روزنامه اطلاعات با انتشار گزارشی از دستاوردهای دولت در خراسان شمالی نوشت: ۱۲۱ طرح عمرانی با حضور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه با صرف بیش از ۱۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید. محمدباقر نوبخت در حاشیه بهره برداری از این طرح‌ها اظهار کرد: تا پایان امسال ۲۶ طرح بزرگ با ۶۳۳۰ میلیارد ریال در این استان که از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهوری درحال اجراست به بهره‌برداری می‌رسد.

برای به سرانجام رسیدن این طرح‌های مهم اعتبارات عمرانی استان صددرصد اختصاص خواهد یافت. وی گفت: در سفر به استان از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات حوزه‌های مختلف به‌ویژه فعالان بخش اقتصادی قرار گرفتم. تمامی مسائل و مشکلات این حوزه باید بررسی شود تا در راستای رفع مشکلات تلاش شود. محمدرضا صالحی، استاندار خراسان شمالی هم در این آیین با قدردانی از حضور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه در این استان گفت: در این سفر وعده داده شد تا اعتبارات عمرانی این استان صددرصد اختصاص داده شود. همچنین با حضور نوبخت به‌صورت نمادین پروژه‌های جهاد کشاورزی و شرکت گاز بهره‌برداری شد.

ساخت کلینیک‌های مجهز در مسیر زائران مشهد مقدس

روزنامه ایران به نقل از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر استانی خود به خراسان رضوی نوشت: قرار است شماری کلینیک مجهز با همکاری آستان قدس در نقاط مختلف شهر مشهد به‌ویژه در حاشیه آن و در مسیرهای منتهی به این شهر مقدس ساخته شود.

دکتر حسن هاشمی، در هفته دولت با سفر به مشهد، این شهر را به‌دلیل موقعیت زیارتی درخور توجه جدی دانست و گفت: این شهر هم‌اکنون حداقل به سه هزار تخت بیمارستانی جدید نیاز دارد که حدود هزار تخت آن در این دولت تحویل داده می‌شود و برای باقیمانده آن به همکاری ارگان‌های دیگر مخصوصا آستان قدس نیاز است، همچنین با توجه به صحبت‌های انجام گرفته با تولیت آستان قدس رضوی قرار بر این است که با همکاری آستان قدس شماری کلینیک با متراژ پنج هزار مترمربع در نقاط مختلف شهر به‌ویژه در حاشیه آن و در مسیر زائران ساخته و توسط وزارت بهداشت تجهیز شود. وی با اشاره به سفر چهار روزه کاروان نظام سلامت به استان‌های خراسان جنوبی و خراسان رضوی به بیان دستاورد‌های این سفر پرداخت و گفت: در بازدید از استان خراسان جنوبی با تخصیص اعتبار به ۲ بیمارستان ۵۰۰ تخت‌خوابی درحال ساخت بیرجند و فردوس سعی بر این شد که تا قبل از پایان سال افتتاح آن‌ها صورت گیرد؛ همچنان که طی این ۳ سال سه بیمارستان در استان خراسان جنوبی افتتاح شد که بخشی از مقدمات راه‌اندازی آن‌ها در دولت قبل و بخشی از آن نیز در این دولت انجام شد.

وی گفت: در این سفر از اورژانس مجهز بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند بهره‌برداری شد و قرار بر این است تا پایان آذرماه امسال طرح ساخت مرکز درمان سرطان نیز تکمیل شود، همچنین هنگام بازدید از شهرستان قائن با تخصیص اعتبار به اورژانس بیمارستان، برای اضافه شدن تخت‌های بیمارستانی و بهبود وضعیت آن نیز خدمات مناسبی صورت گرفته است.

گازدار شدن 328 روستا و 2 شهر در خراسان رضوی

روزنامه جمهوری اسلامی به‌نقل از مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی نوشت: تاکنون۳۲۸ روستا و ۲ شهرخراسان رضوی در دولت یازدهم از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند. حبیب‌الله صادقی در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران گفت: شرکت گاز خراسان رضوی از بزرگترین و قدیمی‌ترین شرکت‌های توزیع گاز در استان است.

وی با اشاره به مصرف ۱۱ میلیارد مترمکعب گاز به صورت سالانه در بخش‌های مختلف نیروگاهی، خانگی و عمومی، تجاری و صنعتی و حمل و نقل، افزود: شرکت گاز خراسان رضوی هم‌اکنون در دهه چهارم فعالیت خود مسئولیت گازرسانی به بیش از دو میلیون مشترک گاز طبیعی را در پهنه استان خراسان رضوی برعهده دارد. مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با تشریح فعالیت‌های این شرکت طی سه سال دولت یازدهم، گفت: در این مدت پنج هزار و ۱۰۰ کیلومتر شبکه‌گذاری و ۷۲ هزار انشعاب در سطح استان ایجاد شده است.

صادقی همچنین از اشتراک‌پذیری۲۶۰ هزار مشترک در بخش‌های مختلف مصرفی خراسان رضوی در دولت تدبیر و امید خبر داد و افزود: ۱۵۵هزار خانوار در استان خراسان رضوی در غالب ۳۲۸ روستا و دو شهر تحت‌پوشش گازرسانی قرار گرفته‌اند.