اعزام هیات‌های  تجاری و بازاریابی  به کشورهای همسایه
به منظور ارائه خدمات مناسب و با تاکید بر تنظیم و جمع آوری اطلاعات صادرکنندگان و به کارگیری امکانات نرم افزاری اقدام به تدوین بانک اطلاعات تجار گردیده است.
معاون توسعه بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اعلام این مطلب گفت: این بانک با هدف گذاری انجام شده اطلاعات مرتبط با تجار را شناسایی و جمع آوری می کند.
هوشنگ رضایی ثمرین با اشاره به جزئیات این اطلاعات شامل نام صادرکننده، شماره عضویت، آدرس ایمیل، تلفن تماس و ... افزود: بر همین اساس در ۶ ماهه اول سال جاری ۱۱۰ صادرکننده به عضویت این بانک درآمده اند.
ادامه از صفحه اول- وی در این گفت و گوی اختصاصی همچنین عملکرد جوائز صادراتی در ۶ ماهه اول امسال را ارائه داد و خاطر نشان ساخت: به استناد دستورالعمل اجرایی حمایت از صادرات غیر نفتی کشور، مصوب هیات محترم وزیران و کمک به واحدهای تولیدی و صادراتی، ضمن بررسی اسناد و مدارک موجود در طی این مدت مبلغ ۵۸۱/۹۸۸/۸۰۶/۳۷ ریال به تعداد ۴۲۷۹ فقره اظهار نامه محاسبه و به ذیحسابی سازمان ارسال شد.

رضایی ثمرین در مورد صدور و تمدید کارت بازرگانی در ۶ ماهه نخست سال جاری گفت: تعداد ۵۵۲۰ فقره کارت بازرگانی در نیمه اول سال ۱۳۹۲ صادر گردید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد کاهش داشت. همچنین تعداد ۴۵۹۰ فقره کارت بازرگانی تمدید گردید که ۱۸ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۱ داشته است.
وی همچنین در خصوص میزان ثبت سفارشات واردات استان تهران اعلام نمود: در شش ماهه اول سال ۱۳۹۲ تعداد ۶۸۶۰۹ فقره ثبت سفارشات به ارزش ۲۹،۱۱۱،۶۵۷،۳۷۱ دلار انجام پذیرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ تعداد ده درصد و از لحاظ ارزش یک درصد رشد داشته است.