رضایت مشتریان، هدف نخست «آرتاویل‏تایر»

مهندس علیرضا انصاری/ مدیرعامل شرکت آرتاویل‏تایر

شرکت مجتمع صنعتی آرتاویل‏تایر به عنوان بزرگ‏ترین کارخانه تایرسازی در شمال غرب کشور در استان اردبیل شهر اردبیل کیلومتر ۶ جاده سردابه احداث شده است. این مجتمع در سال ۱۳۶۲ تحت شماره ۲۴۴/ ۳۲۴ در اداره ثبت اسناد و املاک استان اردبیل به ثبت رسید و در سال ۱۳۶۷ از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل و با شماره ثبت ۶۲۹۳۰ در اداره ثبت شرکت‏ها و موسسات غیرتجاری تهران به ثبت رسید. مساحت کل زمین کارخانه ۱۱۱ هکتار و مساحت ساختمان‏ها و سالن‏های تولید ۱۲۴ هزار مترمربع می‏باشد. سرمایه شرکت در طول فعالیت چندین بار افزایش یافته و در حال حاضر سرمایه شرکت ۱.۲۰۲.۰۰۰ میلیون ریال می‏باشد. تعداد کل کارکنان نزدیک به ۱۳۵۰ نفر می‏باشد.

ظرفیت فعلی شرکت ۳۰ هزار تن در سال تولید انواع تایرهای وسایط نقلیه سبک و سنگین شامل تایرهای سواری، وانتی، باری، اتوبوسی و کشاورزی می‏باشد نزدیک به ۱۳ درصد نیاز کشور را تامین می‌کند محصولات این مجتمع با نام تجاری گلدستون به بازار معرفی شد که دیری نپائید که مورد استقبال مصرف‏کنندگان اعم از خودروسازان و نمایندگان فروش و عموم جامعه معرفی و صادرات قرار گرفت و این تمایل و استقبال مسئولیت سنگین‏تری بر دوش مدیران و کارکنان شرکت گذاشت. امروز با تلاش متخصصان و کارشناسان و کارکنان این مجتمع نزدیک به ۴۰ سایز و طرح انواع تایرها به بازار عرضه شده که براساس نیاز و خواست مشتریان داخلی و صادرات نسبت به طراحی و تولید تایرهای نسل جدید خودرو اقدام مینمایدو دائماً با توجه به تکنولوژی‌های روز دنیا در حال بررسی و طراحی تایر بخصوص برای خودرو سازان میباشد.با توجه به کیفیت مطلوب این مجتمع امروز به بیش از ۱۲ کشور محصولات خود را صادر می‏کند و از همان آغاز فعالیت بازارهای هدف صادراتی را شناسایی و تاکنون حفظ نموده است و در حال گسترش صادرات به کشورهای اروپایی میباشد.

نزدیک به ۶۰ درصد محصولات این مجتمع به خودروسازان بزرگ داخلی عرضه و ۴۰ درصد بین بیش از ۲۰۰ نماینده فروش در سراسر کشور و صادرات توزیع می‏شود.به‌منظور رضایت‏مندی مشتری و سرعت در پاسخگویی به نیاز مشتریان بیش از ۶۰ نماینده منتخب از کلیه استان‏ها آموزش خدمات پس از فروش و نحوه بررسی مشکلات و پاسخگویی را در کارخانه گذرانده و گواهینامه مربوطه به آنها اعطا شده است تا در کوتاهترین زمان ممکن پاسخگویی مشتریان و مصرف کنندگان محترم باشدبا توجه به ورود نسل جدید خودروهای سنگین شامل باری، تریلی، اتوبوس در ایران که از تایرهای رادیال تمام سیمی استفاده می‏کنند و نزدیک به ۸۰ درصد این تایرها وارداتی است لذا این مجتمع پروژه تولید تایرهای تمام سیمی باری، وانتی و اتوبوسی را با ظرفیت اولیه ۱۰ هزار تن و قابل افزایش تا ۲۰ هزار تن را در اولویت کاری خود قرار داد و در حال حاضر این پروژه مبنی بر ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و مراحل خرید دانش فنی و ماشین‏آلات را با چند شرکت معتبر مذاکره و نهایی کرده است و به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

