نایب رییس شورای شهر اصفهان گفت: هوای سالم جزء حقوق همه مردم است و هر کس حقوق مردم را رعایت نکند، حقوق خدا را رعایت نکرده است.احمد شریعتی اظهار کرد: هوا لازمه حیات است. انسان بدون آب و غذا می‌تواند چند روزی زندگی کند اما بدون هوا فقط چند دقیقه زنده خواهد بود و به همین منظور هوای سالم جزء حقوق همه مردم است و هر کس حقوق مردم را رعایت نکند، حقوق خدا را رعایت نکرده و در این زمینه باید اقدامی جدی صورت گیرد.وی افزود: در روند کاهش آلودگی هوا مواردی مانند استفاده از وسایل نقلیه عمومی، انتقال پالایشگاه‌ها به بیرون از شعاع ۵۰ کیلومتری شهر و استفاه از گاز طبیعی باید مورد بررسی و اجرا قرار گیرد.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: ساکنان شهرهای بزرگ آلوده از جمله اصفهان با آلرژی، عفونت دستگاه تنفسی فوقانی، آمار ابتلا به سرطان، سقط جنین و مرگ و میرهای ناشی از آلودگی هوا که چهار برابر ایدز است و بیماری‌های ناشی از آلودگی هوا که رتبه چهارم مرگ و میر را دارد دست و پنجه نرم می‌کنند.شریعتی ادامه داد: پرداختن به آلودگی هوا در آستانه زمستان و به وجود آمدن وارونگی هوا امری بسیار ضروری است. دیدن آسمان آبی با ابرهای سفید آرزوی مردم شده است و بررسی‌ها نشان می‌دهد که این آلاینده‌ها با عوامل انسانی ظهور می‌یابند که ماشین‌ها و خودروها و صنایع از جمله این عوامل است. مواردی مانند نظارت بر معاینه فنی خودروها، از رده خارج کردن وسایط نقلیه فرسوده، ایجاد حاشیه نشینی‌ها، افزایش مصرف انرژی و افزایش شهرنشینی باید با عنوان اصل مطالبه گری جامعه شهروندی که با حضور آقای روحانی کلید خورد پیگیری شود.

وی افزود: کارگروه ویژه برای هوای پاک در مجلس تشکیل شده و امیدواریم با اجرای قانون هوای پاک و تقسیم مسؤولیت‌ها از تدابیر دقیقی برای معاینه فنی خودرو و استفاده از سوخت نیروگاهی بهره مند شویم.نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در ایجاد کارگروه احیای زاینده رود نیز اعضای شورای شهر باید تلاش کنند تا نماینده‌ای داشته باشند.شریعتی در تذکری به سازمان آب و فاضلاب اظهار کرد: گوشه‌هایی از شهر هنوز فاضلاب ندارد، در جی شیر منطقه ۱۵، ارغوانیه و گورت و ... عملیات احداث شبکه فاضلاب هنوز اجرا نشده و امیدواریم این بحث در این سازمان پیگیری شود.وی خاطرنشان کرد: هر بحث ترافیکی در اصفهان باید در شورای عالی ترافیک مصوب شود اما برخی دوستان در شهرداری یک طرح را اول اجرا می‌کنند و بعد مصوبه می‌گیرند مثل کوچه بنفشه در خیابان همدانیان که کاملاً غیر علمی یک طرفه شد. همچنین مسؤولان مدیریت شهری باید در شعارهایی که از حمایت کالای ایرانی برخوردارند توجه بیشتری بکنند چرا که گاهی به تولیدات ایرانی بی توجهی می‌شود.