کاهش تولید و مصرف آب بسته بندی شده در کشور طی دو سال اخیر با تشدید تحریم ها و پائین آمدن سرانه درآمد اقشار متوسط موجبات حذف این محصول از سبد خرید خانوار و توقف خطوط جدید تولیدی و کاهش سرمایه گذاری در این صنعت شده است.
مهندس علی رضا آزاد مدیر کارخانه شرکت آب‌های معدنی دماوند در دیدار مهندس یداللهصادقی‌ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و هیات‌همراه از تاسیسات تولیدی این شرکت در دماوند، از عزم این شرکت برای مقابله با روند کاهش مصرف از طریق بالا بردن سطح دانش مصرف کنندگان نسبت به نوشیدن آب و سلامتی و مصرف مایعات سالم و باکیفیت خبر داد.
وی کیفیت آب بسته بندی را وابسته به ۳ اصل می داند که شامل: منبع و منشاء آب، تکنولوژی و کنترل های کیفی آب و دانش و تجربه است.
شرکت آب‌ های معدنی دماوند اولین و قدیمی‌ترین تولیدکننده آب‌ بسته بندی شده در کشور، فعالیت خود را در سال ۱۳۵۲ پس از بررسی منابع مختلف آب معدنی در ایران در کوهپایه‌های دماوند آغاز کرده است.
سال ۱۳۸۲ نقطه عطفی در حیات شرکت بود و دنون که بزرگترین و معتبرترین تولیدکننده آب‌معدنی جهان با ۱۵۰ شرکت وابسته در کشورهای مختلف است سهام آب‌معدنی دماوند را خریداری کرد. اولین اقدام دنون وارد کردن جدیدترین خط تولید با آخرین تکنولوژی بود. این خط در زمان نصب در تمام خاورمیانه بی نظیر بود و دنیای جدیدی پیش روی دماوند گشود.
به گفته آزاد، آب های ‌معدنی دماوند با وجود تمام محدودیت ها برای تامین نظر مصرف‌کنندگان و عرضه آبی با بالاترین کیفیت نصب یک سیستم فیلتراسیون فوق‌مدرن را در دستور کار خود قرار داده است که این شرکت را در برابر رقبا در موقعیتی برتر قرار می دهد.
وی اخذ گواهینامه‌های متعدد از جمله ISO۲۰۰۰ (ایمنی موادغذایی)، ISO۱۴۰۰۰ (محیط‌ زیست) و ISO۹۰۰۱ (کیفیت مدیریت) را گواهی تلاش مدیران مجموعه برای تولید و عرضه محصولی با بالاترین کیفیت ممکن عنوان می‌کند.
به اعتقاد آزاد، شرکت آبهای معدنی دماوند در تلاش است افت ایجاد شده از چرخه تولید تا فروش در مغازه را به گونه ای مدیریت کند که این افت از بین رود و به همین دلیل تمام تمرکز خود را روی سطح کیفیت و ارتقاء سطح دانش مصرف کنندگان و روی سلامت و نوشیدن آب قرار داده است.