کلوپ پیرمردهای موفق!

* جلال حسینی ۳۹ ساله: هر ستایشی از کاپیتان کهنه‌کار پرسپولیس تکراری است. پرافتخارترین بازیکن تاریخ لیگ‌برتر با هشت عنوان قهرمانی هنوز ستون پرسپولیس است و اگر فشار بازی‌های پی‌درپی امانش بدهد، حالا حالاها به تیم کمک خواهد کرد. حسینی یک الگوی کامل برای همه فوتبالیست‌هاست؛ ستاره‌ای که جوانان باید او را سرمشق قرار بدهند و بدون حاشیه و احساس سیری، تا حد امکان به دنبال موفقیت‌های بیشتر بروند. جلال اخیرا در مصاحبه‌ای به جوانان تیمش توصیه کرده بود بیشتر بدوند. همین یک جمله نشان می‌دهد فوتبال برای او مهم‌ترین چیز است و انتظار دارد همه مثل خودش کوشا و منضبط باشند.

 محمد نوری ۳۸ ساله: کاپیتان پیشین پرسپولیس همچنان در لیگ برتر بازی می‌کند. او دو فصل گذشته یکی از مهم‌ترین بازیکنان پارس‌جنوبی‌جم بود و در ۶۴ بازی مجموعا ۱۵ گل برای این تیم به‌ثمر رساند. با سقوط پارس‌جنوبی به لیگ یک، نوری به پیکان تهران پیوست؛ گرچه این فصل گاهی مصدوم بوده و به تناوب مورد‌استفاده قرار گرفته است.

* لوسیانو پریرا ۳۷ ساله: با جدایی بشار رسن از پرسپولیس، در حال‌حاضر کلا ۱۴بازیکن خارجی در لیگ برتر مانده‌اند که اغلب‌شان هم عالی کار کرده‌اند؛ از منشا و آیاندا پاتوسی تا کولیبالی و ایوان مارکوویچ که هفته گذشته پاس‌گل مساوی ذوب‌آهن را جلوی پرسپولیس به میلاد جهانی داد. با این حال هفته دهم لیگ بیستم برای لوسیانو پریرا یا همان شیمبا از همه خاص‌تر بود؛ چرا‌که او با به‌ثمر رساندن تک گل فولاد برابر مس‌رفسنجان به تنهایی عنوان برترین گلزن خارجی تاریخ لیگ برتر را از آن خود کرد. تا پیش از این او با ۸۲ گل زده در کنار ادینیو بهترین گلزن خارجی لیگ برتر به‌شمار می‌رفت، اما شیمبا سرانجام هشتادوسومین گلش را زد. این دومین گل فصل پریرا بود. او در بازی با استقلال هم از روی نقطه پنالتی دروازه آبی‌ها را گشود.

* رضا خالقی‌فر ۳۷ ساله: نفت آبادان با پیروزی بر نفت مسجدسلیمان در دربی خوزستان، به بالانشینی‌اش در جدول رده‌بندی ادامه داد. آبادانی‌ها این بازی را دو بر صفر بردند و گل اول این تیم را رضا خالقی‌فر به‌ثمر رساند؛ بازیکنی که شش فصل پیش در زمستان به پرسپولیس پیوست و آماج شدیدترین حملات شد، اما در تمام طول این مدت نشان داده برای تیم‌های متوسط یک مهره اثرگذار است. این سومین گل خالقی‌فر در لیگ بیستم بود که نشان می‌دهد فعلا وضع او از فورواردهای پرسپولیس بهتر است!

* محمد قاضی ۳۶ ساله: مارکوپولوی فوتبال ایران امسال مس رفسنجان را به‌عنوان پانزدهمین تیم دوران حرفه‌ای‌اش برگزیده و البته فعلا دو گل هم برای این تیم تازه صعود‌کرده به‌ثمر رسانده است. نساجی و سپاهان دو قربانی قاضی در لیگ بیستم بوده‌اند. بنابراین چندان غیرمنتظره نیست که او در این سن و سال همچنان مشتری داشته باشد. احتساب ۱۵ تیم برای قاضی با ذکر این نکته است که او پیراهن برخی تیم‌ها را دو‌بار به تن کرده است. گلزنی در لیگ بیستم باعث شد قاضی با پیراهن ۱۰ تیم مختلف در لیگ برتر گلزنی کرده باشد و در این زمینه از رکورد محمد غلامی یعنی گلزنی برای ۹ تیم پیشی بگیرد. نساجی تنها تیمی است که قاضی پیراهن آن را پوشیده و موفق به گلزنی نشده است.

* امین قاسمی‌نژاد ۳۴ ساله: بازیکنی که اخیرا بحث احتمال انتقالش به پرسپولیس در نقل‌وانتقالات زمستانی مطرح شده، کماکان یکی از موثرترین بازیکنان لیگ فوتبال ایران است. همین هفته تک‌گل قاسمی‌نژاد بود که باعث شد شهرخودرو سه امتیاز شیرین برابر سایپا به‌دست بیاورد و تا حدی از بحران فاصله بگیرد.