دنیای اقتصاد- رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان گفت: برجام و موفقیت کامل آن قطعاً نیازمند زمان است چراکه جوسازی‌های داخلی و خارجی، روند برداشته شدن عوامل کندی برجام را سخت کرده است، اما تاکنون فروش نفت با انعقاد قراردادهای روشن از مهمترین دستاوردهای برجام بوده است.

سید علی نکویی درباره یک‌سالگی برجام و دستاوردهای آن اظهار داشت: برجام علی رغم کارشکنی‌ها و جوسازی‌هایی که آمریکا، اسرائیل و عربستان انجام دادند و تا حدودی هم توانستند تأثیرات منفی روی آن بگذارند توانسته دستاوردهای زیادی برای کشور داشته باشد و به جهانیان نشان داد که ایرانیان از راه گفت‌وگو به خوبی مسائل را حل می‌کنند. وی افزود: برجام نشان داد که ایران یک کشور دیپلماتیک است که در آن بیان و مباحثه حرف اول را می‌زند و برخلاف تبلیغات سوء که در دنیا علیه ایران انجام داده‌اند ایران نشان داد کشوری است اهل تعامل و گفت‌وگو.

رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان ادامه داد: برجام اتفاق موفقی برای کشور بوده است چرا که با حفظ شئون و جایگاه کشور توانسته ایران را در سطح مجامع بین‌المللی مطرح کند. همچنین از دستاوردهای مهم آن می‌توان به لغو قطعنامه‌هایی اشاره کرد که خطر تهاجم نظامی را برای کشور داشتند و توسط برجام هم قطعنامه‌ها لغو و هم خطر جنگ مرتفع شد.

نکویی تصریح کرد: تعامل اقتصادی با دنیا موفقیت دیگر برجام برای ایران بوده است. همچنین رفت و آمدهای گروه‌های سیاسی، اقتصادی از کشورهای متعدد جهان، موجب شده فرصتی در اختیار کشور قرار گیرد تا تکنولوژی و سرمایه‌گذاری خارجی به واسطه این رفت‌وآمدها به ایران وارد شود و مورد بهره‌برداری توسط بخش خصوصی به بهترین شکل قرار گیرد.

این فعال سیاسی تأکید کرد: برجام و موفقیت کامل آن قطعاً نیازمند زمان است. چون آمریکا به خصوص سناتورهای آن در کنگره جوسازی‌هایی را به راه می‌اندازند که منجر به روند کند برجام می‌شود. از طرف دیگر قراردادهای امضا شده یا تفاهم‌نامه‌های منعقد شده به واسطه برجام خوشبختانه تاکنون سبب رشد اقتصاد ایران شده است.

این فعال سیاسی تأکید کرد: فروش نفت یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی است که پس از برجام رخ داد. یعنی دیگر ما نیازمند لابی‌های خاص برای فروش نفت خود نیستیم که از بین این لابی‌ها بابک زنجانی‌ها سر برآورند و اموال مملکت درگیر و دار تحریم و دور زدن آن به غارت برود. امروز برجام قراردادهای نفتی را شفاف کرده و شرکت‌های بزرگ دنیا که خود ایران را تحریم کرده بودند حالا پیش‌قدم شده و در صف خرید نفت ایران هستند.

نکویی اظهار کرد: فعالیت انرژی اتمی نیز امروز با قوت پیش می‌رود و با وجود تمام تلاش و تبلیغات منفی دلواپسان علیه انرژی اتمی و کارکنان آن خوشبختانه این سازمان به فعالیت خود ادامه می‌دهد و ما به‌راحتی از همه مراکز هسته‌ای خود استفاده می‌کنیم.

وی اظهار کرد: برجام در حالی رخ داده است که انواع و اقسام حملات از سوی دلواپسان چه در مجلس قبل و چه در تریبون‌ها به این توافق شد. این در حالی بود که ایران دقیقاً در زمان توافق کشوری در تحریم بود و با برجام خطر تهدید از سر کشور برداشته شد، اما عده‌ای در داخل دقیقاً در همین مقطع زمانی حساس تا توانستند مشکل تراشی کردند و به جای خنثی کردن توطئه آمریکایی، اسرائیلی که نمی‌خواست این توافق به نتیجه برسد، آن‌ها هم در داخل به انجام نشدن برجام دامن می‌زدند.

رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان ادامه داد: سیاست خارجی در کشور قطعاً بر اساس مصلحت، عزت و پایداری کار خواهد کرد، اما عده‌ای در داخل با استفاده از تریبون و روزنامه بدون در نظر گرفتن نکات مثبت، فقط و فقط تضعیف برجام را هدف گرفته‌اند.

نکویی اضافه کرد: علی‌رغم همه این تلاش‌های سوء داخلی و خارجی، برجام با قدرت راهش را ادامه می‌دهد و طبیعی است که جریانی که مدام تخریب کرده، هنوز هم به دنبال کارشکنی است و کاری می‌کند که عوامل کندی برجام به‌راحتی رفع و رجوع نشوند و امروز پارلمان آمریکا سعی می‌کند علیه ایران قطعنامه صادر کند، اما دولت این کشور معتقد به برجام بوده و سعی دارد که پای امضای خود بماند.