نظارت«یونیدو» بر به‌سازی مزارع زعفران
pic۱
ایسنا-سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) با همکاری کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان گناباد بر به‌سازی مزارع زعفران نظارت خواهند کرد.
محمدباقر جاهدی، مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: هم‌زمان با آغاز برداشت و فرآوری زعفران، اجرای این طرح توسط ناظران این سازمان در گناباد و هم‌زمان در ۱۷ شهرستان زعفران‌خیز خراسان رضوی و جنوبی، به منظور ارتقای سطح کیفی و کمی مزارع زعفران با تشکیل شبکه بهره‌برداران زعفران روستایی آغاز شده است.
مدیر شبکه بهر‌ه‌برداران طلای سرخ در گناباد نیز اظهار کرد: ناظران سازمان صنعتی ملل متحد با تشکیل دفتر در محل دفتر آموزش، فرآوری و بسته‌بندی زعفران کاخک و تشکیل شبکه زعفران، فعالیت‌های آموزشی تخصصی را در کاخک، سنو و زیبد آغاز کرده‌اند.فاطمه گواهی کاخکی افزود: به زودی دستگاه خشک‌کن استاندارد زعفران توسط کارشناسان یونیدو در محل این شبکه، نصب و راه‌اندازی می‌شود.وی ادامه داد: در شهرستان گناباد حدود 3500 هکتار مزارع زعفران با ظرفیت تولید بیش از 14 تن زعفران خشک وجود دارد و در فصل برداشت یعنی از اول آبان تا نیمه آذرماه حدود 12 هزار خانوار مشغول جمع‌آوری و فرآوری این محصول مهم می‌شوند.


ساخت ۲هزار واحد مسکونی
با همکاری انجمن خیران مسکن‌ساز
pic۲
ایرنا- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی از ساخت دو هزار واحد مسکونی با همکاری انجمن خیرین مسکن ساز در این استان خبر داد.سیدرضا موسوی‌نیا گفت: از مجموع واحدهای مسکونی که با مشارکت خیرین در دست ساخت است، ساخت 455 واحد در گلبهار و 220 واحد در تربیت‌حیدریه به اتمام رسیده است. وی بیان کرد: اکنون با مشارکت خیرین دو پروژه 216 واحدی در بینالود و 490 واحدی در رضویه مشهد در دست اجراست که بیشتر واحدها در مرحله نازک‌کاری قرار دارند و تا پایان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.
موسوی‌نیا اظهار کرد: باقی واحدهای مسکونی که با مشارکت خیرین در دست ساخت است در مراحل اولیه کار قرار دارند که عمده آن‌ها در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت می‌باشند. وی با بیان اینکه طرح مسکن اجتماعی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی محول شده است، گفت: مسکن اجتماعی برای گروهی است که در مسکن مهر هم نمی‌توانستند آورده لازم را بیاورند پس این وظیفه دولت است که آن‌ها را صاحب مسکن کند.


ابهام در زمان اتمام پروژه
قطار سریع‌السیر تهران-مشهد
pic3
تسنیم- رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: تا تحقیقات و بررسی‌ها کامل نشود، نمی‌توان تاریخ مشخصی برای اتمام پروژه قطار سریع‌السیر تهران به مشهد در نظر گرفت.سید مهدی هاشمی اظهار کرد: با وجود اینکه پیشرفت‌های خوبی در استان خراسان رضوی و نیز شهر مشهد داشته‌ایم ولی باید کارهای زیادی در این شهر انجام شود. طبیعتا این حرکت بزرگ نیازمند همکاری و دست به دست دادن تمامی مسئولان کشوری، استانی و شهری است.
هاشمی در رابطه با گزارشات نامطلوبی که از شهر مشهد شنیده می‌شود، اظهار کرد: خیلی جای نگرانی نیست، به دلیل اینکه عملکردهای خوبی در مشهد وجود داشته است؛ اما باید نگران آن دسته از افرادی باشند که قصد دارند کارها را آغاز کنند.وی در رابطه با پروژه قطار سریع‌السیر تهران - مشهد و پیشرفت آن تاکید کرد: این پروژه هم‌چنان در حال کار است؛ البته از حرکت کند آن نمی توان چشم پوشی کرد؛ اما با صحبت هایی که با پیمانکار شده، قول داده است سرعت خود را افزایش دهد.


بزرگ‌ترین مجموعه المپیک دانش آموزی کشور
در مشهد احداث می‌شود
pic۴
مهر-مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: بزرگ‌ترین مجموعه المپیک دانش آموزی در مشهد به بهره‌برداری خواهد رسید و سرانه فضای ورزشی استان از یازده صدم متر به یک متر افزایش می‌یابد.حسینی مساعدت‌های دولتی و کمک‌های خیران را در جهت افزایش سرانه فضاهای ورزشی استان مهم دانست و افزود: تا پایان امسال 32 استخر و مجموعه ورزشی در سطح استان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.
وی شادابی و نشاط را یکی از اهداف برگزاری المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای عنوان کرد و ادامه داد: از دیگر اهداف آن می‌توان به مشارکت والدین، نهادها و دیگر مجموعه ها و هم‌چنین افزایش پایگاه‌های درون مدرسه‌ای به منظور جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد.


25 درصد از شهرمشهد را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد
pic۵
فارس-معاون شهردار مشهد در ارتباط با بافت‌های فرسوده مشهد گفت: بیش از دوهزار هکتار بافت فرسوده در مشهد داریم که این مقدار مصوب شده است و اگر سکونت گاه‌های غیر رسمی را نیز جمع کنیم در مجموع بافت فرسوده به شش هزار هکتار می‌رسد و با بافت‌‌های غیر رسمی و با یک دیدگاه خام می‌توان گفت که 25 درصد از شهر مشهد را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد.
حسین‌نژاد در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فارس در مورد پیشرفت فیزیکی بافت فرسوده مشهد تصریح کرد: بافت فرسوده حرم رضوی تا به امروز ۵۴ درصد احیا شده است.
معاون معماری و شهرسازی شهردار مشهد ادامه داد: در بحث بافت فرسوده به ویژه بافت‌های آبکوه و عامل اقدامات بسیار خوبی انجام شده و همچنین یکی از اقداماتی که توسط شهردار مشهد انجام شده است.حساسیت‌سازی مسئولان کشوری نسبت به حاشیه شهر بوده که خوشبختانه مصوبات هیات دولت را نیز در این زمینه داشتیم که امیدوارم به سرعت اجرایی شوند.