ضمناً جهت رضایت مندی مشتریان و مصرف کنندگان محترم در واحد روابط عمومی صدای مشتری ایجاد و شماره تلفن ۸۸۱۹۸۷۵۱-۰۲۱ به صورت شبانه روزی در خدمت عموم جامعه می‌باشد.ضمناًکلیه محصولات این مجتمع به مدت سه سال گارانتی و کارت گارانتی تهیه شده و به زودی در اختیار مصرف کنندگان عزیز از طریق نمایندگان محترم فروش قرار میگیرد که کلیه نکات مهم در کارت گارانتی درج شده است.مجتمع صنعتی آرتاویل تایر بر ۵ ارزش محوری تاکید دارد. کیفیت، مشتری‏مداری، یادگیری و بهبود مستمر و خلاقیت با توجه به نیروی کار جوان برخی از دستاوردها و گواهینامه‏های مجتمع صنعتی آرتاویل تایر از آغاز بهره‏برداری تاکنون عبارتند از:

گواهینامهISO ۹۰۰۱

گواهینامه نیاز خودروسازان ISO / TS / ۱۶۹۴۹

گواهینامه استاندارد محیط‏زیست ISO ۱۴۰۰۱

گواهینامه استاندارد ایمنی و بهداشت ۱۸۰۰۱ ISO OHSAS

گواهینامه مدیریت انرژی

گواهینامه استاندارد ملی

گواهینامه E مارک برای صادرات

پروانه تحقیق و توسعه از وزارت صنعت و معدن و تجارت

گواهینامه استاندارد حوزه خلیج‏فارس (GSO)

گواهینامه اتحادیه اروپا در مورد کیفیت

گواهینامه ۱۰۶۶۸ استاندارسیستم مدیریت برند

گواهینامه ۱۰۰۰۲خدمات پس از فروش

گواهینامه ۱۰۰۰۴ رضایت‌مندی مشتری

گواهینامه رعایت حقوق مصرف‏کنندگان طی چندین سال

انتخاب واحد نمونه کیفیت محصول در سطح ملی و استانی

گواهینامه سیستم مدیریت یکپارچه از شرکت توف آلمان

گواهینامه واحد نمونه برگزیده صنعت سبز کشور

رتبه نخست در جشنواره برند تجاری در چند سال

واحد نمونه کشوری از نظر ایمنی

واحد نمونه صادراتی طی چند سال

کارفرمای نمونه کشوری

تایر تنها نقطه‏ای است که تماس بین خودرو و جاده را برقرار می‏کند. در کلیه شرایط رانندگی ایمنی خودرو و سرنشینان وابسته به همین نقطه تماس می‏باشد بنابراین تایر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‏باشد. همچنین تایر به عنوان بخشی از زنجیره صنایع پایین‏دستی پتروشیمی نیز محسوب می‏شود که این نیز دارای مزیت نسبی است و نظیره نقشی که تایر در حمل و نقل کالا و مسافر دارد به لحاظ نقش تعیین‏کننده آن در ایمنی حرکت خودرو به عنوان عامل ارتباط‏دهنده خودرو با سطح جاده از نظر اقتصادی کالای استراتژیک محسوب می‏شود.لذا این مجتمع با در جهت‏گیری فن‏آوری‏های تولید با در نظر گرفتن الزامات و استانداردهای نوین به موارد زیر توجه کرده و در دستور کار قرار داده است.

