راندیر سینگ، رئیس موقت شورای المپیک آسیا دیروز به خبرگزاری رویترز گفت: «بازی‌های آسیایی که قرار بود در ماه سپتامبر (شهریور ۱۴۰۱) در شهر هانگژو چین برگزار شود، به دلیل کرونا تا سال ۲۰۲۳ به تعویق افتاد.» نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی قرار بود از ۱۰ تا ۲۵ سپتامبر (شهریور ۱۴۰۱) در مرکز استان ژجیانگ (هانگژو)، در حدود ۱۷۵ کیلومتری جنوب غربی شانگهای برگزار شود. افزایش موارد کرونا در چین احتمال به تعویق افتادن بازی‌ها را افزایش داده بود و در نهایت این تصمیم گرفته شد.

به گزارش «ایسنا»، پیش از این برخی منابع خبری دلایل دیگری را برای لغو احتمالی این مسابقات اعلام کرده بودند. چین در اوج شیوع کرونا رقابت‌های المپیک زمستانی را در ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ تا یکم اسفند برگزار کرده بود. در طول ۱۹ دوره‌ای که از بازی‌های آسیایی می‌گذرد، این برای دومین بار است که بازی‌ها در تاریخ مقرر خود برگزار نمی‌شوند. یک بار آماده نبودن هندی‌ها این مسابقات را به تعویق انداخت و حالا تصمیم دولت چین باعث تعویق بازی‌ها شده است.

رضا صالحی امیری که در نشست شورای المپیک آسیا در ازبکستان حضور داشت هم در این مورد اظهارنظر کرد. رئیس کمیته ملی المپیک ایران گفت: «شورای المپیک آسیا اعلام کرد با تصمیم دولت چین بازی‌های آسیایی هانگژو به تعویق افتاده است. براساس گزارش ارائه شده، دولت چین اعلام کرده که به خاطر شیوع کرونا در این کشور بازی‌ها به تعویق می‌افتد.»