دنیای اقتصاد: دکتر نگوین هونگ تک، سفیر ویتنام که به منظور آشنایی با آخرین دستاوردهای ایران در زمینه صنعت فولاد به فولاد مبارکه سفر کرده بود، پس از بازدید از خطوط تولید و آشنایی با محصولات این شرکت گفت: فولاد مبارکه با توسعه خود می تواند با سایر فولادسازان بزرگ جهانی رقابت کند.
به گزارش روابط عمومی شرکت فولادمبارکه، در جریان این دیدار سفیر ویتنام و آقای دکتر سبحانی مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه، راه های همکاری فی مابین را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند. بنا بر این گزارش، دکتر نگوین هونگ تک، در مصاحبه با خبرنگار فولاد تصریح کرد: به فولاد مبارکه آمدیم تا ضمن آشنایی با پیشرفتهای تکنولوژیکی ایران در صنعت فولاد، راهکارهای همکاری کشور ویتنام با فولاد مبارکه ایران را مورد بررسی قرار دهیم و نسبت به عقد قرارداد در این زمینه اقدام کنیم.

وی خاطر نشان کرد: از آنجا که ویتنام عضو معاهدهTTP (پیمان مشارکت کشورهای اقیانوس آرام) است، فلذا می توانیم از این طریق نیز برای بازاریابی محصولات شرکت فولاد مبارکه گام برداریم . ایشان تصریح نمود: همواره شنیده بودم که این شرکت یکی از مدرن ترین کارخانجات تولید فولاد است، همین امر باعث شد شخصاً از این شرکت بازدیدی داشته باشم و از نزدیک با تکنولوژی و دستاوردهای آن آشنا شوم و خوشحالم که این امر محقق شد و امیدوارم بتوانیم در آینده همکاری های تجاری خوبی با این شرکت داشته باشیم. دکتر نگوین هونگ تک با اشاره به بازدید خود از کارخانه فولاد آلیاژی افزود: این دومین کارخانه فولاد سازی در ایران است که من از آن بازدید می کنم، از آنجایی که فولاد مبارکه بزرگترین کارخانه پیشرفته در منطقه خاورمیانه است، می تواند محصولات خود را به این منطقه و همینطور به اروپا صادر کند که این یک مزیت مناسب برای صادرات محصولات این شرکت به اروپا نسبت به کشور کره را فراهم نموده است.