محسن ربیع‌خواه  

این هافبک دفاعی به شکلی غیرمنتظره از صنعت نفت به جمع سرخ‌پوشان پیوست و در یکی از طلایی‌ترین نسل‌های تاریخ پرسپولیس فیکس شد. گروه زیادی از هواداران پرسپولیس هرگز فلسفه اعتقاد راسخ برانکو به ربیع‌خواه را درک نکردند، اما به هر حال او بازی می‌کرد و کار هم برای پرسپولیس پیش می‌رفت. در مقطعی حتی احمد نوراللهی نیمکت‌نشین ربیع‌خواه شد که در نوع خودش اتفاق عجیبی بود. بازیکن معمولی و بی‌حاشیه پرسپولیس بعد از جدایی از این تیم به آلومینیوم اراک و سپس شهرخودرو پیوست که در هیچ‌یک از آنها چندان موفق نبود. حالا هم او در ۳۴ سالگی بازیکن- مربی دریای بابل در دسته اول است و در دو تجربه اولش با کسوت جدید، برابر آرمان‌گهر سیرجان و شهرداری همدان به تساوی‌های بدون گل دست یافته است.

  صادق محرمی  

از دیگر بازیکنان محبوب و مورد علاقه برانکو ایوانکوویچ بود که مدت‌ها در پست دفاع راست برای پرسپولیس بازی کرد. در یک مقطع، حتی زمانی که رامین رضاییان پس از حل اختلاف موقت با برانکو به پرسپولیس بازگشت، باز برانکو از محرمی استفاده می‌کرد؛ بنابراین رامین یا بیرون می‌ماند یا ناچار می‌شد در پست هافبک راست بازی کند. از قضا برانکو یکی از مشهورترین جملاتش را در مورد محرمی گفت و پیش‌بینی کرد زمانی قیمت او در بازار به ۱۰ میلیون یورو برسد، اما سال‌ها بعد از آن اظهارنظر، محرمی هنوز با چنین سطحی بسیار فاصله دارد. او چندین فصل است در دیناموزاگرب بازی می‌کند و به تناوب مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر چند که اکنون مدافع راست اصلی تیم ملی محسوب می‌شود.

  بابک حاتمی  

دیگر بازیکن محبوب برانکو ایوانکوویچ بود که در دو پست دفاع چپ و راست می‌توانست بازی کند. او زمان حضور در سایپا به شکلی ناگهانی و عجیب به یک چهره خبرساز در نقل‌وانتقالات تبدیل شد که در موردش می‌گفتند مورد علاقه همزمان پرسپولیس و استقلال است. حاتمی سرخ‌پوش شد و در یک بازه زمانی قابل توجه در ترکیب اصلی پرسپولیس به میدان رفت، اما هواداران و منتقدان چندان از عملکرد این بازیکن رضایت نداشتند. بعدها هم محمد انصاری جای او را در ترکیب اصلی گرفت. حاتمی پس از جدایی از پرسپولیس پله پله افول کرد و پیراهن تیم‌هایی همچون گسترش فولاد، شهرخودرو، سپیدرود، پارس‌جنوبی جم و شاهین بوشهر را به تن کرد. هر چند همان‌طور که قابل حدس بود خیلی زود از سطح اول فوتبال ایران فاصله گرفت.

  فرشاد احمدزاده  

برانکو خریدهای ناموفق دیگری هم داشت؛ مثل وحید حیدریه، محمد‌امین آرام‌طبع یا آنتونی گولچ، پریموف و یانسکی. در این مطلب اما در مورد بازیکنان محبوب او حرف زدیم و لاجرم باید بحث را با اشاره به نام فرشاد احمدزاده به پایان ببریم. نزدیکان تیم پرسپولیس در آن دوران متفق‌القول هستند که برانکو علاقه بسیار زیادی به احمدزاده داشت و انعکاس این اعتقاد در ارنج تیم هم مشخص بود. با این حال فرشاد در یکی از غیرموجه‌ترین و عجیب‌ترین ترانسفرهای تاریخ فوتبال ایران، پرسپولیس را به مقصد تیمی گمنام در لهستان ترک کرد. او پس از پشت سر گذاشتن یک فصل ناموفق در این تیم، زمانی به پرسپولیس برگشت که دیگر برانکو رفته بود، هرچند حضور دوباره احمدزاده در جمع قرمزها چندان دیری نپایید و او خیلی زود جدا شد.