پیشکسوتان در فوتسال ذوب شدند

با به پایان رسیدن مسابقات رده بزرگسالان ششمین المپیاد فرهنگی - ورزشی کارکنان بانک توسعه تعاون سراسر کشور که از بیست و ششم مردادماه سال جاری در زنجان آغاز شده بود، ماراتن پیشکسوتان بانک آغاز شد. به گزارش روابط عمومی ستاد برگزاری ششمین المپیاد فرهنگی - ورزشی کارکنان بانک توسعه تعاون، پاسداشت مقام و منزلت پیشکسوتان که سرمایه اصلی و موثر بانک هستند، از زوایای مختلف در این مسابقات به نمایش گذاشته شد. در اسلام، توصیه‌ها وسفارش‌ زیادی نسبت به ارج نهادن به پیشکسوتان وجود دارد و بر همین اساس هر نسلی نسبت به احترام و تقدیر از پیشینیان خود وظیفه ای شرعی و عرفی بر عهده دارد که این مهم در رویداد فرهنگی - ورزشی بانک به وضوح دیده شد.

در این دوره از مسابقات المپیاد که در دو رده سنی بزرگسالان و پیشکسوتان برگزار شد، پیشکسوتان تنها در رشته فوتسال به رقابت پرداختند، به این صورت که هفت تیم شرکت کننده در این رده به دو گروه تقسیم شدند. تیم‌ها به صورت منطقه ای تشکیل شدند و تیم هر منطقه نماینده چند استان بود. در گروه اول تیم‌های مناطق سه، دو و پنج حضور داشتند و در گروه دوم نیز تیم‌های مناطق یک، شش و چهار به همراه یک تیم از ستاد مرکزی قرار گرفتند.

روزهای فوتسالی

در بازی اول، تیم‌های منطقه یک و ستاد مرکزی از گروه دوم با هم به رقابت پرداختند که در نهایت تیم ستاد موفق شد با چهار گل تیم فوتسال منطقه یک را از پیش رو بردارد و سه امتیاز بازی را از آن خود کند. در دیگر بازی این گروه، جدال تیم‌های مناطق شش و چهار با نتیجه سه بر دو به سود منطقه چهار خاتمه یافت. اما از گروه اول این رقابت‌ها تیم فوتسال منطقه سه با شش گل تیم فوتسال منطقه دو را از پیش رو برداشت. تیم فوتسال منطقه پنج نیز در روز اول با قرعه استراحت روبرو شد و بازی نداشت. در اولین روز این بازی‌ها عنوان تیم اخلاق به منطقه دو رسید و عبدالرضا ذاکری از تیم منطقه یک به عنوان بازیکن اخلاق معرفی شد.

در روز دوم رقابت ها، تیم‌های فوتسال مناطق سه و پنج روبروی هم قرار گرفتند که در پایان این رقابت پرهیجان، تیم منطقه سه با نتیجه چهار بر یک تیم فوتسال منطقه پنج را شکست داد. از گروه دوم این رقابت ها، جدال تیم‌های مناطق چهار با یک، با نتیجه یک بر صفر به سود منطقه چهار خاتمه یافت. نتیجه رقابت تیم‌های ستاد و منطقه شش نیز با نتیجه دو بر یک به سود منطقه شش به پایان رسید. رقابت‌های فوتسال پیشکسوتان در روز سوم نیز ادامه یافت و تیم منطقه چهار با نتیجه دو بر صفر تیم ستاد را شکست داد. همچنین تیم منطقه دو با نتیجه دو بر یک تیم منطقه پنج را شکست داد و جدال زیبا و تماشایی تیم‌های مناطق شش و یک با نتیجه چهار بر سه به سود منطقه یک به پایان رسید. به این ترتیب پس از سه روز بازی‌های مرحله گروهی، از گروه اول این رقابت‌ها تیم‌های مناطق سه و دو به ترتیب اول و دوم شدند و در گروه دوم نیز تیم‌های منطقه چهار و ستاد به ترتیب رتبه‌های اول و دوم این گروه را به دست آوردند.

