انتقام یعنی این!

تیم بسکتبال ایران با این ترکیب ابتدایی بازی با قزاقستان را آغاز کرد: حامد حدادی (کاپیتان)، بهنام یخچالی، ارسلان کاظمی، محمد جمشیدی و سجاد مشایخی. ایران با درخشش جمشیدی و یخچالی در ابتدای کار ۱۱بر۵ از حریف پیش افتاد تا قزاق‌ها وادار به تقاضای وقت استراحت شوند. یخچالی ۴ دقیقه مانده به پایان کوارتر نخست، سومین پرتاب سه امتیازی موفق خود را وارد سبد قزاق‌ها کرد تا ایران ۲۱بر۱۰ پیش بیفتد.

در ادامه قزاق‌ها حملات ایران را کنترل کردند تا اختلاف ۱۱ امتیازی را به سه امتیاز کاهش دهند. کوارتر نخست ۲۷بر۲۴ به سود ایران پایان یافت. با شروع کوارتر دوم عملکرد ایران در دفاع بهتر شد و درخشش حدادی اختلاف را افزایش داد تا نتیجه ۳۸بر۲۶ به سود شاگردان ارمغانی شود. در ادامه با حضور حسن‌زاده و زنگنه، ایران رو به دفاع نفر به نفر آورد تا شوتیست‌های قزاقستان را کنترل کند که در این امر موفق بود. کوارتر دوم نیز نهایتا ۱۵بر۹ به سود ایران پایان یافت.

در نیمه دوم و در حالی که درخشش کاظمی ایران را ۵۹ بر ۳۶ پیش انداخت، سرمربی قزاق‌ها وادار به تقاضای وقت استراحت شد. دفاع و ضد‌حملات ایران در این نیمه اختلاف را به ۲۵ امتیاز رساند تا ارمغانی بازیکنانی چون مظفری، رضایی‌فر و پذیرفته را جایگزین نفرات اصلی چون یخچالی، مشایخی و جمشیدی کند. حدادی نیز اوایل کوارتر سه با افزایش اختلاف جای خود را به زنگنه داد. این کوارتر ۲۸بر۹ به سود ایران پایان یافت تا نتیجه ۷۰بر۴۲ شود. در ادامه محمد یوسف‌وند جایگزین زنگنه شد. به گزارش «ایسنا»، در دقایق پایانی این بازی که قزاق‌ها ۹۲بر۵۶ عقب بودند، از نظر روحی بهم ریخته و خطاهای غیر ورزشی متعددی را انجام دادند. کوارتر چهارم نهایتا با برتری ۲۶بر۱۸ ایران به پایان رسید. ایران در سومین و آخرین بازی دور مقدماتی از ساعت ۱۵ فردا به مصاف ژاپن می‌رود تا تیم برنده به عنوان صدرنشین مستقیما راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شود.