المپیاد بانوان نیمه دوم سال جاری برگزار می‌شود

این موضوع که ششمین المپیاد ورزشی بانک توسعه تعاون همچون دوره‌های گذشته فقط با شرکت آقایان برگزار می‌شود و بانوان همکار به روال دوره‌های قبل تاکنون سهم و نقشی در این رقابت‌های هیجان انگیز نداشته اند، ما را بر آن داشت تا موضوع را با احسانی فرد معاون اداره رفاه بانک توسعه تعاون، در میان بگذاریم و با او پیرامون این مساله و دیگر مسائل مربوط به المپیاد گفت وگو کنیم. معاون اداره رفاه بانک توسعه تعاون اما این خبر خوب را اعلام کرد که نخستین المپیاد بانوان بانک توسعه تعاون در نیمه دوم سال جاری برگزار می‌شود.

***

درخصوص توزیع جنسیتی شرکت کنندگان توضیح دهید.

باتوجه به ترکیب جنسیتی همکاران در سطح کشور و اینکه حدود پنج ششم همکاران شرکت کننده در رقابت‌ها آقایان هستند، این مسابقات فقط بین آقایان برگزار شد.

این نابرابری میان شرکت کنندگان آقا و خانم را چگونه توجیه می‌کنید؟

با توجه به تعداد کل شرکت کنندگان، باید بگویم که برگزاری المپیاد با این تعداد شرکت کنده فقط برای آقایان امکان‌پذیر است، چرا که تعداد همکاران خانم بسیار کمتر از آقایان است. همین‌جا این خبر را اعلام می‌کنم که این المپیاد در نیمه دوم سال جاری با گستره کمتری برای بانوان همکار برگزار خواهد شد. با این حال، سرانه ورزشی توزیع شده بین آقایان و بانوان یکسان است که این عملکرد نشان از برابری جنسیتی در المپیاد دارد.

تفکیک رقابت‌ها به دو گروه بزرگسالان و پیشکسوتان با چه نیت و هدفی انجام شد ؟

همانگونه که همه ورزشکاران و ورزش دوستان اطلاع دارند، در سراسر دنیا مسابقات در رده‌های سنی مختلف برگزار می‌شود. برگزاری مسابقات در دوره‌ها سنی مختلف به دلیل سطح توانایی افراد است و براین اساس به گرو‌های مختلف تفکیک می‌شوند تا از آسیب‌های احتمالی در روند مسابقات پیشگیری شود.

تقسیم رشته‌ها برای دو گروه بزرگسالان و پیشکسوتان براساس چه سازو کارها و ضرورت‌هایی صورت گرفت؟

می دانیم که با بالارفتن سن توانایی افراد کاهش می‌یابد. بنابراین باید با تفکیک افراد که دارای توانایی مختلف هستند، عرصه رقابت را گسترش داد تا همکاران بیشتری بتوانند در مسابقات شرکت کنند.

هدف نهایی از برگزاری المپیاد ورزشی در بانک توسعه تعاون چیست؟

هدف نهایی از برگزاری این المپیاد ایجاد نشاط و شادابی، تقویت حس رفاقت، همکاری و فرصتی مناسب برای شناساندن بانک به جامعه هدف است که امیدواریم در رسیدن به این اهداف موفق بوده باشیم.