تقویت تجارت رم – اصفهان از طریق اتاق بازرگانی
دنیای اقتصاد: هیات تجاری اتاق بازرگانی اصفهان به سرپرستی رییس و جمعی از مسوولین کمیسیون ها و SPX اتاق اصفهان با سفر به ایتالیا فرصت های تجاری و سرمایه گذاری دو طرف را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش روابط عمومی اتاق اصفهان ،«سید عبدالوهاب سهل آبادی»رییس اتاق اصفهان در دیدار این هیات با دبیر کل اتاق بازرگانی ایتالیا و ایران گفت: استان اصفهان با توجه به توانمندی های صنعتی،بازرگانی، معادن، کشاورزی و توریسم می تواند روابط نزدیک تجاری با ایتالیا بویژه شهر رم برقرار کند. وی افزود: به دنبال امضای توافق نامه جامع هسته ای بین ایران و کشورهای 5+1 فرصت طلایی برای برقراری روابط تجاری و سرمایه گذاری بین ایران با کشورهای اروپایی از جمله ایتالیا پدید آمده است . سهل آبادی خاطر نشان کرد: استان اصفهان از سرمایه گذاری ایتالیا در بخش فنی شرکت فولاد مبارکه خاطره خوش و به یادماندنی دارد و امیدواریم این روابط قدیمی دوباره احیا شوند. وی با اشاره به وجود معادن غنی سنگ در استان اصفهان و تکنولوژی و فناوری سنگبری در ایتالیا گفت:اصفهان و رم می توانند در بخش سنگ تولیدات مشترکی به بازارهای جهانی صادر کنند. رییس اتاق اصفهان تاکید کرد: اتاق اصفهان به عنوان مرکز تجمع فعالان اقتصادی می تواند زمینه برقراری روابط اقتصادی بین بخش های مختلف دو طرف را برقرار کند. وی تصریح کرد: اعزام هیات های تجاری و برگزاری نمایشگاه های مشترک می تواند زمینه ساز توسعه روابط اقتصادی و تجاری باشد.

سهل آبادی گردشگری را محور مشترک اصفهان و رم برشمرد و گفت:اصفهان آماده پذیرش سرمایه گذاری فعالان اقتصادی ایتالیا در بخش زیرساخت ها و پروژه های صنعت گردشگری است.وی تاکید کرد:تبادل گردشگر بین دو کشور بویژه دو شهر تاریخی اصفهان و رم می تواند روابط تجاری دو کشور را پیش از گذشته عمق ببخشد. «پیر لویجی آگاتا»Pier Luigi d' Agata دبیرکل اتاق بازرگانی ایتالیا و ایران در این دیدار گفت: ایتالیا با ایران دارای روابط تجاری طولانی است و خوشحال خواهیم شد که این روابط قدیمی دوباره احیا شود . وی تاکید کرد:تمام مراودات همکاری کشور های هدف ایتالیا از طریق اتاق های بازرگانی بویژه اتاق های مشترک هماهنگ می شود.آجاتا خاطر نشان کرد:پیشنهاد اتاق اصفهان در جهت همکاری مستقیم می تواند در جلسه هیات مدیره اتاق ایتالیا و ایران مطرح و مورد مذاکره و بررسی قرار گیرد. وی از پیشنهاد رییس اتاق اصفهان در برقراری رابطه مستقیم بین اتاق های بازرگانی اصفهان و رم استقبال کرد.

نشست هیات اعزامی اتاق اصفهان با دو شرکت بزرگ صنعتی ایتالیا
در ادامه سفر هیات اعزامی اتاق اصفهان به ایتالیا نشست هایی با دو شرکت بزرگ صنعتی و پیمانکاری ایتالیایی برگزار شد. در نخستین دیدار هیات با «جیاکوما روزا » Giacomo Rosa مدیر بازرگانی بین المللی شرکت Water and Soil Remediation Srl راههای همکاری شرکت های استان اصفهان با این شرکت بزرگ صنعتی بررسی شد. روزا در این دیدار گفت: این شرکت در زمینه های آب و خاک شامل بازیافت آبهای صنعتی، تصفیه آب فاضلاب، شیرین سازی آب شرب، رد یابی و استخراج آبهای زیر سطحی با بهره گیری از سیستم ماهواره ای آمادگی همکاری و مشارکت با شرکت های استان اصفهان را دارد . همچنین هیات اعزامی استان اصفهان نشستی با مدیران شرکت Maire Tecnimont در حوزه نفت و گاز داشتند.در این نشست«آنالیس دلپیا» Annalisa Del Pia مدیر روابط عمومی این شرکت فعالیت های گسترده بین المللی را به اطلاع هیات اعزامی استان اصفهان رساندند.وی افزود:این شرکت با 7 هزار پرسنل و اجرای بیش از 250 پروژه نفتی و گازی، پترو شیمی، تولید اوره و تولید برق در کشورهای مختلف یکی از شرکتهای توانمندی است که آماده همکاری با استان اصفهان در زمینه فعالیت های مشترک نفتی و گاز است .