7 راه آسان برای پس‌انداز در « تابستان »

در «فصل تابستان» کنترل خرج و مخارج سخت می‌شود. بچه‌ها تعطیل هستند، تعداد مسافرت‌ها زیاد می‌شود و حتی استفاده از وسایل سرمایشی نیز هزینه زیادی روی دست خانواده‌ها می‌گذارد و این شرایط، بسیاری از مردم را در تنگنای مالی قرار می‌دهد. با این حال، شما به راحتی می‌توانید فشار مالی را از روی خانواده خود بردارید و حتی در پایان ماه کمی پول هم پس‌انداز کنید. در ادامه راه‌های ساده‌ای که می‌تواند جلوی هدر رفتن پول شما را در این تابستان بگیرد، می‌خوانید.

خاموش کردن کولر گازی

امروزه بسیاری از خانه‌ها از دستگاه‌های تهویه مطبوع استفاده می‌کنند که هزینه برق بسیاری را روی دست خانواده‌ها می‌گذارد. براساس گزارشی که یک شرکت آمارسنجی در آمریکا اعلام کرده است، تقریبا نیمی از انرژی مورد استفاده در خانه‌ها صرف مسائل سرمایشی و گرمایشی می‌شود. با این شرایط یک تعدیل کوچک در مصرف، مانند کم کردن یک درجه کولر گازی می‌تواند در کاهش هزینه‌ها بسیار موثر باشد. طبق آمارها به ازای هر یک درجه‌ای که از کولر گازی خود کم می‌کنید حدودا ۳ درصد در صورتحساب خود
صرفه‌جویی کرده‌اید.

همینطور می‌توانید در ساعت‌های کم مصرف برق آن هم به مدت کوتاه از سیستم تهویه مطبوع خود استفاده کنید و در طول شب که هوا به نسبت خنکتر است پنجره‌ها را باز کرده و از هوای بیرون لذت ببرید. با این کار به مراتب پول بیشتری ذخیره خواهید کرد.

اردوهای ارزان تابستانی

هنگامی که تابستان فرا می‌رسد و بچه‌ها از درس و مدرسه فارغ می‌شوند، پدر و مادرها اغلب دغدغه پر کردن اوقات فراغت بچه‌ها را پیدا می‌کنند که البته کاری پر هزینه نیز هست. با این وجود راه‌های زیادی برای کاهش هزینه مراقبت از کودکان و تفریح کردن وجود دارد.

یکی از این راه‌ها پیدا کردن اردوهای تابستانی است. بسیاری از شهرداری‌ها و خانه‌های سلامت‌ که متعلق به شهرداری هستند از طریق کانون‌های تفریح و سرگرمی به اجرای اردوهای تابستانی ارزان‌قیمت می‌پردازند. برای اطلاع از برنامه این اردوها می‌توانید به این مراکز در شهر خود سر بزنید.

عامل تعیین هزینه این اردوها مدت زمان آنها است. بنابراین برنامه آنها را با دقت بررسی کنید. از مسائلی که باید به آنها دقت کنید این است که برنامه این اردو‌ها نصف روز هستند یا چند روز در هفته و اینکه برنامه بازدید از موزه‌ها و باغ وحش‌ها را هم دارند یا خیر. البته بسیاری از اماکن مذهبی نیز در ایام تابستان برنامه‌های تابستانی مقرون به صرفه‌ای دارند که سر زدن و
پرس و جو کردن در مورد برنامه آنها خالی از لطف نیست.

آبیاری باغچه‌ها را متوقف کنید

بسیاری از مردم در تابستان از شستن حیاط یا حیاط خلوت لذت می‌برند و گاهی با آب بازی با کودکان ساعت‌های فرح بخش و سرگرم کننده‌ای را در یک عصر گرم تابستان فراهم می‌کنند. با این حال مناطق بسیاری با خشکسالی و کمبود آب مواجه است و این کار باعث هدر رفتن منابع آب می‌شود.

