صادرات به بازار  رقابتی ترکیه
*احمد میزبان، مدیر عامل :کیفیت و صادرات 2 برنامه و اولویت مهم این شرکت برای افزایش سهم بازار داخلی و خارجی به ویژه صادرات محصولات صنعت چاپ و بسته بندی به کشورهای رقیب است.

نفوذ و صادرات کالا به بازارهای سخت تنها از عهده صنعتگرانی بر می آید که واحد تولیدی خود را با استقرار ماشین آلات مدرن و به روز دنیا مجهز و با پیشینه و تجاربی که در صنایع خاص دارند توان رقابتی در این عرصه را همچنان ارتقاء می دهند.
شرکت صنایع لفاف زرین (SLZ ) که هفته گذشته مورد بازدید مهندس محمد رضا مس فروش رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان تهران قرار گرفت نمونه و مدلی از این واحدهای با کیفیت کشور در صنعت چاپ و بسته بندی است که سال گذشته موفق شد بیش از ۵/۱ میلیون یورو صادرات به بازار دشوار ترکیه داشته باشد و امیدوار است با توجه به پتانسیل صادراتی که دارد این رقم را امسال به دو برابر و حتی بالاتر افزایش دهد.
تاسیسات تولیدی شرکت صنایع لفاف زرین (SLZ ) که در سال 1382 به همت احمد میزبان بنیان گذاشته شده در حال حاضر در زمینی به مساحت 12000 متر مربع در جاده مخصوص کرج مستقر است که بدلیل استقبال روز افزونی که مشتریان داخلی و خارجی از تولیدات این شرکت خلاق در صنعت چاپ و بسته بندی مدرن بعمل آورده‏اند، مدیران شرکت در نظر دارند هم از لحاظ کیفی و هم کمی این تاسیسات و خطوط تولید را افزایش داده و بهمین دلایل دو قطعه زمین در مجاورت این شرکت را خریداری کرده‌اند .
مهندس احمد میزبان مدیر عامل شرکت صنایع لفاف زرین با بیان اینکه عمده هدف ما از توسعه ظرفیت تولیدی شرکت افزایش سهم بازار است، کیفیت و صادرات را دو اولویت هدف‌گذاری شده این شرکت در برنامه‌های آینده آن دانسته و اضافه می‌کند: در این مسیر استفاده از آخرین فناوری‌های کنترل کیفیت که می‌تواند حافظ منافع مشتریان و سفارش دهندگان باشد و نیازهای این گروه را تامین کند سر لوحه کار شرکت صنایع لفاف زرین است.
کارخانه تازه تاسیس شرکت صنایع لفاف زرین که فقط 12 سال سابقه کار دارد و در حال حاضر با 140 نفر کارگر ماهر و توانا که حدود 40 نفر از آنها مهندس و متخصص تحصیلکرده و دوره دیده هستند ازچنان شهرتی در بین همتایان خود برخوردار است که می توان از آن به عنوان گل سر سبد صنعت چاپ و بسته بندی مدرن ایران یاد کرد.
به گفته میزبان صنعت چاپ و بسته بندی رشته‌های گوناگونی دارد، ولی تولیدات فیلم پلی اتیلن ، بک شیت (back sheet)، بکشیت کتانی و چاپ روی آنها هر چند که در دنیای پیشرفته سابقه طولانی دارد و در کشور ما نیز در دو دهه اخیر رواج یافته است، لیکن کیفیتی که مطلوب و بازار پسند باشد و قابلیت صادرات را داشته باشد به صورتیکه از سوی شرکت صنایع لفاف زرین (SLZ) ارئه شده در ایران سابقه نداشته است.
میزبان در ادامه توضیحات خود به رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان یادآور شد: یک سری از مشخصات و تجهیزات دستگاههای چاپ به این صورت است که محصولات زیر چاپ اعم از منسوجات نبافته یا فیلم های بسته بندی حتی تا عرض حداکثر130 سانتیمتر و ضخامت 12 میکرون تا 120 میکرون در کارخانه شرکت صنایع لفاف زرین قابل چاپ است . حتی ماشین آلات این شرکت با 3 اکسترودر قادر هستند محصولات را تا 5 لایه تولید کنند. کما اینکه در تولید محصولات بکشیت کتانی یک لایه پلی اتیلن به منسوج نبافته اضافه می شود تا مایعات به بیرون نفوذ نکند . ثانیا نوع فیلم هایی که در تولید پوشک استفاده می شود از حیث مواد اولیه در ایران بی نظیر است . این مواد اولیه که از کیفیت بالایی برخوردار است از پتروشیمی های داخل تامین می شود تا وابستگی به خارج از کشور کمتر شود . به جز رنگ مستربچ و یک ماده خاص بقیه مواد اولیه تولید داخلی است. ثالثا پیوسته صادرات در این شرکت جدی گرفته شده است، تا کیفیت تولیدات تضمین شود.
مهندس مس‌فروش با ملاحظه توان بالفعل ظرفیت‌های صادراتی این شرکت و به ویژه توان رقابت بارز شرکت صنایع لفاف زرین در بازار پر رقابت ترکیه مراتب تحسین خود را به مدیریت این کارخانه مبذول کرد و با اظهار این نکته که مدیریت سازمان پیوسته در جهت حل مشکلات کوچک و بزرگ کارخانجات کوشا است، از مهندس میزبان خواست که مشکلات خود را منعکس کند تا بلکه ظرفیت خالی این کارخانه تکمیل شود.
این کارخانه در حال حاضر با 90 درصد ظرفیت کار می‌کند.