پرسپولیس در پی تمرکز، استقلال بدون مربی

به هرحال هدف این تیم با توجه به مهره‌هایی که در فصل نقل و انتقالات جذب شده‌‌اند، تنها قهرمانی است و باید دید گل محمدی چگونه تیمی را که به قول خودش تمرکز ندارد، برای این بازی آماده می‌‌کند تا پس از دو بازی بالاخره پرسپولیس هم طعم پیروزی را بچشد. آن هم برابر رقیبی که معمولا به همین راحتی به تیم‌‌های دیگر باج نمی‌‌دهد. مس با محمد ربیعی، سومین فصل حضورش در لیگ برتر را تجربه می‌‌کند و در این مدت هم نتایج آبرومندانه‌‌ای کسب کرده است. این تیم امسال هم خوب نتیجه گرفته و اگر همین امروز برابر پرسپولیس با نتیجه‌‌ای مناسب به پیروزی برسد، بالاتر از این تیم در جدول خواهد ایستاد. البته با توجه به ارقامی که مسی‌‌ها در فصل نقل و انتقالات هزینه‌‌ کرده‌‌اند انتظارات هم از آنها بالا رفته.

مثلا گادوین منشا که آقای گل لیگ گذشته بود، امسال در آستانه بازگشت به پرسپولیس قرار داشت؛ اما مس او را راضی به ماندن کرد و همین موضوع باعث شد تا سرخ‌‌ها در برهه‌ای وارد جنگ با مدیران باشگاه رفسنجانی شوند؛ چراکه رقم پرداختی به این مهاجم را بسیار بالاتر از عرف می‌‌دانستند. به هرحال این بازی فرصت مناسبی برای منشا هم هست تا خودش را نشان بدهد و فصل نه چندان خوبش را بهتر کند. گل‌محمدی برای این بازی میلاد سرلک، شیخ دیاباته و حامد پاکدل را دراختیار ندارد؛ اما امید عالیشاه آسیب دیدگی‌‌اش را پشت سر گذاشته است. دیگر بازی‌‌های امروز را هم نبرد صنعت نفت با سپاهان و فولاد با پیکان تشکیل می‌‌دهند که از ساعت ۱۹:۳۰به مصاف یکدیگر می‌‌روند.

اما جمعه هم بازی‌‌های دیگر این هفته برگزار می‌‌شود که مطابق برنامه از ساعت ۱۶:۰۰هوادار در تهران پذیرای ملوان است و از ۱۶:۳۰تراکتور در تبریز میزبان نفت مسجد سلیمان است. مهم‌ترین بازی جمعه هم در اصفهان برگزار می‌‌شود. جایی که در همین ساعت، ذوب آهن در ورزشگاه فولادشهر میزبان استقلال است. استقلال ۱۵امتیاز اندوخته تا هم امتیاز با گل‌گهر و پرسپولیس و تنها به دلیل تفاضل گل در رده سوم بایستد. حالا آنها این شانس را دارند تا با اطلاع از نتیجه دو رقیب نزدیکشان در جدول، بازی خود را برگزار کنند. البته آبی‌‌ها با حکم کمیته انضباطی، از در اختیار داشتن سرمربی‌‌شان یعنی ریکاردو ساپینتو در این بازی هم مثل بازی قبل محروم هستند. یکی از نکات جالب این بازی، این است که با توجه به اعتراضات دو تیم استقلال و ذوب‌آهن به داوری بازی‌‌هایشان طی هفته‌‌‎های اخیر، خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران تصمیم گرفته است خودش شخصا نظارت داوری این بازی را برعهده داشته باشد. در آخرین بازی این هفته هم از ساعت ۱۷:۰۰ و در اراک، آلومینیوم میزبان مس کرمان است.