برای ثبت در تاریخ!

   موافقت با جدایی قائدی

با توجه به اینکه تنها چند ساعت پیش از اعلام خبر جدایی مهدی قائدی از استقلال فرهاد مجیدی این موضوع را تکذیب کرده بود، این شبهه به وجود آمد که شاید انتقال مهاجم بوشهری بدون رضایت سرمربی آبی‌ها اتفاق افتاده است. با این همه اما مجیدی صراحتا در جمع خبرنگاران موضع خودش را اعلام کرد؛ مطالبی که شاید برای ثبت در تاریخ مناسب باشد: «فوتبالیست‌ها هم باید زندگی آینده‌شان را تامین کنند. در دوبی با مهدی صحبت کردم و دیدم روحیاتش به گونه‌ای است که دوست دارد در امارات و تیم الاهلی بازی کند. من هم نخواستم که خودخواه باشم و بگویم که نه مهدی حتما باید در استقلال باشی.» به این ترتیب بدیهی است که مجیدی در آینده نمی‌تواند بابت جدایی ستاره تیمش اعتراضی داشته باشد.

   قاسمی‌نژاد، بازنده بزرگ

باشگاه استقلال بین دو نیم‌فصل لیگ بیستم تلاش زیادی برای به خدمت گرفتن امین قاسمی‌نژاد از پدیده مشهد انجام داد. خود این بازیکن هم بسیار مشتاق بود به جمع آبی‌پوشان بپیوندد. او این مساله را صراحتا به زبان آورد و حتی زمانی که این انتقال انجام نشد، با مچ‌بند آبی در بازی رودررو بین استقلال و پدیده حضور یافت. حالا اما فرهاد مجیدی می‌گوید قاسمی‌نژاد را برای فصل جدید نمی‌خواهد! این در حالی است که شاید به نظر می‌رسید با جدایی مهدی قائدی و شیخ دیاباته، نیاز استقلال به جذب یک مهاجم جدید بیشتر هم شده باشد. آنچه مسلم است بازنده بزرگ تغییر عقیده مجیدی، خود قاسمی‌نژاد بود؛ بازیکنی که مکنونات قلبی‌اش را علنی کرد، اما نهایتا موفق به حضور در تیم محبوبش نشد.

   سه بازیکن جدید در تیررس

نقل‌وانتقالات برای استقلال هنوز تمام نشده؛ این مطلبی است که مجیدی به صراحت بیان کرده و در ادامه به نام تعدادی از بازیکنانی که در آستانه حضور در جمع آبی‌پوشان هستند اشاره می‌کند: «اگر چهار بازیکنی که با آنها توافق نهایی شده به ما اضافه شوند من فکر می‌کنم که تمام نفراتی که مد نظرم بوده جذب شده‌اند. با توجه به قراری که به خاطر فروش قائدی گذاشته‌ایم باشگاه به من تعهد کتبی داده که دو بازیکن در این پست به تیم اضافه شود. شیمبا، جعفر سلمانی، ابوالفضل جلالی و صالح حردانی بازیکنان مد نظر من هستند که حردانی با فولاد قرارداد دارد و از آقای مددی خواهش کردم که نامه بزنند و به صورت قانونی درخواست‌مان را ارائه کنند. سه بازیکن دیگر قرارداد ندارند و انتقال‌شان ۹۰ درصد قطعی شده است.» به این ترتیب فرهاد خودش را خلع سلاح می‌کند و اگر این نفرات به تیم اضافه شوند، فردا نمی‌تواند بابت اتفاقات این پنجره تابستانی از مدیرعامل باشگاه انتقاد داشته باشد.

   معمای رشید

تا لحظه تنظیم این مطلب اما سرنوشت رشید مظاهری در استقلال مشخص نبود. حسین حسینی قراردادش را با آبی‌پوشان تمدید کرده و به نظر می‌رسد دیگر راهی برای ادامه کار با مظاهری باقی نمانده باشد. باشگاه به رشید گفته برود و ظاهرا این موضوع هم با هماهنگی کادرفنی انجام شده است. فرهاد مجیدی در این مورد می‌گوید: « من در این قضیه دخالتی نمی‌کنم ولی گلری که جذب شد‌(علیرضا رضایی) با نظر من بود و اعتقاد زیادی به او دارم. معتقدم او گلر آینده تیم ملی خواهد بود.»