لزوم هم‌تیمی رهبری سازمان با مجریان
مترجم: آناهیتا جمشیدنژاد
پیرو مقالات هفته‌های گذشته به‌طور مفصل در مورد میلیاردرهای خودساخته سخن گفتیم و با تعدادی از آنها آشنا شدیم. میلیاردرهایی مانند لیندا ری هریس و همسرش استوارت رزنیک، مالکان شرکت خدماتی تحویل گل تل‌فلورا، جودیث فالکنر موسس سیستم‌های Epic (یکی از فروشندگان پیشرو سیستم‌های الکترونیکی پرونده‌های سلامت)، استیو کیس رئیس AOL ( اِی‌اواِل که بیشتر با نام «آمریکا آنلاین» شهرت دارد و یک شرکت آمریکایی سرویس‌دهنده اینترنتی و رسانه‌ای است) و مو ابراهیم (موسس سل‌تل). میلیاردرهای خودساخته در یک جنبه با رهبران متوسط کسب‌وکار متفاوت هستند و آن در شیوه نگاه آنها به جهان است. چشم‌انداز غیرمعمول‌شان به آنها اجازه می‌دهد تا ایده‌های خوب را به کسب‌وکارهای بزرگ تبدیل کنند.
5 عادت ذهنی میلیاردهای خودساخته را با هم مرور کردیم. عاداتی که در کلمه «تولید» خلاصه می‌شوند. با شناخت این عادات می‌توانید کارمندانی را شناسایی کنید که توانایی‌های تولیدکننده را برای در دست گرفتن امور داشته باشند. این عادات عبارتند از تصورات همدلانه ایده‌ها، ضرورت شکیبایی، اجرای مبتکرانه عملکردها، مواجهه با ریسک به‌صورت نسبی نه مطلق، و هم‌تیمی رهبری سازمان با مجریان. در قسمت پایانی مورد آخر را برایتان شرح می‌دهیم. بیش از نیمی از میلیاردرها در نمونه ما کسب‌وکارشان را به‌عنوان بخشی از یک تیم تولیدکننده-مجری شروع کردند. لیندا و استورات رزنیک یک نمونه واضح و روشن را ارائه کرده‌اند؛ اما افراد بسیار دیگری نیز وجود دارند: استیو جابز (تولیدکننده) و استیو وازنیاک (مجری) از شرکت اپل؛ بیل باورمن(تولیدکننده) و فیل نایت(مجری) از شرکت نایک؛ جان پاول دی جوریا (تولیدکننده) و پاول میچل(مجری) از شرکت جان پال میچل سیستم. وقتی مردم در مورد موفقیت‌های شگفت‌انگیز صحبت می‌کنند و می‌اندیشند که چگونه ایده‌های خوب به کسب‌وکار‌های بزرگ تبدیل می‌شوند، ایده نبوغ مستقل بسیار فراگیر است. اما میلیاردرهای خودساخته تنها نیستند. تولیدکنندگان توانایی مشاهده ورای پارامترهایی که امروزه برای تصور فرصت‌های جدید وجود دارد را دارا هستند. مجریان در عوض توانایی بهینه‌سازی و دستیابی به پارامترهای شناخته شده را دارند که خلق ارزش به هر دو نیاز دارد.درون سازمان‌تان به دنبال دو کارمند که به نظر می‌رسد مهارت‌هایشان مکمل است باشید و راه‌هایی برای آوردن آنها با هم در پروژه‌ها بیابید.

