آیین گرامیداشت روز خبرنگار

دنیای اقتصـاد، گـروه فرهنـگی- آییـن گرامیداشت روز خبرنگار در آستانه سالروز شهادت شهید صارمی از سوی خانه مطبوعات خراسان رضوی در باغ گلستان مشهد برگزار شد. به گزارش ایرنا، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: خانه ملت آماده تصویب قوانین حمایتی از خبرنگاران است. حجت الاسلام نصرالله پژمانفر افزود: برای چهار سال پیش رو، در مجلس شورای اسلامی در این حوزه و بخش فرهنگی، برنامه‌ها و اقداماتی داریم که امیدواریم به نتیجه مطلوب برسد. وی با بیان اینکه مجلس در حال رایزنی برای ارائه لایحه جامع نظام رسانه‌ای از سوی دولت است، اظهار کرد: این لایحه بر مبنای حقوقی که اصحاب رسانه باید داشته باشند، پیگیری خواهد شد. نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: نظام جامع رسانه‌ای به‌عنوان یک طرح در مجلس هشتم مطرح شد که به دلیل بار مالی قابل‌توجه موفق به تحقق آن نشدیم.

وعده اجرایی شدن بیمه خبرنگاران

نصرالله پژمانفر با یادآوری شرایط سخت کار خبر گفت: حداقل اقدام در این حوزه اجرایی شدن بحث بیمه خبرنگاری است که شروع شده و باید گسترش یابد. پژمانفر اظهار کرد: کار در حوزه مباحث فرهنگی بسیار گسترده و پیچیده است و این شرایط نیاز به تعامل و همفکری و همراهی همه اصحاب فرهنگ در جای جای این سرزمین در حوزه‌های مختلف دارد. وی گفت: اگر همه نیروها و ظرفیت‌های خود را منسجم کنیم شاید بتوان بخشی از مسائل را حل کرد اما اگر هم‌افزایی‌ها اندک باشد کمتر می‌توان اقدام موثری صورت داد.

عملکرد خانه مطبوعات

مدیر خانه مطبوعات خراسان رضوی هم در این آئین گفت: این خانه در بیش از دو سال گذشته تلاش کرده تا در جهت خدمات‌دهی به خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای استان که با وجود دشواری‌ها و حساسیت‌های کاری دارای تنگناها و مشکلات عدیده‌ای هستند، تلاش کند. مجتبی نوریان افزود: در این مدت در حوزه خدمات رفاهی، ارائه و ارتقاء آموزش‌های این حوزه ، برنامه‌های تفریحی و فرهنگی، حمایت از حقوق خبرنگاران در صحنه‌های مختلف ارائه شده و با همه کمبودها و تنگناها تلاش شده سطح و دامنه پوشش این برنامه‌ها روزبه‌روز با کمک فعالان این عرصه و نیز مسئولان استان بهبود یابد. قرائت قرآن، دعا و نیایش، نمایش طنز، مسابقه و تقدیر از تعدادی از خبرنگاران از برنامه‌های مختلف این مراسم بود.