بینالود به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل می‌شود
ایرنا - استاندار خراسان رضوی گفت: بینالود ظرفیت تبدیل به منطقه ویژه اقتصادی را دارد و این مهم توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دست پیگیری است.
علیرضا رشیدیان در مراسم بهره‌برداری از سه طرح تولیدی در شهرک صنعتی بینالود افزود: پیشتر مطالعات راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی در شهر جدید بینالود انجام گرفته و باید به اجرای عملیات آن سرعت بخشید. وی بیان کرد: براساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، رفع موانع تولید در دستور کار مسئولان قرار گرفته و همت همه مدیران دستگاه‌های دولتی عبور از رکود و رونق تولید به منظور ایجاد ثروت و اشتغال است.رشیدیان اظهار کرد: بخش‌های دولتی، تعاونی و دانشگاهی با نگاه همدلی و همزبانی خروج از رکود اقتصادی را دنبال می‌کنند تا سرمایه‌گذاران بتوانند با سرمایه‌گذاری مطلوب و ایجاد اشتغال در بخش تولید سودآوری بیشتری داشته باشند و ملت و دولت از آن منتفع شوند.استاندار خراسان رضوی تاکید کرد:

باید کشور را از وابستگی به درآمدهای نفتی نجات داد به همین منظور برای یکبار هم شده همگان در رویکرد خود نسبت به بخش تولید و اشتغال بازنگری داشته باشند.رشیدیان افزود: همه دستگاه‌های اجرایی اعم از سازمان صنعت، سازمان تامین اجتماعی، اداره کار، سازمان حفاظت محیط زیست، امور مالیاتی و ... در مقابل هم قرار ندارند بلکه همراه همدیگر برای رونق تولید و اقتصاد کشور گام برمی‌دارند و باید با همدلی و همزبانی گره‌های کاری را بگشایند و چرخ دنده‌های تعاملات بین دستگاه‌ها را به حرکت درآورند.استاندار خراسان رضوی گفت: اگر واحدهای قطعه‌ساز مطالبات بسیاری از واحدهای خودروسازی دارند یا واحدهای تولیدی دیگر از شرکت‌های خدماتی طلبکار هستند باید با ایجاد سازو کارهای مناسب مطالبات وصول شود بدون آنکه تولید و اشتغال از بین برود. وی افزود: با ایجاد تعامل بیشتر بین بخش دانشگاهی و بخش صنعتی می‌توان کیفیت تولیدات را ارتقا داد تا تولیدکنندگان بازار کشورهای منطقه را با تولیدات باکیفیت خود در دست گیرند.

رشیدیان بیان کرد: از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی باید برای رونق بخش تولید بهره گرفت زیرا اتکای بیش از حد به غیر از منابع داخلی به ضرر کشور تمام خواهد شد. وی بیان کرد: اکنون بانک‌ها به لحاظ سپرده‌گذاری در وضعیت مطلوبی بسر می‌برند و زمزمه‌هایی هم برای کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی شنیده می‌شود که امید را برای رفع مشکل کمبود سرمایه در گردش واحدهای تولیدی بوجود آورده است.