60 هزار تذکر و اخطار برای رفع سد معبر واحدهای صنفی

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: رفع سد معبر یکی از مهم ترین و اصلی ترین وظایف قانونی است که بر عهده شهرداری اصفهان گذاشته شده و طی سال گذشته بیش از ۶۰ هزار مورد تذکر و اخطار برای رفع سد معبر از سوی مأموران این مدیریت انجام شده است. مجتبی کاظمی افزود: طبق تبصره یک بند ۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها، سد معابر عمومی، اشغال پیاده روها و استفاده غیرمجاز از آنها ممنوع است. وی یادآور شد: گاهی مشاهده می شود که عده ای از کسبه بخشی از خیابان را برای انجام امور خود اشغال نموده و اجازه پارک به دیگر خودروها نمی دهند، که این خلاف قانون و مقررات است و در صورت مشاهده یا ارایه گزارش توسط شهروندان مأموران رفع تخلفات شهری در جهت رفع این موانع اقدام می کنند.

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد: مأموران این مدیریت در ابتدا با رویکرد فرهنگسازی درخواست رفع سد معبر می دهند و در مرحله بعد تذکر ارایه می شود اما برخی بر ارتکاب تخلف، اشغال معابر و سد معبر اصرار دارند که پس از تشکیل پرونده اقدامات قانونی در این باره انجام می شود. وی یادآور شد: علیرغم برگزاری برنامه هایی در راستای فرهنگسازی جهت پیشگیری از سد معبر، سال گذشته بیش از ۶۰ هزار مورد تذکر و اخطار برای رفع سد معبر در شهر اصفهان انجام شد و ابتدای سال جاری تاکنون نیز بیش از ۷۰ پلمب مغازه از یک روز تا ۳ ماه انجام شده است.

کاظمی با بیان اینکه مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تاکنون اقدامات موثری برای رفع سد معبر در اصفهان انجام داده است، عنوان کرد: برای رفع این معضل شهری، فرهنگ سازی و ایجاد بستر تعامل با شهروندان مورد توجه قرار گرفته است. وی گفت: کسبه باید توجه کنند که استفاده از معابر عمومی حق شهروندان است و آنها باید بتوانند بدون مشکل از این معابر استفاده کنند. مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان اظهارکرد: مجموعه مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با پشتیبانی سایر ارگان ها به ویژه نیروی انتظامی و دستگاه قضایی برای رفع تخلفات شهری اقدام می کنند. وی خاطرنشان کرد: شماره تلفن های ۳۵۶۰۱۲۱۱ و ۳۵۶۰۱۲۱۳ به صورت شبانه روزی پاسخگوی شهروندان در زمینه تخلفات شهری است