در ادامه بازی‌ها تیم‌های منطقه سه با ستاد و تیم‌های مناطق چهار با ۲ رو در روی هم قرار گرفتند. بازی زیبا و تماشایی تیم‌های منطقه سه و ستاد پس از تساوی یک بر یک در وقت عادی، در ضربات پنالتی دنبال شد که سرانجام تیم ستاد موفق شد با نتیجه سه بر دو در ضربات پنالتی تیم منطقه سه را شکست دهد و در مجموع با نتیجه چهار بر سه و با شکست تیم منطقه سه به عنوان اولین فینالیست به دیدار نهایی راه یابد. دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی بین تیم‌های مناطق چهار و ۲ برگزار شد که بازی در وقت عادی با تساوی بدون گل خاتمه یافت. ضربات پنالتی تعیین کننده دیگر فینالیست این مسابقات شد و تیم منطقه ۲موفق شد با نتیجه دو بر یک و با شکست تیم منطقه چهار به دیدار پایانی راه یابد.

در ادامه تیم‌های ستاد و منطقه ۲دیدار فینال را برگزار کردند که در یک بازی پرهیجان و تماشایی، تیم ستاد موفق شد با نتیجه چهار بر یک تیم منطقه ۲ را شکست دهد و قهرمان مسابقات فوتسال در رده پیشکسوتان شود. دیدار رده بندی مسابقات بین تیم‌های مناطق چهار و سه برگزار شد که تیم منطقه چهار موفق شد در ضربات پنالتی تیم منطقه سه را شکست دهد. بازی رده بندی نیز در وقت عادی با تساوی بدون گل خاتمه یافت و در نهایت تیم منطقه چهار با نتیجه چهار بر سه تیم منطقه سه را از پیش رو برداشت و به مقام سومی این رقابت‌ها دست یافت. در این بازی‌ها مسلم لبیکی و رضا یوسف نیا هر دو از تیم ستاد و حافظی از تیم منطقه سه، هر یک با چهار گل به عنوان آقای گل بازی‌ها انتخاب شدند. عنوان برترین بازیکن به لحاظ فنی هم به سید جواد ثابت قدم از تیم منطقه چهار رسید.

رقابت‌های حاشیه ای پیشکسوتان

همچنین در حاشیه بازی فوتسال پیشکسوتان، به منظور ایجاد روحیه نشاط و شادابی در بین این عزیزان، برگزاری رقابت‌های تنیس روی میز، دارت و فوتبال دستی نیز در دستور کار قرار گرفت که این مسابقات در فضایی شاد و رقابت هایی دلنشین به انجام رسید. تنیس روی میز : در رشته تنیس روی میز به ترتیب غلامعلی پاشا امیری، جواد علیجانی و سید جوادثابت قدم رتبه‌های اول تا سوم این رشته را از آن خود کردند. در مسابقات فوتبال دستی رضا یوسف نیا اول شد، شهریار ارمیون به مقام دوم رسید و رتبه سوم به غلامرضا کشمیری اختصاص داده شد. دارت: در رشته دارت نیز رقابت‌ها بسیار زیبا و پرهیجان دنبال شد که در پایان رجب محمد صوفیانی رتبه نخست را از آن خود کرد. فریدون مجلل در رقابت‌های دارت دوم شد و رضا یوسف نیا نیز رتبه سوم را از آن خود کرد.

پس از پایان مسابقات پیشکسوتان، کمیته فرهنگی المپیاد به منظور ارج نهادن به تاریخ و فرهنگ غنی کشورمان، بازدید از گنبد سلطانیه را برنامه ریزی کرد تا پیشکسوتان و ورزشکاران حاضر در المپیاد از نزدیک شکوه ایران را در این گنبد بلند به نظاره بنشینند. ورزشکاران و شرکت کنندگان پس از گشت و گذار چندساعته در سلطانیه و تجدید قوا و بهره مند شدن از طبیعت زیبای این منطقه، به محل اقامت خود برگشتند تا با نشاط و شادابی حاصل از المپیاد و همدلی و تجارب ارزنده آن، خود را برای حضور در محل کار و آغاز دور جدید فعالیت آماده کنند. در آخرین روز برگزاری المپیاد، در مراسمی از تیم‌ها و نفرات برگزیده با اهدای جام و مدال قهرمانی تقدیر شد. به این ترتیب با پایان یافتن رقابت‌ها و انتخاب نفرات و تیم‌های قهرمان، پرونده ششمین المپیاد فرهنگی - ورزشی بانک بسته شد و باید به انتظار برگزاری هفتمین المپیاد فرهنگی - ورزشی بانک توسعه تعاون در سال آینده باشیم.