لیگ فوتسال تمام شد انتظار حمایت از دو باشگاه خصوصی تمام نشد
دنیای اقتصاد، زیتون سیدزاده- در فصلی که در فوتسال کشور گذشت، خراسان رضوی دو نماینده خود را راهی لیگ برتر فوتسال ایران کرد؛ دو نماینده که هرچند اوایل چندان حال و روز بدی نداشتند اما سرانجام در روزهای آخر برای فرار از سقوط با یکدیگر کورس گذاشته بودند و در نهایت تیم فوتسال فرش‌آرا توانست از این مهلکه بگریزد اما سرنوشت اقتدارنوین فردوسی مشهد همچنان به رای کمیته فوتسال بستگی دارد. هرچند مطابق جدول فردوسی باید رخت بربندد و راهی دسته پایین‌تر شود اما گویا این بار مسئولین فوتسال کشور ظرفیت‌ها و توانایی‌های این تیم را دیده و در مقابل ضعف‌هایش در کفه ترازو گذاشته‌اند و عنوان کرده‌اند که شاید و تنها شاید سقوط فردوسی مشهد منتفی شود.
این روزها فوتسال خراسان منتظر نظر نهایی کمیته فوتسال کشور نشسته است، تیمی که در بازی انتهایی با صدرنشین رقابت‌ها چنان بازی خوبی از خود به نمایش گذاشت که در تمامی اخبار این رشته ورزشی صحبت از شایستگی‌های فردوسی مشهد در عین رفتن به لیگ دسته یک بود. در همین راستا کشاورز بازیکن تاسیسات در خصوص عملکرد تیم فردوسی تصریح کرد: در این بازی فردوسی فوتسال پاکی را ارائه کرد و با انگیزه‌ بالایی وارد میدان مسابقه شده بود، این تیم نشان داد که مستحق چنین جایگاهی در لیگ برتر نبوده است با این حال متعقدم که لیگ برتر در این فصل بدون هیچ مشکلی دنبال شده است. بازی تیم قعر جدولی فردوسی مشهد با قهرمان لیگ که در هفته پایانی رقم خورد، خود نشان از تاثیر فوتسال خراسان در کشور داشت؛ چرا که بازیکنی گل قهرمانی تاسیسات را به ثمر رساند که از مشهد پیراهن ملی را به تن کرد و حالا قدرت بهادری با وجود قهرمانی تیمش، آرزوی بهبود فوتسال خراسان و حمایت هرچه بیشتر مسئولان استان را دارد. این بازیکن مشهدی تیم تاسیسات پس از پایان بازی نهایی و لیگ فوتسال در مشهد با اشاره به حضور تعداد زیاد بازیکنان خراسان در تیم‌های مدعی قهرمانی لیگ برتر عنوان کرد: اینکه من و علی ابراهیمی در تاسیسات، مهدی جاوید در گیتی‌پسند و حسین طیبی در مس سونگون، همگی تا روز آخر لیگ جزو تیم‌های مدعی قهرمانی هستیم، نشان‌دهنده کیفیت بالای بازیکنان مشهدی است، کاش شرایط به شکلی رقم می‌خورد که بتوانیم برای تیم‌های شهر خود به میدان برویم و جام را به هم‌شهری‌مان هدیه کنیم؛ کاش قدر این استعداد‌ها را بدانیم و کارخانه بازیکن‌سازی فوتسال خراسان متوقف نشود.

اینها در حالیست که بازیکنان تیم اقتدارنوین فردوسی مشهد دلیل اصلی قعرنشینی را عدم حمایت همه جانبه مسئولین می‌دانند و نه مشکلات دیگری نظیر مسائل مالی. امری که با نگاهی به نتایج دوتیم خصوصی فرش‌آرا و اقتدارنوین فردوسی مشهد می‌توان آن را در آینده‌ای نزدیک جدی‌تر بررسی کرد. شرایطی که به گفته نعمتی مدیرعامل باشگاه اقتدارنوین فردوسی کار به جایی رسیده‌است که دلسوزی‌های پدرش تیم و تعصب وی به تیم و فوتسال خراسان یک تنه فردوسی مشهد را در کورس رقابت‌های نیم فصل دوم باقی نگاه داشت.در این راستا بد نیست به صحبت‌های ابراهیم حاجتی یکی از بازیکنان فردوسی مشهد پس از شکست تیمش مقابل تاسیسات دریایی و سقوط به لیگ یک، اشاره شود: « در ابتدای لیگ شرایط خوبی را دنبال می‌کردیم ولی متاسفانه با بدشانسی‌های زیادی در ادامه لیگ رو به‌رو شدیم و نتوانستیم جایگاه مناسبی را بدست آوریم.مصدومیت بازیکنان فشار زیادی را وارد کرد، در بعضی از بازی‌ها با ۵ بازیکنان وارد زمین مسابقه می‌شدیم که این موضوع کار را برایمان سخت کرده بود. مشکلات مالی هیچ تاثیری در گرفتن این نتایج نداشت، زیرا اعتقاد دارم در یک برهه از زمان که با مشکلات مالی رو به رو بودیم در مکان چهارم لیگ برتر قرار گرفته بودیم.بازیکن تیم فردوسی با تاکید بر این موضوع که هیچ حمایتی در این فصل از این تیم نشد عنوان کرد: «مسئولین زمانی که تیم نتیجه می‌گرفت در سالن حضور داشتند ولی وقتی بازی را واگذار می‌کردیم هیچ شخصی نبود که دست بازیکنان را بگیرند و مشکلاتشان را حل کنند، در واقع هیچ حمایتی را از مسئولین در این فصل شاهد نبودیم.»

حالا پس از فرازهای اندک و فرودهای بسیار، رئیس کمیته فوتسال وعده بقا را به تیم فوتسال اقتدارنوین فردوسی مشهد داده است؛ وعده‌ای که بسیار امیدوارکننده است اما راهگشای اساسی وضعیت این رشته ورزشی در استان نیست. شاید گره‌گشای این مسئله نگاهی از سر مهربانی به دو تیمی است که یک تنه با هزینه‌های شخصی خود تمام فصل گذشته را تلاش کردند تا در لیگ باقی بمانند. فرش‌آرا و اقتدارنوین که از ابتدای فصل بیان کردند که یک تنه بار سختی را بر دوش می‌کشند، فرش‌آرا سالها برای فوتسال استان تلاش کرد تا در نهایت تبدیل به یک برند شد؛ برندی که کج‌دار و مریز راه فصل گذشته لیگ برتر را سپری کرد. و در نهایت باید روزی به بخش خصوصی که برای ورزش اهمیت قائل می‌شود و معمولا تنها سرمایه می‌گذارد و سود چندانی نمی‌برد، بها داد.فصل آینده مسابقات لیگ برتر فوتسال اسفندماه امسال قرعه کشی می‌شود و این بازی‌ها از اردیبهشت‌ماه سال آینده مجددا آغاز خواهد شد. طبق برنامه، لیگ در تاریخ اول بهمن ۱۳۹۵ به اتمام خواهد رسید. ای کاش در بهمن ماه سال آینده فوتسال خراسان رضوی جایگاهی که در شان این استان است را رقم زده باشد؛ که این میسر نیست جز با حمایت مسئولان و تلاش ورزشکارانش.