این قصه سر دراز دارد!

 با این حال، حالا وکیل او با ارسال نامه‌ای به باشگاه پرسپولیس به طور فوری خواهان دریافت طلب موکلش شده است. فکر می‌کنید باقی‌مانده مطالبه اوساگونا بابت آن شش ماه عملکرد ضعیف در پرسپولیس چقدر است؟ ۹۶ هزار دلار ناقابل. در شرایطی که گفته می‌شود ارزش قرارداد دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران فقط ۲۰۰ هزار دلار است و چنین ثمری برای فوتبال ایران داشته، امروز باشگاه پرسپولیس باید تقریبا نیمی از این رقم را به عنوان تتمه مطالبات اوساگونا به او بپردازد تا یک پرونده عجیب، به بسته شدن دوباره پنجره سرخ‌ها منجر نشود!

   با تشکر از مدیریت محترم

پرونده اوساگونا در امتداد دیگر حماسه‌های مدیریتی باشگاه پرسپولیس قابل ارزیابی است؛ جایی که باید به نقش ویژه و استثنایی محمدحسن انصاری‌فرد اشاره کرد. مدیرعامل پیشین سرخ‌ها نزدیک به دو سال است این باشگاه را ترک کرده، اما همچنان تبعات عملکرد او ادامه دارد و هر روز یک خبر تازه، تن و بدن مردم را می‌لرزاند. چند روز پیش از آنکه نامه وکیل اوساگونا به باشگاه پرسپولیس برسد، گزارش مربوط به وصول شکایت آنتونی استوکس منتشر شد. این بازیکن ایرلندی هم توانسته حکم دریافت غرامت ۸۳ هزار دلاری از سرخ‌پوشان را بگیرد. نکته جالب می‌دانید چیست؟ اینکه گابریل کالدرون سرمربی وقت پرسپولیس حضور هر دوی این بازیکنان در پرسپولیس را ممنوع کرده بود و می‌گفت اصلا نیازی به خرید خارجی نیست، اما انصاری‌فرد ابتدا خود مربی آرژانتینی را عزل کرد و بعد این دو نفر را گرفت تا چنین پرونده‌های سنگینی به وجود بیاید. از دیگر آثار و برکات آن دوران مدیریتی، تمدید قرارداد شگفت‌انگیز و طولانی‌مدت با بوژیدار رادوشوویچ بود؛ آنچه باعث شد دروازه‌بان نیمکت‌نشین پرسپولیس با فراغ بال به کشورش برگردد و مهیای شکایت از سرخ‌پوشان شود. امروز اگر حامد لک محروم یا مصدوم شود، پرسپولیس دروازه‌بان دوم ندارد. می‌دانید چرا؟ چون گلر دومش می‌داند اگر از پرسپولیس به فیفا شکایت کند، باشگاه ایرانی باید دستمزد او برای سه فصل آینده را بپردازد. بنابراین او می‌تواند به جای تمرین روزانه در ایران، در کشور خودش کرواسی استراحت کند و پول بگیرد. خدا قوت جناب انصاری‌فرد!

   چرا باید به آسیا برویم؟

نامه وکیل اوساگونا به پرسپولیس و خطر بسته شدن دوباره پنجره نقل‌وانتقالاتی سرخ‌ها درست در روزهایی منتشر شده است که کنفدراسیون فوتبال آسیا درصدد ابطال پروانه حرفه‌ای پرسپولیس و استقلال است. تمام مقامات ذی‌ربط و بی‌ربط در ایران بسیج شده‌اند تا به کنفدراسیون ثابت کنند سرخابی‌ها بدهی ندارند و حق‌شان است در لیگ قهرمانان حاضر باشند. درست در چنین شرایطی اما شکایت اوساگونا از راه می‌رسد و همه‌چیز را به چالش می‌کشد. شما جای AFC باشید، به چنین باشگاه‌هایی مجوز می‌دهید؟ فاصله بین شکایات بین‌المللی از پرسپولیس حتی به یک هفته هم نمی‌رسد و معلوم نیست بعد از اوساگونا کدام پرونده باز خواهد شد؛ در این شرایط چطور ادعای حرفه‌ای بودن داریم؟ سوددهی و ثمربخشی این باشگاه کجاست و چگونه می‌توان منطق اقتصادی اداره آن را توجیه کرد؟ متاسفانه این شکایات غیر از آنکه ضرر مالی هنگفتی متوجه فوتبال ایران می‌کنند، به وجهه باشگاه‌های ما هم آسیب می‌زند. چرا پرسپولیس و استقلال به جای اینکه اعتبار و آبروی فوتبال آسیا باشند، باید به عنوان تیم‌هایی جا بیفتند که بدهکار و ورشکسته‌اند، حق و حقوق بازیکنان و مربیان خود را نمی‌دهند و هر روز به بهانه‌ای در محاکم بین‌المللی محکوم می‌شوند؟ آیا کسی می‌تواند لطمه‌ای که این اتفاقات به برند سرخابی‌ها می‌زند را محاسبه کند؟