هیات فوتبال تهران متولی انجام همه بازی‌های فوتبال در تمامی رده‌های سنی پایتخت است و به همین دلیل باید زیر ذره‌بین باشد. درآمدی که به این مرکز از بابت سهم قراردادهای بسته شده تیم‌های تهرانی و منابع مختلف تزریق می‌شود به قدری نجومی بوده که عدم روشن شدن هزینه‌کرد‌های آن یک علامت سوال بسیار بزرگ است. داستان اتهاماتی که طی مدت اخیر به شیرازی بابت عدم شفافیت مالی، اداره خودمحور و خویشاوندی کردن مناسبات هیات فوتبال وارد شد آ‌ن‌قدر وسیع و شوکه‌کننده بود که به نظر هیچ راه فراری برای او وجود نداشت. خود شیرازی هم با حضور در برنامه‌های تلویزیونی نه تنها ابهامی را برطرف نمی‌کرد که به تعداد آنها می‌افزود و همین باعث شد تا حتی دورترین افراد به ماجرا هم حق را به مخالفان آقای رئیس بدهند.

کمی به عقب‌تر برگردیم؛ سال ۱۳۹۹ انتخابات هیات فوتبال استان تهران پس از مدت‌ها وقفه برگزار شد و حبیب‌الله شیرازی بازهم در صندلی‌اش باقی ماند. البته که ابهامات از همان زمان شروع شد و حالا با به اوج رسیدن، این فرد احتمالا مجبور به استعفا شده است، چراکه چندی پیش خودش اعلام کرده بود که در دفترش نشسته و از شایعات برکناری‌اش خبر ندارد! این فرضیه مطرح شده که پس از علنی شدن تخلف در انتخابات سال ۱۳۹۹ که اسناد آن در یکی از روزنامه هم منتشر و رمزگشایی شد، مدیران فدراسیون برای جلوگیری از بیخ پیدا کردن اوضاع با او به برنامه اقدام مشترکی رسیده باشند که طی آن استعفا، راه نجات طرفین باشد.

شیرازی چندماه قبل در یک برنامه تلویزیونی در پاسخ به چرایی حضور فرزند و بستگانش در تشکیلات هیات فوتبال، اعلام کرد که پسرش توانایی انجام دادن کارهای ۹ نفر را دارد و عصای دست اوست! جمعه شب اخیر در یک برنامه دیگر هم وقتی از او درباره قلع و قمع کردن کسانی که در انتخاب به وی رای ندادند پرسیده شد، به شکل عجیبی ابتدا گفت که با مخالفانش کاری نداشته و خیلی سریع تکذیب کرد که نمی‌داند چه کسی له یا علیه او رای داده است! به هرحال در مجموعه‌ای که سخنگوی آن چند روز با ژست مطالبه‌گر پرسیده بود که «کجای قانون آمده که استخدام خویشاوندان ممنوع است؟» شما اگر خودتان هم مثبت باشید نمی‌توانید فکر مثبت کنید. این اتهامات و قانون‌شکنی‌ها که برخی از آنها ثابت و خیلی از آنها در شرف اثبات هستند به قدری وسیع بود که سرانجام باعث کنار رفتن یک مدیر بعد بیش از یک دهه شد. تصور کنید که در این همه سال چه اتفاقاتی در حال رخ دادن بود و در هیات‌های دیگر که نظارت پایتخت را ندارند، خدای نکرده چه اتفاقاتی درحال وقوع هستند.