76درصد از مسکن‌های روستایی خراسان رضوی غیرمقاوم هستند
ایرنا-معاون امور بازسازی و مسکن روستایی اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: بر اساس آمارگیری ویژگی‌های مسکن روستایی، از کل ۴۴۳ هزار و ۲۲۹ واحد مسکونی روستایی استان ۷۶ درصد واحدها غیرمقاوم و تنها ۲۴ درصد مقاوم هستند. حسن حسینی اظهار کرد: پس از ابلاغ سیاست‌های طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی و تامین و تخصیص اعتبار برای شروع عملیات اجرایی تاکنون ۱۰۱ هزار واحد مسکونی از محل طرح در استان احداث شده است. وی گفت: سهمیه تخصیصی خراسان رضوی برای مقاوم سازی ۱۳۲ هزار و ۵۹۴ واحد است که تاکنون ۱۲۰ هزار و ۷۴۱ واحد آن عقد قرارداد شده و از این تعداد کار بازسازی ۱۱ هزار ۸۵۳ واحد باقی مانده است.
حسینی افزود: سقف انفرادی تسهیلات مسکن روستایی به ازای هر واحد مسکونی 150 میلیون ریال، سود آن پنج درصد با بازپرداخت 15 ساله و بدون ضامن است.

روند صعودی در بازار طلا
ایسنا- رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد از افزایش قیمت سکه در بازار خبر‌ داد.
باقر معبودی‌نژاد در خصوص قیمت سکه، عنوان‌کرد:
۱۱ مرداد ماه قیمت سکه تمام بهار آزادی ۸۸۳ هزار تومان بوده که نسبت به روز گذشته افزایش ۶۰۰۰ تومانی داشته است. وی با اشاره به ثبات قیمت نیم‌سکه و ربع سکه، گفت: نیم سکه ۴۸۲ هزار تومان و ربع سکه ۲۶۸ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد بیان کرد: هر گرم طلای 18 عیار 89 هزار و 800 تومان اعلام شد که نسبت به روز گذشته رشد 300 تومانی داشته‌است. وی در خصوص قیمت دلار، اظهار‌کرد: تفاوت 30 تومانی در خرید و فروش دلار شاهد هستیم به‌طوری‌که خرید دلار با قیمت 3300 تومان و فروش آن با قیمت 3330تومان صورت می‌گیرد که نسبت به روز گذشته رشد 20 تومانی داشته است.

ورود 16 میلیون زائر به مشهد
در ۴ ماه گذشته
فارس- استاندار خراسان‌رضوی از ورود 16 میلیون زائر داخلی و 503 هزار زائر خارجی به مشهد طی چهار ماه گذشته خبر داد.
علیرضا رشیدیان در جلسه شورای اداری خراسان رضوی اظهار کرد: در چهار ماه گذشته، دومیلیون زائر هم از طریق راه‌آهن وارد پایتخت معنوی ایران شدند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال ۹۳ هیچ‌گونه تغییری نداشته است. وی اضافه کرد: مجموع زائران ورودی به مشهد از راه‌های جاده‌ای در چهار ماه گذشته، یک‌ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بودند که نسبت به مدت مشابه سال ۹۳ با ۲۰ درصد رشد روبه‌رو بوده است.
استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به ایام پیک حضور زائران در مشهد در دور دوم سفرهای تابستانی گفت: از آنجا که اخیرا شاهد بروز چند مورد مسمومیت غذایی برای زائران بوده‌ایم، ضرورت دارد دستگاه‌های نظارتی بر نحوه ارائه خدمات به زائران به‌ویژه در بحث تغذیه نظارت بیشتری داشته باشند.

رشد ۲۱ درصدی جابه‌جایی گوگرد
پالایشگاه خانگیران ‌
تسنیم- مدیرکل راه‌آهن خراسان رضوی از رشد ۲۱ درصدی جابه‌جایی گوگرد پالایشگاه خانگیران در چهار ماهه امسال خبر داد.
محمد هادی ضیایی مهر با بیان اینکه جابه‌جایی گوگرد تولیدی پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد از طریق خطوط ریلی از ایستگاه گنبدلی به بندرعباس صورت می‌پذیرد، گفت: در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد رشد ۲۱ درصدی جابه‌جایی محصول گوگرد پالایشگاه به جنوب کشور در بندرعباس بوده‌ایم.
مدیرکل راه‌آهن خراسان رضوی با بیان اینکه در سال گذشته راه‌آهن خراسان موفق به بارگیری 509 هزار تن از محصول گوگرد شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد شده است، تصریح کرد: از ابتدای زمان حمل گوگرد پالایشگاه به بندرعباس از طریق خطوط ریلی بیشترین عدد در حمل گوگرد در سال گذشته به‌دست آمد و رکورد حمل گوگرد برای نخستین بار به ثبت رسید.

مشکل امدادرسانی سازمان آتش‌نشانی
در بافت پیرامونی حرم رضوی
ایرنا- مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی مشهد گفت: در اغلب مراکز اقامتی و ساختمان‌های واقع در بافت پیرامونی حرم منور امام رضا(ع) امکان امدادرسانی و ورود خودروهای سنگین آتش‌نشانی وجود ندارد.
آتشپاد دوم حسن جعفری افزود: با توجه به شمار بالای زائران مقیم در اطراف حرم مطهر نیاز به ارائه خدمت در این منطقه بیشتر از سایر نقاط سطح شهر است. وی گفت: به رغم این ضرورت به دلیل بافت قدیمی و نامناسب امکان امدادرسانی در مواقع بحرانی و وقوع حریق و حادثه بسیار محدود است و در اغلب مناطق اطراف حرم مطهر امکان ورود و بکارگیری خودروهای سنگین آتش نشانی وجود ندارد.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی مشهد معابر کم‌عرض را از مهمترین مشکلات بافت اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) ذکر و بیان کرد: همین معابر کم‌عرض نیز به توقفگاهی برای خودروها تبدیل شده‌اند که هنگام امدادرسانی مشکل را دوچندان می‌کند. وی گفت: طول نردبان‌های سازمان آتش‌نشانی برای عملیات امداد و نجات حدود 20 متر است لذا امکان استفاده از این نردبان‌ها در معابر باریک بافت پیرامونی حرم مطهر میسر نیست.