رقابت و رفاقت در ششمین المپیاد ورزشی بانک توسعه تعاون

المپیادی برای تمام فصول

ششمین المپیاد فرهنگی- ورزشی کارکنان بانک توسعه تعاون سراسر کشور که از بیست و ششم مردادماه سال جاری در زنجان آغاز شده بود، پس از ۱۰ روز پایان یافت. در این دوره از رقابت‌ها بیش از چهارصدو پنجاه نفر از کارکنان و مدیران بانک در رشته‌های مختلف فوتسال، والبیال، تنیس روی میز، شطرنج و دو و میدانی شرکت کردند و به مدت ۱۰ روز با هم به رقابت پرداختند. برگزاری اینگونه برنامه‌ها و المپیادها نقش به سزایی در نشاط اجتماعی و بهره‌وری سازمان داشته و آثار فراوانی در ایجاد انگیزه و پیشرفت کارها دارد. توسعه منابع انسانی مهمترین محور توسعه و توجه به آن از ضروریات است. از طرفی، در زندگی ماشینی و بی تحرک امروز اگر به فعالیت‌های ورزشی کم توجهی شود، بیماری‌های ناشی از فقر حرکتی افزایش می‌یابد و در آینده ای نه چندان دور ، جامعه را با مشکلات جدی روبرو خواهد کرد. بنابراین برگزاری این گونه المپیادها و هزینه در امر ورزش،با رویکرد اصولی و عمیق، نوعی سرمایه‌گذاری به حساب می‌آید و ضروری است متولیان امر تمام تلاش خود را در راستای نهادینه کردن این اصل مهم در بین کارکنان به کار بندند.

فوتسال

در این المپیاد ورزشی در رشته فوتسال بیش از سیصد نفر از کارکنان بانک توسعه تعاون از تمام استان‌های کشور به همراه تیم شرکت خدمات پشتیبانی بانک حضور داشتند که در شش گروه چهار تیمی و دو گروه سه تیمی به صورت دوره ای به رقابت پرداختند. در این رقابت‌ها پس از برگزاری ۵۸ بازی، سرانجام تیم فوتسال شرکت خدمات پشتیبانی به مقام قهرمانی رسید و تیم‌های مازندران و خوزستان به ترتیب دوم و سوم شدند.

والیبال

در رشته والیبال سه تیم از مناطق دو، چهار و شش به همراه یک تیم از ستاد مرکزی و یک تیم از شرکت خدمات پشتیبانی بانک شرکت کرده بودند. تیم‌ها به صورت دوره ای به رقابت پرداختند و پس از انجام بازی‌های زیبا و تحسین برانگیز، در پایان تیم شرکت خدمات پشتیبانی به مقام قهرمانی رسید. تیم‌های منطقه۲ و ستاد مرکزی به ترتیب دوم و سوم شدند.

شطرنج

در رشته شطرنج یازده نفر از مناطق شش گانه بانک شرکت کرده بودند که به صورت دوره ای و به روش سوئیسی به رقابت پرداختند. در پایان مهران جوادی پیروز از تهران با کسب ۵/۴ امتیاز به مقام اول رسید. محمد رفیع نژاد از شرکت خدمات پشتیبانی بانک با کسب ۴ امتیاز دوم شد و اکبر رزمی با ۵/۳ امتیاز از منطقه ۳ به عنوان سومی در رشته شطرنج دست یافت.

تنیس

در رشته تنیس ۲۱ نفر از استان‌های مختلف شرکت کرده بودند که تیم‌ها در چهار گروه چهار نفره و یک گروه پنج نفره به رقابت پرداختند و از هر گروه دو نفر به مرحله بعدی راه یافتند. افراد راه یافته به دور دوم، به دو گروه پنج نفره تقسیم شدند که در نهایت چهار نفر از این دو گروه به مرحله ضربدری و دور نهایی راه یافتند. در پایان این رقابت‌ها پس از انجام بازی‌های پر هیجان، مقام اول رشته تنیس المپیاد به شاهو طوفانی از کردستان رسید. علیرضا فرهادی از همدان دوم شد و عنوان سومی به علیرضا میرزاپور از گیلان رسید. به این ترتیب پس از برگزاری پنجاه بازی و معرفی نفرات برگزیده، پرونده بازیها در رشته تنیس بسته شد.

دو و میدانی

در مسابقات دو و میدانی المپیاد که در سه رده سنی در مواد هزار، دو هزار و سه هزار متر برگزار شد، در ماده هزار متر ویژه رده سنی بالای ۴۰ سال، مقام اول به مرتضی مرآتی از ستاد با زمان ۴ دقیقه رسید. سیامک فتحی از لرستان با زمان ۴:۴۸ً دوم شد و رضا قاسمی صفت از تهران با زمان ۴:۱۶ً به مقام سوم دست یافت. در ماده دو هزار متر ویژه رده سنی ۳۰ تا ۴۰ سال، محسن فولادفر از اصفهان موفق شد با پیشی گرفتن از رقبا مقام اول را ازآن خود کند. بیژن کدیوریان از ایلام دوم شد و مقام سوم این ماده به غلامرضا بیرجندی از کرمان رسید. در ماده سه هزار متر ویژه زیر ۳۰ سال، موسی نریمانی از لرستان مدافع عنوان قهرمانی، رتبه نخست را از آن خود کرد. رضا حیدری دوم شد و محمد قلی پور از تیم شرکت خدمات پشتیبانی به مقام سوم این ماده دست پیدا کرد.