من عاشق این لحظه‌ام...!

 خیلی از ما عاشق آن لحظه‌ای شدیم که سنگ‌نورد نیوزیلندی بعد از پیروزی بر رضا علیپور جلوی پای او زانو زد و به رقیب ایرانی‌اش احترام گذاشت. در یک مسابقه حساس، علیپور به مصاف دیوید جولیبان رفت و در نهایت با ثبت رکورد ۵.۲۶ ثانیه و تنها به خاطر ۰.۶ ثانیه اختلاف برابر این حریف شکست خورد. البته علیپور خوش‌اقبال بود که به عنوان بهترین بازنده مسابقات، به اضافه هفت نفر برنده به نیمه‌نهایی رسید، اما آنچه این رقابت را به یادماندنی‌تر کرد، احترام خاص جولیان بود. او نشان داد چیزهای مهم‌تری هم از برد و باخت وجود دارد، حتی اگر در نزدیک‌ترین و هیجانی‌ترین نبرد ممکن برنده شده باشی.

 خیلی از ما کیف کردیم وقتی پرنده آمریکایی را دیدیم که هنگام ثبت بلندترین پرش تاریخ المپیک توسط آرماند دوپلانتیس سوئدی، آن‌طور جانانه او را هدایت و تشویق می‌کرد؛ جوری که اصلا انگار مربی این ورزشکار سوئدی است و با او رقابت نمی‌کند! این آمریکایی، شاید شادمان‌ترین نایب‌قهرمان این دوره المپیک بود و با بزرگ‌منشی‌اش خیلی از بیننده‌ها را تحت تاثیر قرار داد. رفتار او همچنین یادآور هیجان مایکل فلپس، اسطوره شنای آمریکا بود، وقتی داشت از پای تلویزیون شکسته شدن رکوردش توسط لئون مارشان فرانسوی را می‌دید.

  خیلی از ما لذت بردیم وقتی مصاحبه سرکار خانم سامر مکینتاش، بانوی ۱۷ ساله کانادایی را دیدیم که در همین المپیک ۳ مدال طلا و یک نقره برای کشورش به دست آورده، اما به جای منت گذاشتن و خودنمایی کردن، گفته: «کار من از چیزی که مردم کشورم فکر می‌کنند ساده‌تر است. من فقط می‌خورم و می‌خوابم و تمرین می‌کنم و خوشحالم که مردم کشورم به من افتخار می‌کنند.» حتما او هم تلاش زیادی کرده، ساعات فراوانی در آب بوده و تمرین کرده، خودش را سر وزن نگه داشته و کلی سختی کشیده، اما در نهایت کار خودش را از سایر مردم کشورش ساده‌تر دانسته است. آدم یاد مصاحبه اندریک، پدیده برزیلی رئال مادرید می‌افتد که گفته بود: «کار من خیلی راحت است. مشغول فوتبال هستم، یعنی دارم بازی می‌کنم. چه کاری می‌تواند از این لذت‌بخش‌تر باشد؟»

  همچنین خیلی از ما هیجان‌زده شدیم وقتی داستان توماس ماچاک و کاترینا سینیاکووا را شنیدیم؛ زوج تنیس دو نفره اهل چک که سال ۲۰۲۰ ازدواج کردند، اما چندی پیش جدا شدند و با این وجود توانستند در مسابقات پاریس با هماهنگی و همدلی مدال طلا را برای کشورشان به دست بیاورند. تصاویر آنها در پایان مسابقات بسیار پربیننده شد و زمانی که از خانم کاترینا در مورد زندگی مشترک‌شان سوال شد، او گفت: «این زندگی شخصی ماست و لزومی ندارد که چیزی از آن بدانید.» خب البته در مسابقات پاریس ازدواج هم داشتیم؛ جایی که لیو یو چین بازیکن تیم ملی دو نفره میکس بدمینتون چین، پس از آنکه مدال طلای المپیک پاریس را به دست آورد، با یک دسته‌گل و حلقه از هم‌تیمی خود هوانگ یا کیونگ خواستگاری کرد.