تجمع اعتراضی در مقابل  اداره کل آموزش و پرورش
دنیای اقتصاد- پس از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان عده‌ای از اولیای دانش آموزان با مراجعه به اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی، مراتب اعتراض خود را نسبت به نتایج این آزمون اعلام کردند. ولی یکی از دانش‌آموزان شرکت‌کننده در آزمون امسال درباره علت و هدف تجمع‌شان در مقابل اداره آموزش و پرورش به خبرنگار ما گفت: ما نسبت به نتایج آزمون تیزهوشان معترض بودیم، مراحل قانونی‌ این اعتراض را طی کردیم اما جوابی نگرفتیم. در نتیجه طی نامه‌ای خطاب به مدیرکل آموزش و پرورش دلایل این اعتراض را مطرح کردیم و توضیح دادیم که موارد مطرح شده نشان‌دهنده خطای عملکرد نرم افزار تصحیح سوالات است، از جمله اینکه فرمولی که در کارنامه به‌عنوان محاسبه نمره خام آمده اشتباه است و تاریخ، ساعت، نمره تراز و میانگین با یکدیگر هماهنگی ندارند. در واقع رتبه هر درس برای اغلب داوطلبان در مدرسه، شهر و استان یکی است که چنین چیزی خیلی بعید به‌نظر می‌رسد و نوع درس‌ها همه از یک کنار اختصاصی لحاظ شده است و موارد فوق نشان می‌دهد نرم‌افزار اشکال دارد.
وی با اعلام این نکته که والدین معترض پس از یک هفته هنوز نتوانسته‌اند با مدیرکل ملاقات کنند، ادامه داد: اعتراض دیگر ما نسبت به نوع سوالات است، چراکه خود سوالات نیز استاندارد نبوده است و دلیل این مدعا هم این است که دو روز قبل از آزمون ۲۰ تا ۳۰ دقیقه به زمان آزمون اضافه شد. بعد از آزمون ۴ کلید مختلف ارائه کردند و در نهایت ۵ سوال را در آزمون ششم به هفتم و ۸ سوال را در مقطع راهنمایی به دبیرستان حذف کردند، اینها همه نشان می‌دهد که درجه سختی سوال متناسب با سواد دانش آموز نبوده است.
وی با اشاره به اینکه در پایان نامه از مدیرکل آموزش و پرورش خواسته شده است که برای قبول شدگان کارنامه صادر کنند تا امکان مقایسه آخرین فرد قبول شده و کسانی‌که قبول نشدند فراهم شود، تصریح کرد: حتی لیست قبول‌شدگان هم برای ما مشخص نیست. تمام این موارد این شائبه را ایجاد کرده که ظرفیت‌ها تغییر کرده و علاوه بر آن نوعی از سهمیه‌بندی در مدارس اعمال شده است. این ولی معترض اضافه کرد:از مدیرکل خواسته‌ایم علت این اشکالات را بررسی کند و نتیجه را به اطلاع عموم برساند و اگر نتیجه نگیریم وارد فاز شکایت می‌شویم و از قوه قضایه کمک می‌گیریم.