کارهایی که بعد از خرید  گوشی  اندرویدی باید انجام دهید
خرید هر محصول جدید و استفاده از امکانات آن تا چند روز اول بسیار لذت بخش است. حالا فکرش را بکنید که این محصول جدید یک گوشی هوشمند باشد. این لذت وقتی بتوانید با بخش‌های مختلف گوشی به راحتی کار کنید بدون اینکه با کوچک‌ترین مشکل هم روبه‌رو شوید چند برابر می‌شود. شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند و برنامه‌نویسان یک سیستم‌عامل همواره به دنبال راهی برای ساده‌تر کردن فرآیند تنظیم اولیه
گوشی هستند.
البته واضح است که مجبور نیستید تمام مراحل را همان‌طور که دستورالعمل‌ها به شما می‌گویند انجام دهید. شاید به همین خاطر هم هست که اندروید را یک سیستم‌عامل انعطاف‌پذیر می‌دانند، شما می‌توانید هر سرویس یا گزینه‌ای را که مدنظرتان است انتخاب کنید.
اگر یک کاربر حرفه‌ای هستید یا صرفا تمایلی به مراحل تنظیم اولیه گوشی ندارید یا دوست ندارید بعد از خرید گوشی به مشکل بر بخورید. در ادامه مراحلی را به شما معرفی می‌کنیم که کارتان را ساده‌تر ‌می‌کند.

۱) محتویات درون بسته‌بندی را به‌دقت بررسی کنید
در جعبه را باز کنید و گوشی را از آن خارج کنید. سپس به دنبال مواردی مانند کابل‌ها، شارژرها یا هدفون بگردید. معمولا لوازم فابریک همراه گوشی چندان هیجان‌انگیز نیستند، اما گاهی اوقات وسایلی نظیر شارژرهای سریع یا هدفون‌های با کیفیت نیز درون بسته‌بندی گوشی‌ها پیدا می‌شوند. برای همین حواستان را جمع کنید که همان مواردی که باید در بسته‌بندی وجود داشته باشد را دریافت کرده‌اید.
۲) گوشی را به دقت بررسی کنید
هنگامی که گوشی را از جعبه خارج کردید باید بررسی کنید که جایی شکستگی نداشته باشد و همچنین دقت کنید که تمام برچسب‌ها و طلق‌های محافظت‌کننده گوشی که به‌صورت پیش فرض توسط کارخانه نصب می‌شوند وجود داشته باشند. اگر احساس کردید مشکلی وجود ندارد تمام این برچسب‌ها را بردارید. به لنز دوربین نیز از نزدیک نگاه کنید تا برچسب محافظی روی آن قرار نگرفته باشد، چرا که همین برچسب‌های ساده می‌توانند عکس‌هایتان را خراب کنند.
۳) حواستان به شارژ باتری باشد
اگر شارژ باتری گوشی کم است حتما در اولین فرصت آن را شارژ کنید، چرا که در غیراین‌صورت ممکن است در لحظات ابتدایی که مشغول لذت بردن از گوشی هستید کمی توی ذوق‌تان بخورد. از سوی دیگر بهترین موقع برای بررسی عملکرد صحیح باتری گوشی، کابل‌ها و شارژرها نیز همین موقع است.
۴) اگر می‌توانید به وای‌فای وصل شوید
اگر به یک اینترنت پرسرعت بی‌سیم دسترسی دارید حتما به آن متصل شوید، چرا که در راه‌اندازی اولیه گوشی ممکن است نیاز به دانلود برخی موارد داشته باشید.
۵) در صورت نیاز اندروید را آپدیت کنید
در بسیاری از مواقع هنگامی که گوشی را روشن می‌کنید از شما درخواست می‌شود سیستم عامل را آپدیت کنید. اگر برای شما هم این اتفاق افتاد کافی است یک فایل چند صد مگابایتی یا حتی بیشتر را دانلود کنید. سعی کنید این کار را قبل از نصب برنامه‌ یا آپدیت آنها انجام دهید.
۶) به حساب کاربری گوگل خود وارد شوید
اگر قصد استفاده از سرویس‌های گوگل و گوگل‌پلی را دارید باید به حساب کاربری خود وارد شوید. ممکن است در حین انجام فرآیند تنظیم اولیه گوشی، وارد این حساب خود شده باشید. اما اگر این اتفاق نیفتاده، بهتر است در اسرع وقت وارد اکانت گوگل خود شوید تا از جدیدترین آپدیت‌ها و اطلاع‌رسانی‌ها مطلع شوید.
۷) اپلیکیشن‌ها را آپدیت کنید
برنامه‌ها و سرویس‌های مختلفی روی گوشی شما به‌صورت پیش‌فرض نصب شده‌اند که برخی برایتان مفید و برخی بی‌استفاده هستند. اکثر این برنامه‌ها نیازمند به‌روزرسانی هستند. برای این‌کار هم می‌توانید با نصب برنامه گوگل‌پلی و آپدیت مستقیم در آن این کار را انجام دهید. همچنین می‌توانید آپدیت خودکار برنامه‌ها را نیز فعال/غیرفعال کنید.البته می‌دانید که هنوز قابلیت آپدیت مستقیم یرنامه‌ها از گوگل وجود دارد بنابراین بهتر است از گزینه‌های جایگزین فروشگاه‌های اپ ایرانی مانند بازار و... استفاده کنید. به هر صورت به منظور آپدیت اپلیکیشن‌ها چه به‌صورت دستی و چه خودکار، باید مدتی صبر کنید تا نصب نسخه جدید به پایان برسد.
۸) سری به بخش تنظیمات بزنید
احتمالا شما برای تنظیم صدا و روشنایی صفحه نمایش باید به بخش تنظیمات مراجعه کنید تا همه چیز مطابق میلتان باشد. در بخش تنظیمات موارد زیادی هستند که ارزش صرف کمی وقت برای بررسی‌شان را دارد. اگر در تنظیم برخی گزینه‌ها دچار مشکل شده‌اید می‌توانید با مراجعه به انجمن‌های پشتیبانی مختلف، مشکل را برطرف کنید.همچنین در این بخش می‌توانید روش امنیتی صفحه قفل گوشی خود را نیز انتخاب کنید که برای بعضی از کاربران بسیار مهم و حیاتی محسوب می‌شود.
۹) به حساب‌های خود در سرویس‌های مختلف وارد شوید
از فیس‌بوک، توئیتر یا پینترست استفاده می‌کنید؟ پس در اولین فرصت به اکانت خود در این شبکه‌ها وارد شوید. علاوه بر این ورود به اکانت‌های سامسونگ یا سونی و یا اپلیکیشن‌هایی نظیر Moto Connect نیز تا حدودی ضرورت دارد. برخی از این سرویس‌ها می‌توانند به اکانت گوگل شما متصل شوند.