دنیای اقتصاد، فاطمه رافع- روز گذشته جمعی از اهالی رسانه از پروژه‌های درحال اجرای شهرداری مشهد بازدید کردند و در جریان مراحل اجرایی پروژه‌های پل خیابان «آیت‌الله طبسی»، فاز اول بوستان خورشید، فاز اول پارک ملی چهل‌بازه و مجموعه ورزشی شهدای شهرداری مشهد قرار گرفتند.

شهردار منطقه ثامن مشهد در این بازدید از افتتاح پل خیابان «آیت الله طبسی» تا پایان سال جاری خبر داد. حمید ضمیری با بیان اینکه احداث این پروژه از سال ۹۱ آغاز شده است، میزان پیشرفت فیزیکی آن را ۵۰ درصد اعلام و اظهار کرد: این پل خیابان به طول ۳۷۵ متر و با عرض ۳۲.۵ متر در حد فاصل خیابان رجایی و شارستان رضوی واقع است. وی با اشاره به اینکه مبلغ اولیه قرارداد این پروژه ۲۵ میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: این اعتبار تا پایان سال ۹۴ جذب شده و امسال نیز مبلغ ۱۵ میلیاردتومان برای آن درنظرگرفته شده است. شهردار منطقه ثامن مشهد با بیان اینکه مدت زمان قرارداد ۱۸ ماه بوده است، عنوان کرد: تحصیل حریم و تملکات، اجرای پروژه را زمان‌بر کرده است.

بهره‌برداری از فاز اول پارک خورشید تا پایان شهریور

ایستگاه بعدی اهالی رسانه پارک خورشید و بازدید از فاز اول این پروژه بود که به گفته مدیر نظارت بر پروژه‌های عمرانی شهرداری مشهد با مساحت پنج هکتار تا پایان شهریور به بهره‌برداری می‌رسد. محمود ریحانی با بیان اینکه مساحت کل پارک خورشید ۳۸۰ هکتار است، افزود: برآورد اولیه هزینه احداث این پارک ۴۰۰ میلیارد تومان است. وی احداث تله‌کابین، سورتمه، شهر غذا، باغ پرندگان، موزه اساطیر و مردم‌شناسی و ... را از پروژه‌های سرمایه‌گذاری بوستان خورشید برشمرد و گفت: اجرای این پروژه‌ها توسط بخش خصوصی و ایحاد زیرساخت‌ها توسط شهرداری صورت خواهد گرفت.

افتتاح فاز اول پارک چهل‌بازه تا پایان مهر

مدیر نظارت بر پروژه‌های عمرانی شهرداری مشهد در حاشیه بازدید خبرنگاران از پارک ملی چهل‌بازه، زمان بهره‌برداری از فاز اول این پارک را به شرط تامین آب، پایان مهرماه اعلام و اظهار کرد: این پارک حدفاصل پل نمایشگاه تا پل ستاری است که فاز اول آن با نام پارک کودک و خانواده پل نمایشگاه تا فارغ‌التحصیلان را شامل می‌شود. ریحانی ادامه داد: باغ ملل، آفرینش، ایرانی، باغ‌موزه آب، مجموعه‌های ورزشی و ... از دیگر بخش‌های پارک چهل‌بازه است؛ همچنین در این پارک، بسته‌های سرمایه‌گذاری نیز پیش‌بینی شده است. مجموعه ورزشی شهدای شهرداری مشهد، آخرین پروژه‌ای بود که اصحاب رسانه از آن بازدید کردند.

مدیر نظارت بر پروژه‌های عمرانی شهرداری مشهد مساحت کل این پروژه را ۶ هکتار اعلام و خاطرنشان کرد: در این مجموعه، سالن ورزش‌های رزمی، زمین تنیس، والیبال، اسکیت و ... درنظرگرفته شده است که در فاز اول قرار است تا نیمه مهرماه تمام سالن‌ها و محوطه اطراف آن به بهره‌برداری برسد. به گفته ریحانی اعتبار فاز اول این پروژه در مجموع ۶ میلیارد تومان است و این مجموعه احتمالا در آینده تغییر نام خواهد داد. مجموعه ورزشی شهدای شهرداری مشهد در منطقه الهیه واقع است.