جمهوری‌خواهان بیش از دموکرات‌ها  تمایل به داشتن تفنگ دارند
نگار حسینی یکی از خبرهای تکان‌دهنده و البته معمول در جامعه آمریکا، کشتار با اسلحه گرم است. در برخی موارد این کشته‌شدن‌ها بدون قصد قبلی و تنها بابت استفاده اشتباه از اسلحه‌ای است که در منزل افراد نگهداری می‌شود. در عین حال به نظر می‌رسد نگهداری از اسلحه گرم در منزل یکی از موارد معمول در این جامعه است. اما نگرش به نگهداری از اسلحه گرم در منزل و اینکه آیا این نگهداری به امن‌تر شدن خانه منجر می‌شود یا خطرناک‌تر شدن آن، در میان افراد و گروه‌های مختلف جامعه آمریکا متفاوت است. طی 14 سال اخیر درصد افرادی که فکر می‌کنند نگهداری از اسلحه گرم در خانه امنیت بیشتری برای آنها به ارمغان می‌آورد، دو برابر شده است. اما در جایی که حدود 70 درصد مردان آمریکایی معتقدند داشتن اسلحه خانه را امن‌تر می‌کند، در حدود 50 درصد زنان این جامعه چنین اعتقادی دارند. در همین حال میزان مردانی که در خانه سلاح نگهداری می‌کنند در حدود 50 درصد و زنانی که در خانه اسلحه دارند، 40 درصد است. اینکه افراد طرفدار حزب جمهوری‌خواه باشند یا دموکرات یا اینکه در کدام ایالت زندگی کنند نیز در پاسخ به این پرسش که آیا نگهداری از سلاح خانه را امن‌تر می‌کند یا خیر یا اینکه آیا در خانه سلاح نگهداری می‌کنند یا خیر، موثر است.
از هر ۱۰ آمریکایی، ۶ نفر معتقدند که نگهداری اسلحه در منزل موجب امن‌تر شدن خانه می‌شود. درصد شهروندان آمریکایی که تصور می‌کنند داشتن یک سلاح در منزل می‌تواند فضای امن‌تری برای آنها مهیا کند، ۶۳ درصد است. از سال ۲۰۰۰ یعنی تنها طی ۱۴ سال، درصد شهروندان آمریکایی که می‌گویند سلاح، خانه را به مکان امن‌تری بدل می‌کند، دو برابر شده است. در آن دوره این میزان در حدود ۳۰ درصد بود. با این وجود این جور نیست که همه آمریکایی‌ها تصور کنند داشتن سلاح، خانه را امن‌تر می‌کند. از هر ۱۰ آمریکایی ۳ نفر معتقدند نگهداری اسلحه در خانه نه تنها مکان امن‌تری ایجاد نمی‌کند بلکه منزل را به فضای خطرناک‌تری مبدل می‌کند.
موسسه تحقیقاتی گالوپ با نظرسنجی از یک جامعه آماری هزار و 17 نفری از افراد بالای 18 سال این بررسی را انجام داده است. شرکت‌کنندگان در این بررسی در برابر این پرسش قرار گرفتند: «داشتن یک اسلحه در خانه امنیت بیشتری ایجاد می‌کند یا خطر بیشتری به همراه دارد؟»
موسسه گالوپ نظرسنجی از شهروندان آمریکایی در مورد نگهداری اسلحه در منزل را از سال ۱۹۹۳ آغاز کرد. نتایج این بررسی در سال ۲۰۰۰ به روز شد. بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶ کمتر از نیمی از شهروندان آمریکایی معتقد بودند که داشتن یک اسلحه گرم در خانه آن را فضایی امن‌تر می‌کند. از آن تاریخ تاکنون درصد افرادی با این تفکر به میزان معناداری افزایش یافته است. (جدول ۱)
به نظر می‌رسد این درصد در میان طرفداران حزب جمهوری‌خواه و حزب دموکرات نیز به میزان معناداری متفاوت است. نتایج بررسی اخیر نشان می‌دهد که 81 درصد طرفداران جمهوری‌خواهان و 41 درصد طرفداران حزب دموکرات داشتن سلاح گرم در خانه را مترادف با امنیت بیشتر می‌دانند. در واقع میزان جمهوری‌خواهانی که چنین اعتقادی دارند دو برابر طرفداران دموکرات‌ها است. در این میان حدود نیمی از افرادی که طرفدار دموکرات‌ها بودند و در این نظرسنجی شرکت داشتند، معتقد بودند که نگهداری سلاح در منزل آن را ناامن‌تر می‌کند.
