دنیای اقتصاد- مدیر موزه بزرگ منطقه‌ای خراسان از برگزاری نشست‌های خراسان‌شناسی دراین موزه با حضور کارشناسان، اساتید، مدیران متخصص و افراد صاحب‌نظر در این موزه خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، رجبعلی لباف خانیکی افزود: با توجه به آغاز فعالیت فاز دوم بهره‌برداری موزه ، مقرر شد نشست‌های خراسان‌شناسی با موضوعات مختلف پیرامون خراسان بزرگ با حضور اساتید برجسته، صاحب‌نظران و محققان حوزه خراسان‌شناسی درمحل این موزه برگزار شود.

مدیر موزه بزرگ منطقه‌ای خراسان تاکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در نشست اول که مقارن با روز بیست و دوم مهرماه سال جاری است نشستی علمی با عنوان «خراسان » برگزار خواهد شد و سخنرانان این نشست در مورد جغرافیای تاریخی خراسان - باستان‌شناسی خراسان و تاریخ خراسان مباحث خود را ارائه خواهند کرد. به گفته مدیر موزه بزرگ منطقه‌ای خراسان، این موزه در راستای اهداف پژوهشی و علمی خود و با هدف تبدیل شدن به کانون فعالیت‌ها و مبادلات علمی حوزه خراسان و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تلاش دارد از این به بعد نشست‌های خود را پیرامون موضوعات مختلف حوزه خراسان‌شناسی همچون فرهنگ عامه، باستان‌شناسی، صنایع دستی و گردشگری، مشاهیر خراسان، هنر و ادبیات در قالب سخنرانی‌های علمی برگزار کند. لباف خانیکی خاطرنشان کرد: امیدواریم با استقبال محققان، اساتید، دانشجویان و افراد مختلف این حرکت به‌صورت دائمی در برنامه‌های آتی موزه قرار گرفته و تداوم یابد و در آینده نیز پژوهش‌های مذکور در قالب فصلنامۀ پژوهشی در اختیار دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و علاقه‌مندان قرار گیرد.