اختصاص 60 میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای خراسان جنوبی
صداوسیما- معاون امور آب و آبفای وزارت نیرو در بازدید از مجتمع آبرسانی روستاهای تخته جان، خونیک سار و گیت شهرستان درمیان، اعتبارات بخش آبرسانی روستاها به کشور را دوهزار میلیارد تومان و سهم خراسان جنوبی را 60 میلیارد تومان اعلام کرد .
رحیم میدانی از افتتاح مجتمع آبرسانی روستای تخته جان درمیان تا اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد و افزود : تاکنون برای اجرای این طرح دو میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل آن سه میلیارد تومان دیگر نیاز است و این طرح طبق محاسبات ما چهار هزار نفر را از آب آشامیدنی بهره‌مند خواهد کرد .

معاون امور آب و آبفای وزارت نیرو در حاشیه این بازدید به انجام مطالعات برای آبرسانی به ۱۷ استان کشور از طریق دریای عمان اشاره کرد و گفت : این طرح برای تامین آب مورد نیاز فعالیت‌های صنعتی و خانگی درحال مطالعه است . وی مدیریت منابع آبی موجود تا زمان تثبیت منبع پایدار آب برای مناطق کویری را خواستار شد و با بیان اینکه هم اکنون شش میلیارد مترمکعب بیشتر از توان سفره‌ها، آب در حال استخراج است، تصریح کرد: در قالب طرح تعادل‌بخشی برنامه ششم توسعه قصد داریم از ۳۰۰ هزار حلقه چاه که اضافه برداشت می‌شود، جلوگیری کنیم .
در بودجه امسال برای تعادل‌بخشی 320 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است .