برگزاری کلاس‌های آموزش بازرگانی برای دانشجویان

دنیای اقتصاد- رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی گفت: برای نخستین بار در کشور کلاس های آموزش بازرگانان جوان با هدف آشنایی جوانان به ویژه دانشجویان با تجارت توسط اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی و به صورت رایگان برگزار می‌شود. محمدحسین روشنک با تاکید بر اینکه نیاز امروز جامعه تعامل بین صنعت و تجارت با دانشگاه هاست، اظهار کرد: در حال حاضر کلاس‌های دانشگاهی جوابگوی بازار کار به ویژه تجارت نیست و کاربرد عملیاتی ندارد؛ به طوری که دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی نمی‌توانند جذب بازار کار شوند. رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی افزود: از آنجا که یکی از اهداف اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی آشنایی بیشتر جامعه با تجارت خارجی به خصوص صادرات کالاهای غیرنفتی است، در نظر داریم تا دانشجویان رشته بازرگانی را به صورت عملیاتی و اجرایی توسط بازرگانان موفق با فضای تجارت آشنا کنیم، لذا با دعوت از کارشناسان و بازرگانان دارای تجارب موفق، تجربه کاری آنها را در اختیار دانشجویان علاقمند قرار می‌دهیم.

همکاری مشترک اتحادیه صادرکنندگان و کانون کارآفرینان

روشنک با اشاره به اینکه اتحادیه صادرکنندگان ضمن هماهنگی با کانون کارآفرینان استان امیدوار است که برگزاری کلاس آموزشی بازرگانی باعث ایجاد فرصت شغلی برای جوانان شود، تصریح کرد: در این راستا بازدید از بنگاه‌های اقتصادی، تجاری و تولیدی نیز برای دانشجویان در نظر گرفته شده تا آنها از نزدیک با کارآفرینان استان آشنا شوند و این امر نقطه اتصالی بین جوانان به ویژه دانشجویان با کار و کارآفرینان موفق که در شرایط تحریم تولیدات صادرات محور داشته‌اند، باشد. وی خاطرنشان کرد: هزینه برگزاری کلاس آموزش بازرگانی را چند نفر از بازرگانان پیشکسوت استان به عهده گرفته‌اند بنابراین کارگاه‌های آموزشی رایگان بوده و هزینه‌ای برای شرکت‌کنندگان ندارد.

رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی با بیان اینکه علاقمندان می‌توانند از طریق تماس با اتحادیه و ثبت‌نام در این کلاس‌ها شرکت کنند، ادامه داد: دانشجویان رشته بازرگانی با حضور در این کلاس‌ها با مباحثی همچون سیستم بانکی، صادرات، گمرک، تامین اجتماعی، مالیات و نحوه کار با سازمان‌های مرتبط با حوزه صادرات و بازارهای خارجی و کارآفرینان موفق در حوزه تجارت و تولید صادرات محور آشنا می‌شوند. روشنک عنوان کرد: کلاس‌ها در حال حاضر در محل اتحادیه برگزار می‌شود که چون با محدودیت مواجه است در نظر داریم مکانی بزرگتر برای این کارگاه‌های آموزشی که به گفته شرکت‌کنندگان با موفقیت همراه بوده، اختصاص دهیم.