فعال شدن پروژه فولاد سازی همزمان با راه اندازی و تولید واحد احیا مستقیم سفید دشت

همزمان با افتتاح واحد احیاء مستقیم شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال وبختیاری در آبان ماه سال جاری واحد فولاد سازی نیز فعالیت اجرایی خود را به صورت جدی شروع کرد .

فعال شدن پروژه فولاد سازی همزمان با راه اندازی و تولید واحد احیا مستقیم سفید دشت

مسئول پروژه فولاد سازی در این خصوص اظهار داشت: این پروژه تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته وبیشتر تجهیزات این واحد وارد سایت گردیده است. فعالیت این پروژه از چند جهت اهمیت دارد که مهمترین آنها بحث اشتغالزایی وجذب نیروی انسانی وهمچنین تحول اقتصادی آن بر منطقه خواهد بود که با فعال شدن این پروژه در دوران ساخت به تناسب در پیشرفت قسمتهای مختلف پروژه اشتغال خوبی ایجاد خواهد شد. مهندس لطفی در خصوص مشخصات فنی پروژه گفت: این واحد به ظرفیت ۸۰۰ هزار تن اسلب (تختال ) سالیانه و شامل واحد های ذوب به روش کوره قوس الکتریکی ویک واحد ریخته گری مداوم وهمچنین واحد های آب رسانی ،تولید اکسیژن وانبار مواد اولیه و واحد های جنبی وپشتیبانی می باشد.

مهندس لطفی در ادامه افزود: محصول نهایی این پروژه اسلب (تختال) می باشد که طی برنامه ریزی های صورت گرفته وجهت تکمیل زنجیره ارزش فولاد در استان چهارمحال وبختیاری وهمچنین احداث واحد نورد گرم وسرد برای تولید ورق در برنامه ریزی های شرکت توسط سهامدار اصلی پروژه که شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۶۵ درصد سهم می باشد قرار گرفته کهه امیدواریم فازهای توسعه مجتمع تکمیل ومانند مدل کوچکی از فولاد مبارکه اصفهان به فعالیت خود ادامه دهد. مهندس لطفی در مورد زیر ساخت های پروژه فولاد سازی گفت :خط انتقال برق وپست برق فولاد سفید دشت دارای بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی می باشد.همچنین تامین گاز انجام شده ودر خصوص مصارف آب با طراحی های انجام گرفته در خصوص کاهش مصرف اب در این پروژه توسط پیمانکاران ،تامین آب از محل پساب شهری اطراف کارخانه در حال پیگیری وتنظیم قرارداد می باشد .

وی اظهار داشت : با توجه به اینکه واحد احیا مستقیم این شرکت اولین طرح فولاد استانی از طرح های هفت گانه در آبان ماه سال جاری به بهره برداری وتولید رسید، امید است واحد فولاد سازی وریخته گری مداوم نیز به عنوان اولین واحد فولاد سازی در سال ۹۷ به بهره برداری برسد وشاهد تکمیل فازهای توسعه این شرکت باشیم. شرکت فولاد سفید دشت چهارمحال وبختیاری در ۳۵ کیلومتری شهرکرد -بروجن قرار دارد که با مشارکت ۶۵ درصدی شرکت فولاد مبارکه اصفهان و ۳۵ درصدی ایمیدرو در حال تکمیل و اجرا می باشد .