تلاش بیشتر برای کسب بازارهای جهانی
فولاد مبارکه به عنوان یک مجموعه عظیم فولادی نه تنها باعث افتخار صنعت فولاد کشور شده بلکه زمینه‌ساز اشتغال بسیاری از جوانان، تولید و صادرات محصولات فولادی ایران شده است. تاسیس این مجموعه یک اقدام ملی و منطقه‌ای بود که به توانمندی و خودکفایی کشور در حوزه صنعتی کمک شایانی کرده است.
به اعتقاد من فولاد مبارکه با توجه به وضعیت چند ساله بازار که برای خیلی از صنایع مطلوب نبوده است توانسته با مدیریت دقیق و برنامه استراتژیک اهداف خود را پیش برده و صنعت فولاد ایران را در منطقه و جهان مطرح کند.
این شرکت با صادرات گسترده موفق شده است بازارهای خوبی را کسب کند اما با فعالیت شرکت‌های فولادساز چینی و حضور این شرکت‌ها در منطقه باید استراتژی جدیدی برای دستیابی به بازارهای جهانی اتخاذ کند.
فولاد ایرانی به نسبت فولادهای چینی هم از کیفیت بهتری برخوردار است و هم مجموعه‌های فولادساز ایرانی همچون فولاد مبارکه از قدمت و توانمندی خوبی برای به‌دست‌گیری و هدایت بازار فولاد منطقه بهره گرفته‌اند. این مولفه‌ها می‌توانند کمک کنند تا رقبای چینی در بازارهای جهانی و منطقه‌ای به‌رغم ارزان‌فروشی حرفی برای گفتن نداشته باشند.
پیشنهاد می‌کنم فولاد مبارکه همچون گذشته با تمرکز بر کسب بازارهای صادراتی تلاش بیشتری برای فعالیت در بازار خاورمیانه و دستیابی به بازارهای جهانی انجام دهد.
اگرچه مجموعه فولاد مبارکه منشا اثر بسیاری در کشور بوده است اما متاسفانه این کار عظیم ملی بدون درنظر گرفتن مکان‌یابی درست و مطلوب انجام شده است و متاسفانه مشکلات زیست‌محیطی و آلایندگی برای مردم منطقه در پی داشته است.