- کاهش مصرف سوخت به واسطه کاهش در مقاومت غلتشی

- کاهش مصرف دوده و جایگزینی سیلکا به منظور کاهش آلودگی هوا

- تولید تایر سبز (دوستدار محیط‏زیست) با استفاده از مواد اولیه با مخاطرات کمتر زیست‏محیطی

- تولید تایرهای هوشمند

- تولید تایرهای پنچررو

- تولید تایر با کارآیی بالاتر و راحتی بیشتر

- تولید تایر با کاهش صدا

ماموریت چشم‏انداز و ارزش‏های آرتاویل تایر

- ماموریت: تولید و عرضه محصولاتی با کیفیت برتر و قابل رقابت در سطح ملی و بین‏المللی

- چشم‏انداز با تامین سهم بیشتری از نیازهای مشتریان و ذینفعان، مصرف‏کننده تایرهای سواری رادیال سنگین و نیمه‏سنگین تمام سیمی

- کسب مقام اول در زمینه تولید تایرهای سنگین و نیمه‏سنگین تمام سیمی از بابت کمی و کیفی در ایران

- ارزش‏ها

- کیفیت

- بهبود مستمر

- خلاقیت

- اعتماد، صداقت و تعهد کاری

- انجام کار به صورت تیمی

مشتری مداری

مجتمع صنعتی آرتاویل تایر مشتری‏مداری و ارائه محصولات با کیفیت بالا را از اهداف اصلی خود می‏داند. این شرکت بر این باور است که رمزموفقیت در ارائه محصولات با کیفیت و در سطح استاندارد روز دنیا می‏باشد، لذا مدیریت و کلیه کارکنان این مجتمع در تمام واحدها به موارد زیر توجه ویژه دارند:

- عملکرد و نتیجه کارمان را بررسی کنیم

- همواره در ذهنمان خواسته‏های مشتری وجود دارد

- کارآیی و موثر بودن را در نظر داشته و کارهای صحیح را به روش صحیح انجام دهیم

- همواره فراتر از خواسته مشتری فکر کرده و تصور نماییم و به اجرا درآوریم

- اگر مشکل کیفی در سیستم رخ داد تا اتمام مشکل و ریشه‏یابی مشکل، پیگیری‏های لازم انجام داده و به سطح اطمینان مناسب برسانیم.

- بازخورد مشتری را مدنظر داشته و همیشه صدای مشتری را دریافت و در جهت تحقق آن اقدام نماییم

- با مشتری‏های خود ملاقات حضوری مکرر داشته و نظرات مهم آنها را مرحله به مرحله به اجرا درآوریم

- همه کارکنان باور دارند که هر فرآیندی می‏تواند بهبود یافته و ارتقا یابد

- نتیجه‏گیری هر بهبودی در نهایت باید باعث جلب رضایت مشتری گردد

- ایده‏های جدید جهت بهبود فرآیند مورد استقبال شرکت می‏باشد. خلاقیت یکی از پایه‏های ترقی در این شرکت می‌باشد که مدیریت شرکت با ترویج این انگیزه باعث جایگزینی کار با تفکر به جای بدون تفکر می‏باشد. در شرکت آرتاویل تایر کار تیمی و انسجام در کلیه فرآیندها مدنظر می‏باشد. ایده‏های خوب مورد تشویق قرار گرفته و هم‌سو بودن تیم‏ها با اهداف شرکت در جهت حل مسائل باعث پیشرفت پروژه‏ها گردیده است به نحوی که در شرایط رقابتی با کار تیمی و خلاقیت و نوآوری در محصولات و به روز آوری تکنولوژی و ماشین‏آلات این شرکت توانسته با عرضه محصولات مطابق خواست و نظر مشتری و با قیمت مناسب سهم خوبی از بازار داخل و صادرات را به خود اختصاص دهد. در جهت حرکت سازمان به سوی تعالی و جایزه ملی کیفیت صنعت خودرو این مجتمع فرآیند خود ارزیابی براساس مدل INQA را در دستور کار قرار داده و پس از تشکیل کمیته‏های متخصص و شناسایی نقاط قوت و ضعف پروژه‏های بهبود را تعیین و در اولویت کاری قرار داده است. این مجتمع راهبردهای ارتقا کیفیت مبنی بر راهبردهای کلان شرکت را به صورت سیستماتیک در قالب نظام نامه سیستم مدیریت کیفیت تدوین و به کلیه کارکنان اعلام و همواره توسط ممیزی‏های داخلی و خارجی مورد بازنگری و به روزرسانی قرار گرفته است.