فولاد مبارکه، سرآمد در اقتصاد کشور
در زمان راه‌اندازی شرکت فولاد مبارکه در جریان امور مربوط به احداث این شرکت بودم و پایه‌گذاری اصولی و خوبی که براساس مدل‌های ایتالیایی در این شرکت صورت گرفت، آن را به یکی از شرکت‌های سرآمد در اقتصاد ایران تبدیل کرده است. در حال حاضر فولاد مبارکه یکی از بهترین و فعالترین پروژه‌های صنعتی در کشور است که با طرح‌های توسعه‌ای در دست اجرا توانسته سهم زیادی در تولید فولاد کشور داشته باشد. به طوری که از نظر میزان و شرایط تولید و فروش برخلاف سایر فولادسازان سهم قابل توجهی را به خود اختصاص داده است. این درحالی است که تبعات شرایط رکودی حاکم بر اقتصاد کشور بر فولاد مبارکه نیز تحمیل شده است و در صورتی که این موضوعات در سطح کلان اقتصادی حل شوند می‌تواند روند تولید و فروش را در فولاد مبارکه تسهیل و تسریع بخشد.
یکی از راهکارهای غلبه بر موضوع رکود در تولید و فروش، شناسایی بازارهای جدید و افزایش صادرات محصولات به بازارهای جدید به خصوص در منطقه است.
به طور مثال قطر بازار بسیار پرمصرفی است که به دلیل ساخت و ساز پروژه‌های ورزشی جام جهانی و نیز مترو تقاضای زیادی دارد، با این حال از نظر روابط دولتی ریسک‌پذیر است.باید خاطرنشان کرد قطر پتانسیل بسیار زیادی دارد و شرکت‌های ایرانی می‌توانند با حل برخی حاشیه‌ها سهم بالایی را در بازار پرمصرف این کشور به دست آورند تا سهم خود را در منطقه به میزان قابل توجهی افزایش دهند.