با توجه به گزارش‌های منتشر شده، آمریکایی‌ها بزرگ‌ترین کاربران آب در جهان هستند. این در حالی است که ۳۶ ایالت آن در سه سال آینده با کمبود جدی آب مواجه خواهد بود. با توجه به آمارهای منتشر شده از میزان آب مصرفی در خانه‌های مسکونی ایالات متحده، ۵۰ تا ۷۰ درصد آن برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌شود. یک راه ساده برای کاهش این هزینه استفاده از گیاهانی است که نیاز زیادی به آب ندارند و آبیاری را کاهش می‌دهند.

برای خود به دنبال همسفر باشید

با توجه به قیمت بنزین و گاز، بد نیست اگر در ماشین جای اضافه دارید با دوستان و اقوامی که خوش سفر هستند برنامه‌ریزی کنید و باهم به سفر بروید. در این‌صورت در هزینه‌های سفر بسیار صرفه‌جویی می‌شود و علاوه‌بر این سفر دسته جمعی نیز بیشتر خوش می‌گذرد. با این کار به کاهش مصرف بنزین و گاز نیز کمک کرده‌اید.

شوفاژ‌ها را تنظیم کنید

بسیاری از ساختمان‌ها پس از پایان فصل سرد و شروع گرمای تابستان فراموش می‌کنند به شوفاژخانه سر زده و آن را خاموش کنند. اگر شما ساکن ساختمان‌ها با سیستم گرمایش مرکزی هستید حتما با مدیر ساختمان در مورد سرویس مجدد شوفاژ خانه صحبت کنید. با توجه به آمارهای منتشر شده در آمریکا حدود ۳۱۰ تا ۴۰۰ دلار در یک‌سال صرف گرم کردن آب یک خانه می‌شود.این در حالی است که در فصل گرم تابستان روشن بودن شوفاژ‌ها کار مقرون به صرفه‌ای نیست. در نتیجه خاموش کردن شوفاژ‌ها یکی از راه‌های آسان برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها است.

به دنبال سفرهای کم هزینه باشید

تابستان فصل سفر است و بسیاری از خانواده‌ها به‌دلیل هزینه‌های زیادی که باید برای سفر متقبل شوند از آن چشم پوشی می‌کنند. این در حالی است که می‌توان سفر‌های کم هزینه‌ای را برنامه‌ریزی کرد. در حال حاضر بسیاری از شهرهای توریستی کشور امکانات نصب چادر در پارک‌ها را دارند.

می‌توان برای کاهش هزینه‌ها به جای استفاده از هتل‌ها، از فضای پارک‌ها استفاده کرد. قبل از سفر نیز می‌توان با مراجعه به هایپر مارکت‌ها که روی اجناس خود تخفیف‌های خوبی می‌گذارند خرید‌های سفر را انجام داد. در نتیجه هم در طول سفر خیالتان از آذوقه راه راحت است هم در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کرده‌اید.

باغچه اختصاصی درست کنید

با توجه به شروع فصل تابستان، یکی از کارهای لذت‌بخش، باغبانی در خانه است. داشتن یک باغچه کوچک در خانه می‌تواند سرگرمی خوبی برای اعضای خانواده باشد. در عین حال سبزیجات و صیفی‌جات خانه نیز از همین طریق تامین می‌شود. ممکن است به‌نظر بیاید که این کار صرفه‌جویی زیادی در هزینه‌ها ایجاد نمی‌کند اما با توجه به آمار وال استریت ژورنال، برای هر یک دلاری که هزینه دانه لوبیا سبز می‌کنید به‌طور متوسط ۷۵ دلار ارزش افزوده ایجاد می‌شود. علاوه‌بر این می‌توانید سبزیجات اضافی خود را خشک کنید و با این کار صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای نیز داشته باشید.

منبع: هافینگتون پست