کنسرت موسیقی از پرداخت عوارض معاف شد
دنیای اقتصاد: سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر اصفهان برگزاری کنسرت‌های موسیقی سنتی به صورت کامل از پرداخت مالیات معاف شدند.

ندا واشیانیپور، با اشاره به مصوبه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص برگزاری کنسرت‌های غیر سنتی و ملی در یکصد و دهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ابراز داشت: بر اساس این مصوبه شهردار اختیار دارد مسئولان برگزاری این کنسرت‌ها را از پرداخت ۶۰ درصد عوارض معاف کنند.

واشیانی‌پور اضافه کرد: همچنین در این مصوبه برگزاری کنسرت‌های موسیقی سنتی به صورت کامل از پرداخت مالیات معاف شدند. وی در ادامه در خصوص دیگر مصوبات یکصد و دهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ابراز داشت: در این جلسه علنی لایحه اهدای ۲۰۰ میلیون تومان از سوی شهرداری برای ساخت و تجهیز اسکان‌سرای همراه بیماران به بیمارستان سوانح امام موسی کاظم (ع) ارائه شد که مصوبه شورای اسلامی شهر را دریافت کرد. سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین در خصوص ارائه لایحه دو فوریتی دریافت وام از بانک شهر برای تسریع در روند احداث پروژه روگذر میدان ۲۵ آبان، ساماندهی ورودی خیابان شهرک ولی عصر و زیرسازی و آسفالت معابر منطقه هفت افزود: این لایحه با مبلغ ۳۰ میلیارد تسهیلات بانکی با رای اکثریت اعضا به تصویب رسید. واشیانی پور همچنین از رونمایی از تمبر ۲۵ آبان روز حماسه و ایثار اصفهان خبر داد و در ادامه با اشاره به در پیش رو بودن هفته کتاب، کتابخوانی و کتابداری اظهار داشت: در این راستا ضروری است که اقدامات تاثیرگذاری در حوزه ترویج فرهنگ کتابخوانی انجام شود. سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان برای این ایام برنامه‌های متنوعی را در دستور کار دارد، افزود: برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره تولید کتاب‌های صوتی و همایش تجلیل از کتاب‌داران شهر اصفهان، اختتامیه چند صفحه سلامتی و برگزاری نمایشگاه‌های متعدد در سطح شهر از جمله اقدامات انجام شده است.