چهار هیات بلندپایه خارجی در راه اصفهان
دنیای اقتصاد: کارشناس امور اقتصادی دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه استان اصفهان،با اشاره به سیل حضور هیات‌های خارجی در اصفهان گفت: چهار هیات بلند پایه از کشورهای چک، اسپانیا، اتریش و آلمان به اصفهان خواهند آمد.

احمد سیفی در جلسه کمیسیون حمایت از سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی با انتقاد از تعلل بخش خصوصی در آماده شدن برای فضای پساتحریم گفت: بیش از یک ماه از جلسه اول کمیسیون گذشته و همچنان اعضا در تشکیل کمیته‌ها جدیت به خرج نمی دهند.
وی افزود: پیشتر گفته می شد بخش خصوصی چالاک است و دولت چالاکی ندارد اما گویا خصوصیات دولت به بخش خصوصی نیز سرایت کرده است.
سیفی با اشاره به سیل حضور هیات‌های خارجی در اصفهان گفت: هفته آینده چهار هیات بلند پایه از کشورهای چک، اسپانیا، اتریش و آلمان به اصفهان خواهند آمد که همگی علاوه بر حضور وزرا حداقل با 50 فعال بخش خصوصی به شهر اصفهان سفر خواهند کرد و سئوال اینجاست برای جذب آنها چه برنامه ای داریم.

کارشناس امور اقتصادی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه استان اصفهان با اشاره به انتقادی که به سفر هیات‌های تجاری می‌شود، گفت: بعضا گفته می‌شود هیات های تجاری و سیاسی کارهای اصلی خود را تهران انجام داده و صرفا برای گردش به اصفهان می‌آیند، با تایید این مطلب باید گفت هنر شما باید این باشد که از این فرصت به دست آمده استفاده کنید و مطمئن باشید بسیاری از شهرهای دیگر حسرت حضور این هیات ها ولو به قصد تفریح را می‌خورند و این فرصت پس از تهران تنها در اصفهان پدید آمده است.
وی همچنین با تشکر از تلاش اعضای کمیسیون گفت: تلاش اعضای کمیسیون در خور تحسین است اما باید در کنار آن از اعضای دولت و سیاست‌گذاران نیز در پیشبرد اهداف استفاده کرد و تا زمانی که اعضای تاثیرگذار نهادهای دولتی در این جلسات حاضر نباشند بعید است کاری به خوبی پیش برود.
سیفی در پایان اظهارداشت: باید نکات را مدون کرده و به مسئولان بدهیم چرا که در برخی سفرها فرصتی برای دیدار بخش خصوصی و هیات ها ایجاد نمی‌شود و در این صورت مسئولان دولتی می‌توانند نکات تدوین شده را به هیات های خارجی ارائه کنند.