تلاش برای توسعه متوازن - ۱۳ بهمن ۹۳
دنیای اقتصاد، گروه سیاسی- نشست استاندار خراسان رضوی و معاونانش با مدیران رسانه برگزار شد و علیرضا رشیدیان پس از تشریح عملکرد استانداری خراسان رضوی در سال جاری، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. فعال شدن کریدور علم و فناوری رضوی در مشهد، کاهش 50 درصدی روزهای آلوده مشهد و لزوم افزایش کیفیت زندگی در روستاها از جمله مسائل مطرح شده از سوی استاندار در این جلسه بود. اختصاص 10 میلیارد تومان برای توسعه کمربند سبز مشهد، کاهش بیکاری در خراسان رضوی، تلاش برای توسعه متوازن، لزوم بی‌طرفی دستگاه‌های دولتی در فعالیت سیاسیون در استان و وضعیت شرکت پدیده از دیگر موضوعاتی بود که رشیدیان درباره آن‌ها به خبرنگاران توضیح داد و مدیران رسانه‌های استان نیز نظرات و خواسته‌های خود را با استاندار در میان گذاشتند. ...ادامه در صفحه 4 ادامه از صفحه اول- استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه نمی‌خواهیم پدیده را تعطیل کنیم، در پاسخ به سوالی در خصوص این شرکت گفت: ما به‌هیچ عنوان به دنبال تعطیل‌کردن پدیده نیستیم، بلکه می‌خواهیم کار و فعالیت این مجموعه در چارچوب قانون ادامه پیدا کند. امیدواریم شرکت پدیده وارد بورس شود تا هم ارزش‌گذاری سهام آن و هم جذب سرمایه این مجموعه به صورت شفاف و صحیح صورت بگیرد.
به گزارش ایسنا، علیرضا رشیدیان درباره وضعیت بیکاری در استان اظهار کرد: اتاق گفت‌وگوی دولت با اصحاب صنعت، تجارت و کشاورزی برای ما برکات زیادی داشت و برگزاری این نشست‌ها به ما کمک کرد که برای توسعه شرایط اقتصادی و تثبیت مشاغل گام‌های خوبی را برداریم و در شرایطی که در پاییز، کشور دچار بحران اشتغال شد، بیکاری استان از ۹.۲ به ۸.۹ رسید.
رشیدیان با اشاره به نقش مهم کشاورزان در مسیر توسعه گفت: ما در سال‌جاری در زمینه صادرات هشت درصد افزایش ارزش و 12 درصد افزایش وزن داشته‌ایم‌ که بیشترین درآمد صادرات را از زعفران، سیب‌زمینی و تخم‌مرغ به‌دست آورده‌ایم که به حوزه کشاورزی برمی‌گردد و در مراحل بعد هم نان و شیرینی قرار دارد و بعد به سیمان و امثال آن می‌رسیم.
رئیس شورای اداری استان در خصوص وضعیت سیاسی استان از نظر وجود شرایط برای فعالیت گروه‌های مختلف سیاسی عنوان کرد: هرچه به انتخابات سال آینده نزدیک می‌شویم فعالیت سیاسیون بیشتر می‌شود و از آنجا که دستگاه‌های اجرایی بایستی بی‌طرفی خود را حفظ کنند و شرایط را برای فعالیت تمامی گروه‌های مجوزدار در چارچوب نظام فراهم کنند ما نیز همین رویه را دنبال می‌کنیم.

نباید از احساسات دانشجویان
در مسیر نگاه‌های جناحی استفاده کرد
رشیدیان افزود: سخنرانی‌هایی که در دانشگاه‌ها برگزار می‌شوند تابع تصمیم شورای مربوطه در دانشگاهاست و ما توصیه کردیم که دعوت از سخنرانان هر دو جناح صورت بگیرد تا مشکلی پیش نیاید البته باید در نظر داشته باشیم که نباید از احساسات دانشجویان در مسیر نگاه‌های جناحی استفاده کرد.

گاز مورد نیاز نیروگاه‌ها
در فصل سرد تامین شده است
به گزارش تسنیم، رشیدیان پروژه‌های ریلی را از مهمترین طرح‌های توسعه استان دانست و افزود: برقی شدن مسیر ریلی مشهد- تهران تا دو سال و نیم دیگر به اتمام می‌رسد که در این رابطه عملیات اجرایی این طرح درسال ۹۴ آغاز می‌شود. وی با بیان اینکه از دیگر طرح‌های تکمیلی مسیر ریلی خراسان رضوی، مسیر مشهد- غوریان افغانستان است، خاطرنشان کرد: ریل‌گذاری این مسیر در نقطه صفر مرزی خراسان رضوی تا پایان سال به اتمام می‌رسد.
استاندار خراسان رضوی افزود: مسیر ریلی مشهد- گرگان نیز در مراحل مقدماتی است و به دنبال این هستیم که پروژه قطار شهری مشهد- گلبهار هرچه سریع‌تر به اتمام برسد و زودتر از پروژه قطار مشهد- گرگان مورد استفاده قرار گیرد.
رشیدیان از فعال‌شدن کریدور علم و فناوری رضوی در مشهد مقدس خبرداد و افزود: درحال حاضر بسیاری از زیرساخت‌های لازم برای فعال شدن این کریدور علم و فناوری در پایتخت معنوی ایران فراهم است و امید است هرچه سریعتر بتوانیم این کریدور را در سطح استان توسعه دهیم.استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه مسأله محیط‌زیست از حساسیت‌های ریاست‌جمهوری است، گفت: در همین رابطه گاز موردنیاز نیروگاه‌ها در فصل سرد تامین شده است و علاه بر این، گازوئیل پاک و بنزین با آلایندگی کمتر به مشهد مقدس ورود پیدا کرد. وی با بیان اینکه ۱۰ میلیارد تومان برای توسعه کمربند سبز مشهد مقدس اختصاص پیدا کرده است، گفت: خوشبختانه میزان آلودگی هوای مشهد نسبت به سال گذشته کاهش یافته و تعداد روزهای ناسالم در سال جاری نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است.

نقش رسانه‌ها در ارتباط مردم و دولت
به گزارش ایرنا، استاندار خراسان رضوی رسانه‌ها را حلقه رابط بین مردم و دولت دانست و گفت: رسانه نقش اصلی در انتقال خواسته‌های عمومی به دولت و انعکاس خدمات دستگاه‌های اجرایی را به عموم مردم دارد. وی افزود: در همین راستا باید اقدامات لازم برای آغاز به کار شورای رسانه‌های استان در دستور کار قرار گیرد.
استاندار خراسان رضوی نقش رسانه‌ها را در برگزاری پرشکوه برنامه‌های مشهد در سال ۲۰۱۷ بی‌بدیل دانست و افزود: در این خصوص مطبوعات و رسانه‌ها با انعکاس اقدامات در دستور کار دستگاه‌های اجرایی و جلب مشارکت‌های عمومی برای معرفی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام اثرگذار هستند. وی با اشاره به جنگ رسانه‌ای شبکه‌های اجتماعی گفت: رسانه‌ها با اطلاع‌رسانی دقیق و صحت در انتقال اطلاعات در زمینه تنویر افکار عمومی و اعتمادسازی نقش اساسی دارند.
رشیدیان اظهار کرد: رسانه‌ها باید در انتشار مطالب در عین توجه به صحت اطلاع‌رسانی از تفرقه‌افکنی بین دستگاه‌های اجرایی و ایجاد تنش در اذهان مردم جلوگیری کنند.