جدا از گرایش‌های سیاسی و حزبی، جنسیت نیز یک عامل کلیدی در داشتن یا نداشتن این نگرش است که نگهداری سلاح گرم در منزل آن را امن‌تر می‌کند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ۶۷ درصد مردان و ۵۸ درصد زنان معتقدند با نگه داشتن یک سلاح گرم خانه را به فضای امن‌تری مبدل می‌کنند. با این حال حدود ۳۳ درصد زنان و ۲۵ درصد مردان اعتقاد داشته‌اند که داشتن سلاح گرم خانه را ناامن‌تر می‌کند. در این میان اینکه افراد ساکن کدام بخش از ایالات‌متحده آمریکا باشند نیز در رسیدن به این تصمیم که سلاح در خانه، محل زندگی را به مکان امن‌تری مبدل می‌کند یا خطرناک تر، موثر بوده است. حدود دو سوم از سفیدپوستان و ساکنان مناطق جنوبی معتقدند که داشتن یک سلاح گرم در خانه در امن‌تر کردن آن موثر است. در مقابل ۵۶ درصد از غیرسفیدپوستان و ساکنان دیگر بخش‌های ایالات‌متحده معتقدند که برای امن‌تر شدن خانه، نگهداری سلاح گرم موثر است. (جدول ۲)
از سال 2000 تاکنون آمریکایی‌ها از هر دسته و گروه سیاسی به این نتیجه رسیده‌اند که نگهداری سلاح گرم در خانه، منزل را به جای امن‌تری بدل می‌کند، با این حال این افزایش در میان طرفداران حزب جمهوری‌خواه به مراتب بیشتر بوده است. 44 درصد از افراد متعلق به این گروه در سال 2000 معتقد بودند که سلاح، خانه را امن‌تر می‌کند در حالی که هم اکنون این میزان به 81 درصد رسیده است.

۴۰ درصد در خانه سلاح دارند
حدود ۴۲ درصد از شهروندان آمریکایی گزارش داده‌اند که در خانه‌هایشان سلاح گرم نگهداری می‌کنند. این میزان به‌طور تقریبی مشابه میزانی است که در یک دهه گذشته افراد در مورد نگهداری سلاح گزارش داده بودند. در این میان باز هم اینکه افراد طرفدار حزب جمهوری‌خواه باشند یا دموکرات، در داشتن یا نداشتن سلاح در خانه موثر است. طرفداران حزب جمهوری‌خواه دو برابر طرفداران حزب دموکرات در خانه سلاح گرم نگه می‌دارند. بخش مهمی از ساکنان جنوب ایالات‌متحده آمریکا نیز گفته‌اند که در خانه هایشان سلاح دارند. میزان این افراد به مراتب بیش از ساکنان بخش‌های غربی و شرقی آمریکا است. جنسیت نیز در این میان باز هم موثر است. در حالی که نیمی از مردانی که در مصاحبه شرکت کرده‌اند گفته‌اند که در خانه اسلحه ندارند، ۶۰ درصد زنان گفته‌اند که سلاح گرم در خانه نگهداری نمی‌کنند. نتایج به دست آمده از این پرسش که: «آیا در خانه سلاح نگهداری می‌کنید یا خیر» (جدول ۳)