فاتح نیم‌فصل کیست؟

* استقلال: شاگردان محمود فکری در حال‌حاضر با ۲۲ امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به سپاهان در صدر جدول رده‌بندی هستند. اگر آنها هفته گذشته سایپا را شکست می‌دادند بخت اول قهرمانی نیم‌فصل بودند، اما آن شکست غیرمنتظره کار را خراب کرد. سه بازی پایانی استقلال برابر نفت مسجدسلیمان‌(بیرون از خانه)، نساجی(خانگی) و سپاهان(بیرون از خانه) خواهد بود. مسجدسلیمان تیم سختکوشی دارد و بازی با نساجی هم ساده نیست، اما به‌نظر می‌رسد تقابل رودرروی استقلال و سپاهان نقش زیادی در تعیین قهرمان نیم‌فصل داشته باشد.

*‌ سپاهان: بچه‌های محرم نویدکیا آرام آرام بالا آمدند و حالا رسما مدعی قهرمانی هستند. سه بازی باقی‌مانده سپاهان تا پایان نیم‌فصل اول به ترتیب برابر شهرخودرو(خانگی)، ذوب‌آهن(بیرون از خانه) و استقلال‌(خانگی) خواهد بود. شهرخودرو آن تیم خوب فصول گذشته نیست و ذوب‌آهن هم لااقل از حیث نتیجه‌گیری شرایط بدی دارد، اما چنان که در بند بالا گفتیم دیدار سپاهان با استقلال مهم‌ترین مصاف هفته‌های پایانی نیم‌فصل اول خواهد بود.

* نفت آبادان: شگفتی‌ساز لیگ بیستم با ۲۱ امتیاز از ۱۲ بازی روی پله سوم قرار دارد و خیلی رویایی خواهد بود اگر شاگردان پورموسوی عنوان قهرمانی نیم‌فصل را به‌دست بیاورند. آنها به این منظور در سه مسابقه پایانی باید به مصاف مس رفسنجان(بیرون از خانه)، فولاد(خانگی) و ماشین‌سازی(بیرون از خانه) بروند.

* تراکتور: تیم تبریزی با ۱۹ امتیاز خودش را به رده چهارم جدول رسانده و در سه بازی پایانی به ترتیب باید با آلومینیوم اراک(خانگی)، پرسپولیس(خانگی) و سایپا(بیرون از خانه) مصاف بدهد. دو میزبانی پیاپی شاید برای تیم مسعود شجاعی فرصت خوبی باشد. در عین حال دیدار آنها با پرسپولیس تعیین‌کننده خواهد بود.

* پرسپولیس: گفتیم که تیم‌هایی مثل فولاد و حتی نفت مسجدسلیمان هم روی کاغذ شانس قهرمانی نیم‌فصل را دارند، اما بیایید سراغ پرسپولیس برویم که نسبت به سایرین دو بازی عقب‌افتاده دارد. پنج دیدار پایانی سرخپوشان به ترتیب برابر ماشین‌سازی(خانگی)، تراکتور(بیرون از خانه)، مس رفسنجان(خانگی)، پیکان(خانگی) و گل‌گهر سیرجان(خارج از خانه) برگزار خواهد شد. سه میزبانی در مقابل رقبایی که حداقل روی کاغذ آسان به‌نظر می‌رسند، شاید مایه امیدواری پرسپولیس برای خروج از بحران فعلی باشد. دو مصاف بیرون از خانه این تیم برابر تراکتور و گل‌گهر هم سرنوشت‌ساز است.