از کلمـن بـرون تـراود  هرچه درکوزه ماست
شهرام شهیدی Shahraam_shahidi@yahoo.com خبر زلزله‌وار: رونی کلمن قهرمان ورزش بدنسازی جهان به تهران می‌آید: جعفر هستم از پل زغال: خیلی خوبه که این اساطیر ورزشی به ایران میان. از برگزارکنندگان ممنونم. اگر امکانش هست یک مراسم سلفی‌گیران هم راه بیندازند ما برای جلای اینستاگرام‌مان لازمش داریم.
بهادر از سر پل‌ ذهاب: اهمیت به ورزش قهرمانی بسیار خوب است. بالاخره در دوره تدبیر شاهد اهمیت دادن به ورزش قهرمانی بودیم. اگر می‌خواهید واقعا حضور کلمن در ایران پربار باشد از مدیریت فوق تخصصی امیررضا خادم استفاده کنید. رزومه ایشان در باشگاه پرسپولیس وجود دارد. ما باید قدر استعدادهایمان را بدانیم.
فرشته از دزفول: کاش می‌شد زودتر مقامات طرح حضور بانوان در ورزشگاه‌ها را تصویب می‌کردند تا ما هم از حضور این پدیده ورزشی بهره‌مند می‌شدیم.
مهران از آشتیان: بنده امیدوارم فرصتی فراهم شود این عزیز سفری هم به دیار ما داشته باشند و ما از تجربیات گرانقدر و ارزنده‌شان استفاده کنیم. اگر از پروازهای داخلی ما می‌ترسند پراید نمره تهران بفرستیم دنبالشان.
ساسانی از تهران: برنامه ایشون خیلی فشرده است و طبق برنامه‌ریزی‌ها هر دو ساعت یک جلسه آموزشی برگزار می‌کنند و حتی فرصت ندارند ناهار بخورند و ما تیم حرفه‌ای دور ایشان نگرانیم یک وقت دچار سوء‌تغذیه بشوند.
ملیکا از شمیران: خیلی خوبه که ما از برنامه‌های غذایی ایشون هم استفاده کنیم و کاش در تلویزیون یا رادیو وقتی به ایشان داده شود که از برنامه و رژیم غذایی‌شان با مردم صحبت کنند. مثلا بگویند گیاه خوارند یا خام گیاه خوار؟
زهتاب از بیمارستان در حاشیه: این کلمن کلا واس ماس.
پس لرزه خبر: با لغو کلیه برنامه‌های رونی کلمن این قهرمان ورزش بدنسازی جهان؛ ایران را با ناراحتی ترک کرد:
جعفر هستم از پل زغال: این چه حرکت شنیعی بود؟ برای چی یک آدم قلچماق و بد بدن و چغر را دعوت می‌کنید ایران؟ آن هم وقتی ما این همه مشکل داریم؟ چرا صداقت نیست؟ چرا شفافیت نیست؟ ما دادمان را به کجا ببریم و سر کی داد بزنیم؟
بهادر از سر پل ذهاب: همه چیز شده قهرمانی. نتیجه همین سیاست‌های قهرمان‌پرور می‌شود فوتبال لیگ برتر ما که نه خلاقیت در آن هست نه سلامت. ما از مسوولان دوره تدبیر انتظار داشتیم به پهلوانی اهمیت بدهند نه قهرمانی. آن هم با زور قرص و آمپول. وا اسفا که ثروت بهتر از علم شد و قهرمانی برتر از پهلوانی.
فرشته از دزفول: کجا رفت ارزش‌ها؟ معرفت و مرام کجاست؟ کو آن مردهای قدیم؟ پوریای ولی‌ها کجا هستن؟ تختی‌ها؟ دهداری‌ها ؟ کجا رفت حرمت‌ها ؟ یعنی چه که یک مرد اجنبی بیاید توی کشور جلوی چشم این همه آدم برهنه شود و ژست بگیرد و عکاس‌ها کلیک کلیک؟ کلیک تو سرتان بخورد. بدنسازی که برهنگی نیست. لااقل کتاب فرهنگ برهنگی، برهنگی فرهنگی را می‌دادید این قلمبه می‌خواند ازش امتحان می‌گرفتید.
مهران از آشتیان: ما اهالی راستین این شهر هرگز نمی‌توانیم ننگ دعوت و میزبانی از این عامل سازمان سیا و گنده لات غربی را بپذیریم. به او بگویید دفعه بعد آمد ایران از ۵۰ کیلومتری شهر ما هم رد شود ما شلوغ می‌کنیم و دمار از روزگارش در می‌آوریم. در ضمن به آن هیکل پفکی‌اش هم ننازد. می‌نشانیمش تو پراید بیست کیلومتر بعد باربی تحویل می‌دهیم از بس فشرده می‌شود و از ترس زهره‌اش می‌ترکد.
ساسانی از تهران: برنامه خاصی کنسل یا لغو نشد. ایشان از اولش هم قرار بود بیاید اینجا دور هم قلیانی بزنیم و یک کوبیده یا دیزی هم کنارش و بعد هم معجون تو خیابان سهروردی و دوباره قلیان این بار طعم بلوبری یا پرتقال و خامه و روی آن هم چای دبش دیشلمه و آخرش هم یک دست دل و جگر و صبح هم، کله‌پاچه حسن ختامی باشد برای این سفر فرهنگی سیاحتی که به یاری دوستان و همدلی مسوولان تقریبا به یکصد و سه درصد از اهداف‌مان رسیدیم.
ملیکا از شمیران: در کشوری که یارانه‌مان را قطع کنند باید برویم دست به دامن وزارت رفاه شویم که قطع نکن عزیز من برادر من خوبیت ندارد آن وقت ایشان عنر عنر آمده تهران که بگوید من روزی پنجاه تا تخم مرغ می‌لمبانم. ما که بخیل نیستیم. بخور اما برو به همان همپالکی‌های بی‌دردت یاد بده این طرز زندگی را. اگر مردی بیا اینجا زندگی کن ببینم با این اجاره بها و قیمت آب و برق باز فیلت یاد هندوستان می‌کند؟ به قول معروف مرد آن است که در کشاکش دهر سنگ زیرین آسیاب باشد.
زهتاب از بیمارستان در حاشیه: کمپین بیرون کردن کلمن کلا واس ماس.