بدهی 14میلیاردی دستگاه‌های دولتی به شهرداری مشهد
مدیر درآمدهای شهرداری مشهد گفت: از مبلغ 72 میلیارد تومان بدهی معوقه عوارض نوسازی، عمران و خدمات، 14 میلیارد تومان آن مربوط به دستگاه‌های دولتی است.
به گزارش ایسنا محمد آذری در نشست خبری با رسانه های گروهی، با بیان اینکه بدهی معوقه عوارض نوسازی، عمران و خدمات شهرداری مشهد حدود ۷۲ میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: از این میزان حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ شهروند به مبلغ ۴۵ میلیارد تومان به شهرداری بدهکارند. وی تصریح کرد: اگر شهروندان تا آخر سال عوارض خود را پرداخت کنند، ۹ درصد جریمه می‌شوند و اگر تا ۱۵ اسفند ماه عوارض خود را پرداخت کنند، تمام جرائم آنها بخشوده می‌شود.
تخفیف ۱۵ درصدی پرداخت عوارض
مدیر درآمد شهرداری مشهد یادآور شد: در قانون بودجه سال ۹۲ دستگاه‌های دولتی موظف شده‌اند بدهی‌های خود را از محل اعتبارات پرداخت کنند. وی افزود: برای اینکه در آخر سال با مشکل مواجه نشویم، از ابتدای سال جاری با دیوان محاسبات کشور و استانداری مکاتباتی انجام دادیم که اگر دستگاه‌های دولتی در این فرصت باقی مانده بدهی‌های خود را پرداخت نکنند، طبق قانون به عنوان تخلف به دیوان محاسبات کشور ارجاع شوند.
آذری خاطر نشان کرد: به هر میزان که شهروندان عوارض خود را نقدی پرداخت کنند، مشمول ۱۵ درصد تخفیف می‌شوند. وی با بیان اینکه در سال جاری ۲۲ میلیارد تومان که شامل معوقات و عوارض است وصول شده است، افزود: ۴ میلیارد تومان از چک‌های برگشتی نیز وصول شده است و در نظر داریم عملیات دریافت چک از شهروندان و وصول آن را به بانک‌ها واگذار کنیم. مدیر درآمد شهرداری مشهد گفت: طبق ضوابط و مقررات شهرسازی، می‌توانیم برای ساخت طبقات مازاد مجوز بدهیم. وی بیان کرد: در قانون بودجه ۹۲ به استناد بند ۸۹ مصوب شد که از اول تیر ماه ۹۲ به مدت ۹ ماه شهروندان پول بیمه اجتماعی کارگران ساختمان خود را پرداخت نکنند و حدود ۹۰۰ میلیارد تومان از عوارض شهرداری برداشت و به حساب تامین اجتماعی واریز شود که به احتمال زیاد در سال ۹۳ این قانون تغییر خواهد کرد و خود شهروندان بیمه تامین اجتماعی کارگران‌شان را پرداخت می‌کنند.