درخواست صنایع، اولویت دادن مجلس دهم به تولید و اشتغال است

دنیای اقتصاد- مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان در جریان بازدید نمایندگان منتخب نیشابور در دوره دهم مجلس شورای اسلامی از این مجتمع، با قدردانی از توجه جدی نمایندگان و مسئولان نیشابور به مسائل تولید و به‌ویژه مجتمع فولاد خراسان از نمایندگان منتخب درخواست کرد که تولید، اشتغال و حل مشکلات صنعت‌گران را در ردیف اولویت‌های اساسی مجلس قرار دهند.

سیدحسین احمدی که در دیدار با حمید گرمابی و هاجر چنارانی، نمایندگان منتخب مردم نیشابور و فیروزه در مجلس دهم سخن می‌گفت، با اشاره به شرایط رکود اقتصادی و اهمیت مسئله اشتغال و رفع مشکلات اقتصادی افزود: لازمه تحقق «اقتصاد مقاومتی»، رونق تولید داخلی و استفاده از ظرفیت‌های درون‌زای تولید و نیز استفاده هرچه بهتر از توان صنعت‌گران بومی است و در این رابطه دولت و نمایندگان مردم در مجلس می‌توانند با کاهش و رفع موانع تولید به مقاوم شدن اقتصاد و حفظ سرمایه‌های ملی کمک کنند. مدیرعامل فولاد خراسان با اشاره به رکود بازار محصولات فولادی در سال گذشته، با کم‌سابقه خواندن فشار موجود بر تولیدکنندگان، گفت: مازاد ظرفیت تولید فولاد در جهان، جنگ‌افروزی‌هایی که امنیت سرمایه‌گذاری و رشد را در کشورهای منطقه و همسایگان ما از میان برده، تحریم‌های ظالمانه سال‌های گذشته علیه کشورمان و نیز دامپینگ محصولات فولادی در برخی کشورها از جمله چین از عوامل موثر بر رکود و دپوی کم‌سابقه محصول نهایی در انبارهای کارخانجات فولاد در سال ۱۳۹۴ بود.

اعلام حمایت نمایندگان منتخب نیشابور در مجلس دهم از صنعت‌گران

در این دیدار، حمید گرمابی و هاجر چنارانی، نمایندگان منتخب مردم شهرستان‌های نیشابور و فیروزه، ضمن اعلام حمایت خود از صنعتگران کشور به‌ویژه تولیدکنندگان همشهری، خواستار انعکاس دقیق مشکلات و موانع پیش روی تولیدکنندگان برای پیگیری از مجاری قانونی و درصورت لزوم طرح آن‌ها در فرآیند قانون‌گذاری شدند. گرمابی با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در مجتمع فولاد خراسان، به‌ویژه در حوزه اشتغال‌زایی و اجرای طرح‌های توسعه افزود: این مجموعه عظیم صنعتی به‌عنوان یک مزیت مهم برای نیشابور و حتی استان باید تقویت شود و شرایطی فراهم شود که در رفع محرومیت‌ها بیش از پیش موثر باشد. گرمابی افزود: ما هم به‌عنوان نمایندگان مردم ایران و هم وکلای مردم نیشابور، باید برای بهبود شرایط تولید از طریق استفاده از ظرفیت تخصصی و تجارب صنعتگران و نزدیک کردن دیدگاه‌های نمایندگان در مجلس برای مشکلات کسب‌وکار و تولید قدم‌هایی امیدبخش برداریم. هاجر چنارانی هم با بیان اینکه تولیدکنندگان و به‌ویژه مجموعه عظیم صنعت فولاد، هردو نماینده شهرستان را در رفع مشکلاتشان در کنار خود ببینند، افزود: مطمئن باشید تا جایی که ظرفیت قانونی و سیاسی مجلس و نمایندگان اجازه می‌دهد، در کنار شما خواهیم بود و از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد. گفتنی است در این دیدار، چند تن از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی شهرستان نیز نمایندگان منتخب نیشابور را همراهی می‌کردند. در بخشی از این بازدید بیش از چهارساعته، نمایندگان در جلسه‌ای با حضور معاونان و مدیران بخش‌های مختلف تولیدی، پشتیبانی و ستادی مجتمع، با توانمندی‌ها، فرصت‌ها و تهدیدهای فولاد خراسان آشنا شدند و سپس از نزدیک خطوط تولید، پروژه‌های توسعه‌ای در دست ساخت و نیز امکانات فنی و پشتیبانی مجتمع را بازدید کردند.