شهرالکترونیک و شهرهوشمند؛  مراحل ارتقای شهرداری برای ارائه خدمات برتر
دنیای اقتصاد-مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد، با اشاره به سیر ارتقای شهرداری‌ها برای ارائه خدمات برتر گفت: شهر الکترونیک، شهر هوشمند و شهر فراگستر مراحل ارتقای شهرداری‌ها برای ارائه خدمات برتر به شهروندان است و برنامه عملیاتی شهر هوشمند با فراهم ساختن زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات میسر خواهد شد.
علی آبسالان افزود: شهروندان مخاطبان اصلی شهر هوشمند که شایسته بهره برداری حداکثری از توان و خدمات دستگاه‌های اجرایی درون‌شهر هستند. وی در ادامه با ابزار خرسندی ازدستاوردهای الکترونیکی شهرداری مشهد افزود: اینکه شهرداری مشهد توانسته است در زمینه مهم‌ترین سرویس‌های الکترونیک شهروندی شامل وب پورتال، موبایل پورتال و کارت هوشمند به موفقیت‌های چشمگیری دست یابد، باعث افتخار است.
وی ادامه داد:راه‌اندازی و توسعه سامانه‌های خدمات الکترونیک از جمله اقدامات موثر ارتباطی شهرداری مشهد است که هر روز مخاطبان بیشتری را به دریافت این خدمات ترغیب می‌کند.
آبسالان افزود:از این رو سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات در این عرصه با ایفای نقش طراح، پیاده‌ساز و مجری سیستم‌های کامپیوتری جایگاه ویژه‌ای دارد، چراکه تاکنون توانسته است تاثیر عمیقی بر توسعه دانش شهروندان بگذارد. به طوری که در حال حاضر شهروندان می‌توانند در بسیاری از سامانه‌های نرم افزاری خدمات الکترونیک شهروندی به سرعت به اطلاعات گوناگون به صورت آنلاین دسترسی داشته باشند.
پیاده‌سازی سیستم یکپارچه مشارکت‌های کلان اقتصادی
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد در خصوص سیستم یکپارچه مشارکت‌های کلان اقتصادی بیان کرد: پیاده‌سازی این سیستم در راستای جذب سرمایه‌گذاران کلان داخلی و خارجی بوده و با هدف افزایش مشارکت آنان در پروژه‌های کلان اقتصادی شهر انجام شده است، زیرا جذب سرمایه‌گذار در مشهد سبب ایجاد زیرساخت‌های رفاهی، اجتماعی و شهری شده و این امر زمینه‌ای برای ایجاد شادابی، نشاط و آبادانی در شهر می‌شود.
آبسالان اظهار کرد: ایده‌ها و طرح‌های سرمایه‌گذار در چارچوب چهار موضوع (زیربنایی و تاسیسات شهری، خدمات شهری، تفریحی و گردشگری و ابنیه و شهرسازی) به صورت الکترونیک و در فضای امن، دریافت شده و پس از تایید توسط کمیته ارزیابی طرح‌ها و انجام فرآیندهای تایید، طرح مورد نظر به نحوی مقتضی اجرا می‌شود.
فناوری، فرصت‌های حضور سرمایه گذاران را در پروژه‌های کلان شهری، یکسان کرده و عدالت را به عنوان مهمترین هدف تحقق می‌بخشد. وی اضافه کرد: با تحقق این سامانه، از نادیده گرفته شدن اندیشه‌ها و خلاقیت‌های خوب و همچنین ظرفیت‌های مناسب جلوگیری شده، رضایت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به نحوه مطلوب فراهم خواهد شد و مدیریت بهتر و موثرتر سرمایه‌ها و پروژه‌های کلان شهری، میسر می‌شود.