تولیدکننده به‌عنوان کارمند تازه‌وارد
برخی سازمان‌ها ممکن است دریابند که به دنبال تولیدکنندگانی هستند که در سازمان‌شان وجود دارند. سایر سازمان‌ها باید توسعه یابند، کارمند جدید استخدام کنند یا استعداد تولیدکننده را به‌دست آورند. با جست‌وجو در شرکت‌تان برای افرادی که رزومه، پیش‌زمینه یا تاریخ آنها گرایش برای تلاش جهت چیز جدید را ارائه می‌دهد شروع کنید. آیا این فرد رهبران سازمانی را برای قبول یک محصول یا خدمات جدید ترغیب می‌کند؟ آیا او یک مسیر هوشیارانه برای انجام کارها ایجاد می‌کند و عملا آن را به نتیجه می‌رساند؟ (به‌خاطر داشته باشید که اگر کاندیداهای شما تنها ایده‌های تحقق نیافته و اشتیاق دارند اما محصول، خدمات یا نتیجه پایان یافته نداشته باشند، تولیدکننده نیستند).زمانی که خارج از سازمان‌تان به دنبال کسی می‌گردید، «استخدام کاتالیزور» را توسعه دهید. (افرادی که به‌طور خاص برای مهارت‌های مورد نیاز جهت اتخاذ رشد جدید یا توانمندی‌های جدید استخدام می‌شوند). زمانی که این افراد را استخدام می‌کنید مصاحبه‌هایی ترتیب دهید تا افرادی را تشخیص دهید که ۵ عادت ذهنی بیان شده طی مقاله‌های دنباله‌دار چند هفته گذشته را دارا باشند. آیا این افراد تعهد بلندمدت به یک بازار یا حوزه تخصصی را نشان داده‌اند؟ آیا آنها ایده‌های جدید و قابل‌دوام برای بهره‌برداری از بازار را دارا هستند؟ آیا آنها می‌خواهند در ارائه ایده‌هایشان به بازار شرکت کنند؟ آنها چگونه ریسک پیگیری این مسیر ثابت نشده را توصیف می‌کنند؟ تجربه ما می‌گوید که این علائم واضح هستند؛ شما عموما می‌دانید چه زمانی یک تولیدکننده در سازمان‌تان دارید. ممکن است سازمان شما هرگز اختیار درون سازمانی یا منابع برای ایجاد یک مبنای بزرگ تولیدکننده نداشته باشد. اما شما می‌توانید با سازمان‌هایی مانند دانشگاه‌ها، استارت‌آپ‌ها و خلاق‌ترین عرضه‌کنندگان‌تان مشارکت کنید. آنها تولیدکنندگانی بین کارکنان با استعداد درخشان دارند اما ممکن است رشد و پاداش‌ها بدون همکاری شما میسر‌تر باشد.

شما می‌توانید پروژه‌های کاری داخلی ایجاد کنید و آنها را به‌عنوان بنگاه‌های اقتصادی جدید بر مبنای تولیدکننده تفکیک کنید. در نهایت، اگر شما در حال خرید یک شرکت هستید، چندین شرکت با محوریت تولیدکننده دارای شرایط لازم را امتحان کنید؛ به دنبال میلیاردرهای خودساخته بالقوه باشید، کسانی که اگر احتمالا به فکر خروج هستند. اطمینان یابید که به آنها انگیزه‌هایی برای ماندن می‌دهید. زمانی که سه سال پیش شروع به پژوهش در مورد میلیاردرها کردیم، توانستیم با مدیران اجرایی در مورد عادات ذهنی فرد تولیدکننده و آنچه این عادات به شرکت‌های ثابت برای جست‌وجوی فرصت‌های ارزش جدید پیشنهاد می‌کنند، صحبت کنیم. مفهوم تولیدکننده طنین جهانی قدرتمندی داشته است. اما این یک نکته برای تشخیص تولیدکنندگان و پتانسیل آنها است. نکته دیگر برای دادن فرصت، آزادی، منابع و توجه به آنها تا جایی که بتوانند خودشان تولیدکننده باشند، است. ایده‌های تولیدکنندگان مورد پسند عام نیست. شاید آنها به‌طور عمومی درک نشوند اما اجازه دهید تا تنها پذیرفته شوند. ممکن است آنها شرکت را دور از کسب‌وکار اصلی آن پیش ببرند. حمایت از آنها یک عمل تشویقی است. دادن اتاقی به آنها برای پیشرفت، نیاز به تغییر فرهنگی و زیرساختی عمیق دارد. اما اگر سازمان شما می‌خواهد با موفقیت به سمت کسب‌وکار جدید حرکت کند، شما نیاز به تولیدکنندگانی دارید که بتوانند این جهش را داشته باشند. آنها خارج از سازمان شما یا مجاور آن هستند یا مجهز به مهارت‌ها و مسلط به یافتن و تعقیب پیشرفت بعدی شما یا برای جهش به بنگاه اقتصادی خودشان و نگه داشتن میلیاردها دلار برای خودشان هستند.

منبع: strategy business