دنیایی به وسعت یک تخت
روح و جسم مچاله شده شان پشت رخت و لباس‌های تمیز و رنگ و وارنگ پنهان شده است. روی تخت‌هایشان، نشسته و خوابیده در انتظار آشنا و غریبه‌ای لحظه‌شماری می‌کنند تا کسی از در درآید، لبخندی، شاخه گلی، عروسکی و هر چه نشانه آشنایی و محبت است، نثارشان ‌کند.
دست‌های ناتوانشان را به سویت دراز می‌کنند تا گرمای وجودت را با لمس دست‌هایت احساس کنند و لحظه‌ای فقط لحظه‌ای از کابوس دردناک تنهایی تلخی که به بندشان کشیده است، رهایی یابند.
اینجا در حاشیه کویر، در شهرستان نایین، در موطن میرزای نایینی و دکتر فاطمی، یک مرکز خیریه سالمندان و معلولین با سابقه‌ای ده‌ساله آرام، آرام به مأمنی برای ده‌ها معلول جسمی و ذهنی و ده‌ها سالمند از کارافتاده بدل شده است. بانی این مرکز خیریه، مرحوم حاج رضا قنبری است که چندماهی پس از برپا کردن این مرکز رخ در نقاب خاک کشیده و رخت از این جهان فانی بربسته است. حالا فرزندان خلف او راهش را و مرامش را پاس داشته‌اند.
« مرکز خیریه سالمندان و معلولین الزهرای نایین»
در سال ۱۳۸۲ پایه‌گذاری شد و در سال ۱۳۸۵ با مساحت ۱۴۰۰ مترمربع فعالیت خود را آغاز کرد. در حال حاضر این مرکز با ۶۳ نفر توانخواه شبانه‌روزی، ۱۴ نفر توانخواه روزانه و ۵۴ نفر سالمند خارج از مرکز فعالیت می‌کند. بخش سالمندان این مرکز خیریه هم با نام عصمت‌الرضا در سال ۱۳۹۰ با مساحت ۲۶۰۰ مترمربع تاسیس شده و با دارا بودن ۱۶ سوئیت سه نفره خدمات پزشکی، پرستاری، فیزیوتراپی و روان‌شناسی به سالمندان ارائه می‌دهد. در بخش معلولین این مرکز علاوه بر خدمات یادشده خدمات مددکاری اجتماعی و آموزشی هم ارائه می‌شود.
این مرکز خیریه در شهرستان نایین - میدان آیت‌اله طالقانی - جنب پارک ملت واقع شده و با شماره تماس
۴۳-۰۳۲۳۲۲۵۹۹۴۱ آماده دریافت کمک‌های مردمی خیرین است.