جدی‌تر به مدیتیشن بیندیشید
به نظر می‌رسد انسان امروزی برای قبول یک راه‌ حل مفید نیاز به دلایل علمی بسیاری دارد، درست است که تاثیر مفید مدیتیشن به مدت هزاران سال به اشکال مختلف به اثبات رسیده، اما برای افرادی که به سختی ورود به یک راه درمانی جدید را قبول می‌کنند پنج دلیل می‌آوریم. با مطالعه این دلایل دیگر نکته ابهامی به منظور قبول مدیتیشن به عنوان یک راه حل بهداشتی برای رسیدن به سلامتی وجود نخواهد داشت.
دانشمندان استرالیایی با جمع آوری بیش از دوازده مطالعه معتبر درباره مدیتیشن دریافتند ترکیب مدیتیشن و تمرکز حواس بیش از آنچه تصور می‌شود برای ما مفید است. در زیر به پنج دلیل عمده اشاره می‌کنیم.
۱- کاهش استرس: استفاده از این روش به معنای واقعی کلمه باعث کاهش استرس می‌شود. بر اساس پژوهشی که در ماه گذشته در مجله روان‌شناسی سلامت منتشر شده، ترکیب مدیتیشن و تمرکز حواس با کاهش سطح هورمون کورتیزول که هورمون استرس است رابطه مستقیم دارد.
۲- باعث کسب نمرات عالی در آزمون‌ها می‌شود: محققان دانشگاه کالیفرنیا، سانتا باربارا، دریافتند دانش‌آموزانی که مدیتیشن انجام می‌دهند ظرفیت حافظه بیشتری دارند و از این رو می‌توانند نمرات بهتری در آزمون‌ها کسب کنند.
۳- باعث افزایش نیرو می‌شود: بر اساس مطالعه‌ای که روی نیروی دریایی ایالات‌متحده انجام گرفت مشخص شد که مدیتیشن باعث سرعت عمل و افزایش توانایی سربازان می‌شود.
۴- درمان بیماری‌های روماتیسمی: مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۱ در مجله بیماری‌های روماتیسمی به چاپ رسید حاکی از آن بود که شرکت در جلسات مدیتیشن باعث کاهش درد و درمان افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید می‌شود.
۵- بدن را در برابر ابتلا به بیماری‌های روانی بیمه می‌کند: بر اساس مطالعه محققان دانشگاه اورگان، با آموزش یکپارچه ذهن توسط جلسات مدیتیشن می‌توان از مغز سپری در برابر ابتلا به بیماری‌های روانی ساخت.