الف) نکاتی برای خرید اتوی بخار
1- هنگام خرید به برند کالا دقت کنید و سعی کنید از میان برندهای شناخته شده و گارانتی‌دار اتوی خود را انتخاب کنید.
2- اگر البسه زیادی برای اتوکشی دارید، اتویی انتخاب کنید که گنجایش مخزن آب آن بیشتر باشد.
۳- از داشتن سیستم ضد آهک در اتو مطمئن شوید، زیرا سبب طول عمر اتو خواهد شد. اگر سیستم سردکننده عمودی داشته باشد بهتر است. برخی اتوهای بخار سیستم خاموش‌کن خودکار هم دارند (پس از دقایقی ثابت ماندن در حالت افقی یا به شکل عمودی جریان برق قطع می‌شود). برخی مجهز به سیستم پرزگیر خودکار هستند.
۴- سعی کنید اتویی خریداری کنید که‌ به دکمه قطع و وصل بخار و عایق‌بندی مناسب برای جلوگیری از بیرون ریختن آب هنگام تکان دادن اتو و... مجهز باشد.
۵- به توان مصرفی و طول مناسب سیم انتقال برق و کیفیت کابل دقت کنید.
۶-معیار اصلی در خرید را بر ارزانی یا گرانی، فلان سیستم دهان‌ پرکن و... نگذارید و بسته به امکانات جیب و آینده‌نگری خود هزینه کنید، نه براساس چرب‌ زبانی و بزرگ‌نمایی برخی فروشندگان و آگهی‌های تبلیغاتی.
۷-جنس کفی این اتوها معمولا از سرامیک یا تفلون و در بعضی مدل‌های ارزان‌تر، استیل است. اتو با کفی فلز و استیل نخرید، زیرا سبب برق‌ افتادن پارچه (به‌ویژه پارچه‌های مشکی) می‌شود.

ب)نکاتی برای خرید اتوی پرس
۱- از بین برندهای گوناگون موجود در بازار یک برند شناخته شده با گارانتی معتبر خریداری کنید.سعی کنید اتوی پرسی مورد نظر را از میان برندهای ناشناخته و بدون اسم و رسم خریداری نکنید.
۲- باید توجه کرد که استفاده از اتوی پرس مهارت‌هایی نیز لازم دارد و برای عادت کردن به استفاده از آن به مقداری تمرین نیز نیاز خواهید داشت.پس قبل از خرید بهتر است نسبت به این موضوع آماده باشید و از قبل با طرز کار با این وسیله آشنا شوید.
۳-یکی از مهم‌ترین فاکتورها در نظر گرفتن این مساله است که شما قصد دارید از اتو بیشتر برای چه نوع پارچه‌ای استفاده کنید؟ الیاف طبیعی مانند پارچه‌های کتانی یا ابریشمی و پارچه‌های ساخته شده از الیاف ضخیم مانند جین و... که به بیشترین مقدار بخار هنگام اتو کردن نیاز دارند. قطعا اتویی با قابلیت اسپری بخار و بخار پرفشار برای این چنین پارچه‌هایی مفید خواهد بود. اگر شما اکثرا پارچه‌های الیاف مصنوعی یا ترکیبی را اتو می‌کنید، نیازی به چنین بخار قدرتمندی در اتوی پرس خود ندارید. پس قبل از خرید مشخص کنید بیشتر از چه نوع پارچه‌هایی استفاده می کنید و سپس برای خرید اتوی پرس مورد نظر
اقدام کنید.
۴- اندازه صفحه‌های اتوی پرس از مواردی است که تاثیر زیادی در قیمت دستگاه دارد. اندازه‌های معمول موجود در بازار ۲۶، ۲۸ و ۳۲ اینچی است. شما باید اندازه اتو را براساس نیاز خود و همچنین تعداد اعضای خانواده انتخاب کنید. در صورتی که اتوی ۲۶ اینچ نیاز شما را برآورده می‌کند خرید اتوی ۳۲ اینچ هزینه اضافی و غیرضروری برای شما دارد.
۵- توجه کنید که اتوی پرسی که خریداری می‌کنید چه کنترل بخاری دارد. تعدادی از مردم کنترل هایی که به آن عادت دارند و به صورت پیچی یا ریلی هستند را می‌پسندند؛ در حالی که بقیه کنترل‌های دیجیتال را ترجیح می‌دهند. در کل کنترل‌های دیجیتال به دلیل کاربرد ساده‌تری که دارند مخاطبان بیشتری دارند. اما انتخاب نوع کنترل بخار اختیاری است. پس هنگام انتخاب توجه کنید که می‌خواهید کنترل دستگاه به کدام صورت باشد و شما با کدام نوع کنترل راحت‌تر هستید؟
۶-با توجه به مدل دسته‌های گوناگون موجود، بهتر است به دسته اتوی مورد نظر خود دقت کنید و در صورت امکان آن را امتحان کنید تا مطمئن شوید که به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید. افراد مختلف با توجه به اندازه دست خود ممکن است با مدل‌های مختلفی احساس راحتی کنند. وزن اتوی پرس نیز از اهمیت برخوردار است؛ در صورت امکان اتو را زمانی که مخزن آن پر از آب است تست کنید.
۷- همانند تمام وسایل برقی با وجود اینکه وجود ضمانت نامه مبلغی به قیمت دستگاه اضافه می‌کند، ولی خریدن دستگاه به همراه ضمانت نامه توصیه می‌شود. در صورتی که از کسانی هستید که مایلید حتما اتوی خود را به همراه ضمانت نامه خریداری کنید، در صورت امکان شرایط و امتیازات شرکت‌های ضمانت کننده مختلف را بررسی و بهترین آن را برای خرید انتخاب کنید.
۸- هنگام خرید دقت کنید که وسایل جانبی اتوی پرس را از فروشنده دریافت کنید. لوازم جانبی به شرح زیر است:
۱- بطری اسپری کردن آب: گاهی برای پاشیدن آب روی پارچه‌های ضخیم استفاده می‌شود.
۲- مخزن درجه بندی شده برای پرکردن ظرف آب: معمولا به همراه اتو این مخزن وجود دارد.
۳- بالشتک اتو کشی: در برخی موارد به کار اتو کردن لباس‌های مختلف کمک می‌کند.
۴- پایه اتوی پرس: استفاده از اتوی پرس بدون پایه مخصوص آن امکان پذیر نیست. تقریبا تمام شرکت‌های سازنده اتوی پرس پایه اتو مخصوص محصول خود را تولید کرده و در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌دهند. برخی پایه‌ها قابلیت تنظیم ارتفاع دارند. چنین پایه‌هایی بهتر هستند، زیرا امکان استفاده از اتو را برای افراد مختلف فراهم می‌کنند.